Studie „Gucciness“
Začal tím, že den před zahájením Fashion Weeku v Miláně představil kolekci La Famiglia jako studii „Gucciness“ formou fotografií ve zlatých honosných rámech. Lookbook lze vnímat jako zkoumání základních principů domu: proplétané GG, trikolorní pruhy a preppy smysl pro styling. Demna zároveň přináší své podpisové prvky: nahý hrudník pod bomberem, lesklý černý top s flitry, klasický hollywoodský nádech formálního oblečení. Tyto prvky jsou však kompletně reinterpretovány skrze nové pojetí značky – méně grandiózně, detailněji a subtilněji. Přitom například pružné džíny s kapsami zdobenými horsebit detaily dodávají kolekci potřebnou dávku sex-appealu. Srdcem lookbooku je jeho encyklopedie postav. Demna opakovaně pracuje s archetypy: od přehnaně pečlivé a módní Primadonny po mladistvou, rozlobenou Incazzatu. Každá postava je předběžnou a lehce humornou vizí osoby, na níž Demna staví své návrhy. V tuto chvíli jsou ale obrazy stále nehybné - podobně jako tygr čekají na oživení.

A právě to přišlo s dnešním uvedením premiéry filmu The Tiger, kde se lookbook stává živým světem: postavy začínají interagovat, soupeřit a konat – a značka Gucci, dlouho považovaná za spícího tygra, se konečně metaforicky probouzí. Ve filmu v režii Spika Jonze a Haliny Reijn ztvárňuje Demi Moore postavu Barbary Gucci, která symbolizuje nejen značku samotnou – její snahu o dokonalost, image a kontrolu, ale i její zranitelnost. Spolu s ní se ve filmu objevují Edward Norton, Ed Harris, Elliot Page, Keke Palmer, Alia Shawkat a Julianne Nicholson. Každý kostým, od zdobených kabátů po flitrové šaty, je nástrojem charakterizace: vizuální metaforou identity a konfliktu mezi tím, co je vidět, a tím, co je skryto.

Zranitelnost jako síla
V tomto kontextu se znovu otevírá otázka, jakou konotaci přináší chaos. Postava Barbary, snažící se udržet vše pod kontrolou, nakonec ukazuje, že zranitelnost není slabostí, ale osvobozením. Jak sama kolekce, tak filmový debut vyjadřují myšlenku: "I wanna be a lot of things". Chaos, který se dříve zdál být hrozbou, se ukazuje jako prostředek k autenticitě a kreativitě. Premiéra proběhla za účasti hvězd na červeném koberci, kde modelky kolekce La Famiglia oživily lookbook v reálném prostoru. Tato živá prezentace propojuje fikci a realitu, módu a příběh, a demonstruje, že Gucci pod Demnou má dobře našlápnuto nebýt jen spící tygrem – ale značkou, která se nebojí ukázat svou zranitelnost a přetavit ji v energii pro nový začátek.
You’re good, Gucci. You're good.
- Zdroj článku:
Autorský článek, Launchmetrics / Spotlight, GUCCI







