V roce 2019 mladá progresivní francouzská návrhářka a držitelka prestižního ocenění LVMH Marine Serre představila v Paříži kolekci „Marrée Noire“, ovlivněnou myšlenkou postapokalyptického světa, ve kterém je jen málo lidí, kteří přežili klimatické války a masové vymírání. Navzdory tomuto katastrofickému motivu má její scénář jeden roztomilý detail: konec světa podle Serre přežijí i psi. Nevěnujme se však temným představám a zaměřme se na to, co měli na sobě. Jeden pes se pyšnil vestou ve vojenském stylu, jakousi miniaturní verzí té, kterou nosila i jeho panička. Zatímco druhý měl denimový komplet v totožném denimovém motivu, zdobený návrhářčinými ikonickými půlměsíci. Jestliže se říká, že jaký pán, takový pes, v případě Marine Serre to platí dvojnásob.
Nevíme, nakolik zásadní moment to pro módní svět byl. Ale rozhodně byl zásadní natolik, aby donutil i mnohem větší značky, než je Marine Serre, položit si jednu jedinou otázku. Je na trhu doplňků pro psy o co stát? Odpověď již známe: Ano, je. A četné další počiny toho jsou důkazem.
V prosinci roku 2019 vedle Marine Serre navrhl výběr návrhářů kapsulové kolekce oblečení pro psy pro hype prodejce SSENSE. Majitelé mohli své psy vybavit psí mikinou s monogramem Burberry's nebo opulentním potiskem Barocco od Versace v podobě plyšového psího pelíšku či županu. A po úspěchu prvního dropu představila webová stránka SSENSE druhou řadu oblečení a psích doplňků, selekce tehdy obsahovala barevné puffer vesty od značky Moncler Genius nebo sety vodítek a obojků od designérky Ashley Williams. Mimochodem, kolekce oblečení a doplňků pro psy SSENSE se pohybovala v částkách od 50 dolarů do 1 395 dolarů.
A ptáte-li se, co bude dál, máme jasnou prognózu. Nejen magazín WWD informuje o tom, že celosvětový trh s produkty pro domácí mazlíčky (vyjma potravin) eskaluje a dosáhne do roku 2025 hodnoty 36,89 miliardy dolarů. A zavedené módní značky to ví a přicházejí s novými (psími) počiny.
Nové psí kusy starých módních značek
Milánská módní značka SUNNEI uvedla na trh speciální kapsli věnovanou domácím mazlíčkům. Kampaň doprovázející kolekci zobrazuje francouzské buldočky, corgis a další psíky pózující před zrcadlem, fotíc si selfie v jejich nejnovější módní výbavě. Ta měla charakter pruhovaného trikotu. Nebude pro vás překvapením, že takový pruhovaný motiv jste si mohli pořídit i ve velikosti hodné páníčka.
Značka CELINE pak před pár týdny uvedla na trh kolekci doplňků, které původně navrhl sám Hedi Slimane pro svého vlastního psa Elvise. Produkty jsou vyrobeny z kůže CELINE a mají vzory ikonického monogramu. Logo CELINE Triomphe bylo také přepracováno do podoby žvýkací hračky, řada obsahuje výběr kožených obojků a vodítek, misek na jídlo a vodu, nebo velice elegantní sáček na psí exkrementy. V podstatě je to vše, co potřebujete, jen o trochu luxusnější než z vašeho průměrného zverimexu.
Luxusní psí móda je svět sám pro sebe a spousta módních gigantů se vydala cestou svých vlastních kolekcí pro naše čtyřnohé přátele. Vedle SUNNEI a CELINE jsou to i zmíněná Marine Serre nebo Thom Browne, jehož značkou se láska k psům prolíná na mnoha frontách. A nejnovějším hráčem na poli luxusní psí módy je italský dům Gucci, který začátkem června uveřejnil rozsáhlou psí linii. Zkrátka a dobře, když oblékáte návrháře od hlavy až k patě vy, vaši domácí mazlíčci musí oblékat také.
![CELINE CELINE](/sites/default/files/public/styles/content_lg/public/2022-06/celine-dog-collection-feat.jpg?itok=jFIv7TQH)
Je libo psí beauty?
Kvalitní kosmetika již dávno není záležitostí jenom pro nás, pro lidi. Kosmetická značka Aesop má například ve svém esteticky vyladěném portfoliu jemný šampón i pro tu nejcitlivější psí srst. A jeden takový psí beauty počin vzniká i v našich končinách pod jménem Strudel & Friends. Za názvem inspirovaným jménem mazlíčka Blanky Crhákové se ukrývá šampon speciálně navržený pro PH psí pokožky s vůní s aromaterapeutickými účinky. Za značkou mimochodem stojí i parfumista Jakub Hiermann, kterého známe z parfumérského domu Pigmentarium.
Zdroj: WWD, Hypebeast, PAPERmag, archiv značek