Kdo a pro koho?

Nový rok už cválá mílovými kroky a s ním se v lednových číslech módních časopisů vyklubala čerstvá líheň reklamních kampaní. A kupodivu tentokrát mladičké šestnáctileté ‚maso‘ převálcovaly zkušené modelingové harcovnice.

Největší návrat slaví Yasmin Le Bon, která se ve svých šestačtyřiceti letech stala ‚novou‘ tváří společnosti Moschino. Na paty jí ovšem šlape stejně stará Kristen McMenamy, jež si našla teplé místečko v kampani Louis Vuitton.
Ostatně hvězdný vzorec tria různě starých modelek, který na podzim představil právě Vuitton, se ukázal jako celkem fungující kreativní počin. Aby taky ne, když za nápadem stojí sám monsieur Marc Jacobs. Na co sáhne, to se v módní zlato promění. Tak proč dobře fungující nápad znovu neoprášit?
V nové kampani se proto vedle McMenamy objeví i Raquel Zimmermann a hermafroditní rock chic diva Freja Beha Erichsen.
Freja letošní jaro prosedí hned na dvou žhavých křeslech. To druhé jí nabídl Karl Lagerfeld v nové kampani pro Chanel. Společnost jí budou dělat Inès de la Fressange, Stella Tennant a Lagerfeldův miláček Baptista Giabiconi.

Ani slavné modelingové matky Karolína Kurková a Gisele Bündchen letos nestráví jaro jen u přebalovacích pultů. Kurková se blýskne v kampani Bottega Veneta a Max Mara, Bündchen proměnil fotograf Steven Meisel v androidní krásku pro Balenciagu.

Roberto Cavalli a Chloé si zřejmě uvědomili nespornou výhodu kampaní s tvářemi žen, které víc než jako nezralé školačky vypadají jako dospělé tváře opravdových klientek. Cavalli si proto pro své retro seventies fotky vybral dvaatřicetiletou Laetitii Castu a o rok starší Malgosii Belu. Malgosii si vyhlídla i Chloé a připojila k ní pětadvacítku Iselin Steiro.

Stálice

Velká část labelů si do trendu zralejších modelek zabrousit nedovolila a raději vsadila na jistotu v podobě největších modelingových star. Takže se rozhodně můžete těšit například na Karlie Kloss u Christian Dior, Anju Rubik u Fendi, Gap a Giuseppe Zanotti, Abbey Lee Kershaw zabrala místo značek Hugo Boss a Tom Ford, Natasha Poly obsadila Givenchy.

Nějaká novicka?

Jarní kampaně mimo jiné ukázaly, kdo se letos stane největším objevem. Dejte si pozor na jméno Arizona Muse. Jednadvacetiletá modelka určitě není klasická kráska. Na přehlídkových molech se objevila teprve loni a pro svou fashion story už si ji objednala britská verze Vogue a letos se stane i ženou č. 1 značky Yves Saint Laurent.
Další horkou kandidátkou na titul modelka roku 2011 je dívka s nezaměnitelným úsměvem, šestnáctiletá Lindsey Wixson z Kansasu. Ta pro novou kampaň Mulberry nasadila prudce zrzavou paruku.

Kdo zbývá?

Samozřejmě celebrity. Ty jsou ovšem letos tak trochu přesunuty na vedlejší kolej. Valná část módních labelů jim totiž dá šanci v kampaních na doplňky. Blake Lively konečně potvrdila svou premiérovou roli u Chanel Madamoiselle, January Jones u Versace a snad se dočkáme i Leighton Meester u Missoni.

Zapomněli jsme na někoho?

Ovšem! V advertisingové soutěži jasně vyhrává ten, kdo nepotřebuje ani modelky, ani celebrity. A tak vítězný pohár za svou vlastní kampaň pro Jimmy Choo přebírá Tamara Mellon. Gratulujeme!