Únorový fashion newsfeed: Aktuální zpravodajství ze světa módy

Kim Kardashian je ve skutečnosti Italka

Kim se stala múzou a tváří nové ženské kampaně Spring/Summer 2023. Na vzniku této kolekce se sama podílela, zrodila se z jedinečné reinterpretace archivů Dolce&Gabbana z minulých dekád, které obsahují legendární oděvy, které Kim často inspirovaly a doprovázely po celý její život. Netají se totiž tím, že vždy byla vášnivou sběratelkou artiklů této značky. Mnozí si jistě vybaví i moment minulého milánského fashion weeku, kdy si Kim dopřála italské spaghetti přímo na runwayi a oslavila tím svůj oficiální vstup do italského módního světa. Kim v nyní uveřejněné kampani zapózovala před objektivem dua světově známých fotografů Mert&Marcus. Výsledkem je série charakteristických snímků, které vyzařují italskou smyslnost a eleganci, umocněnou tmavou černobílou atmosférou.

Andiamo!

Kolekce Summer 23, v pořadí druhá pod vedením Matthieu Blazyho v čele italského módního domu Bottega Veneta, se dočkala své vizuálně nabité kampaně. Je vyobrazením cesty, na níž se odehrávají pozoruhodné příběhy. Od Kate Moss v prostředí kulis módní show, kterou speciálně pro onu příležitost vytvořil Gaetano Pesce, přes Emmu Balfour poblíž jejího domku na australském pobřeží až po uniformitu anonymního města. Do středu pozornosti se v kampani pak staví kabelka Andiamo, která je novým vyjádřením charakteristické intrecciato techniky práce s kůží, realizované odborným řemeslným uměním v ateliérech značky.

Andiamo, objevte nejnovější kampaň Bottega Veneta...

Balenciaga na podporu dětem

Poté, co koncem minulého roku kontroverzní kampaň francouzského módního domu rozpoutala vlnu kritiky, se dům rozhodl svůj přešlap odčinit. Značka Balenciaga a Kering Foundation oznámily partnerství s National Children’s Alliance (NCA), čímž naváže na své aktivity v Evropě na území USA. „Existuje silná korelace mezi dětským traumatem a negativními účinky na zdraví – od špatného výkonu ve škole přes zvýšené riziko sebevražd až po vyšší výskyt cukrovky, srdečních chorob a rakoviny,“ říkla v oficiálním prohlášení generální ředitelka NCA Teresa Huizar. „Tento cyklus lze přerušit a dramaticky zlepšit u dětí, kterým se dostává léčby duševního zdraví zaměřené na trauma. Pro ně to může znamenat rozdíl mezi životem a smrtí, a proto je podpora Balenciagy a Keringovy nadace pro tento program tak důležitá.“ Podle Světové zdravotnické organizace se odhadem až 1 miliarda dětí ve věku 2–17 let na celém světě v posledním roce setkala s fyzickým, sexuálním nebo emocionálním násilím nebo zanedbáváním. Podpora od Balenciagy umožní NCA vyškolit téměř 2 000 odborníků specializovaných na zneužívání dětí a odhadem až 55 000 dětí bude mít prospěch z toho, že během tříletého programu bude dostávat duševní péči.

Vyprávění o skutečné lásce

Milovat znamená neustále objevovat věci o našem milovaném, měnit zvědavost v to, co pohání vztah, říká Tous a představuje kampaň oslavující lásku s modelkou Hanne Gaby a jejím partnerem Johnem Yawnem v hlavní roli. V rámci té vzniklo i audiovizuálním dílo, ve kterém si dvojice klade otázky a postupně se s každou odpovědí seznamují s tím druhým. Protože milovat skutečně znamená objevovat. Kolekce reinterpretuje srdce a mění ho v metaforu inkluzivity, která nabývá organických tvarů hraničících s abstrakcí. Najdou si v ní to své ale i ti, kteří rádi vrství jemné šperky a vytvářejí tak nové celky.

Objevte příběh jedné lásky...

Všichni mluví o těch červených botách z gumy...

Jistě jste je už někde zahlédli. Pár červených bot po kolena, které vypadají, jako by je ruka metaverze vytesala z polymerové hlíny, ale zdání klame, jsou skutečné. A internet po nich šílí. Během pár málo dnů si tyto červené boty získaly nespočet mediálních zmínek, dostaly se na scénu newyorského týdne módy i na nohy slavných, jako jsou Lil Wayne, Shai Gilgeous-Alexander, Diplo, Coi Leray, Iggy Azalea a řada dalších. Posléze se tyto boty začaly prodávat za 350 dolarů za pár na webových stránkách MSCHF, kde se vyprodaly během pouhých několika minut...

Každodenní uniforma v odstínu magenty

Na svatého Valentýna představila ukrajinská značka L'eskizzo kampaň ‚‚Time to Love‘‘ vyobrazující kolekci oděnou v pronikavých odstínech sytě růžové. Je zároveň manifestem každodenního odívání – tvůrci značky věří, že bez ohledu na to, co budou nositelé v jejich oděvech vykonávat, ať už je to vedení vlastního businessu nebo třeba jen setkání nad hrnkem kávy s přáteli, budou je věrně denně doprovázet. Na zdánlivě jednoduchých kouscích vždy můžeme nalézt zajímavý detail, který z jednoduchého kabátu či saka dělá unikátní uniformu. Takovou, která prozáří i ten nejvšednější den.

Prohlédněte si to nejnovější z ateliéru ukrajinské značky...

Mercedes-Benz kuje pikle s Monclerem

Moncler a Mercedes-Benz ohromují své diváky svou nadcházející spoluprací, která reinterpretuje nafukovací bundy italského módního domu v automobilovém designu. Designové umělecké dílo vytvořené exkluzivně pro spolupráci Gordenem Wagenerem, šéfdesignérem Mercedes‑Benz Group AG, odhalí Mercedes‑Benz na živé show Moncler „Art of Genius“ 20. února v rámci London Design Week. Mercedes-Benz je prvním automobilovým partnerem, který spolupracuje s Moncler. Partnerství podtrhuje otevřenost Mercedes-Benz k objevování módy a kultury a interakci se širším publikem mimo automobilový průmysl a zároveň spolupráce zdůrazňuje vývoj společnosti Moncler za hranice módy a do oblasti designu. Příspěvky obou značek na sociálních sítích odhalují málo a sdělují jediné: ‚‚očekávejte neočekávané‘‘. 

Sci-fi a přírodní barviva. Zalando Sustainability Award

elle.cz

Zdroj: i-D Magazine, Dazed, Designboom, Highsnobiety, archiv značek