Ne, barvou roku opravdu není ta od Pantone

 

Růžové brýle, které si nasadil kreativní ředitel domu Valentino Pierpaolo Piccioli, nejsou jen otázkou chvilkového poblouznění. Když na začátku tohoto roku uvedl na trh kolekci Ready to Wear kolekci Fall Winter 2022, která byla zahalena do monochromatické fuchsiově růžové, jejíž zhruba sedmdesát siluet podtrhovalo radikálnost této barvy, bylo téměř jasné, že tento odstín z hlavy jen tak nedostaneme. Během slavné éry Valentina Garavaniho byla nejdéle charakteristickou barvou módního domu červená. Láska zakladatele k červené je dobře známá a stala se ikonickou. A zatímco v roce 2022 historické spojení domu s červenou barvou zůstává nedotčeno, Pierpaolo Piccioli zavádí novou ochrannou známku Valentino. Od této chvíle, bavme se o éře v barvě fuchsiově růžové.

Intenzivní barevný odstín byl vytvořen italským designérem společně s Pantone Color Institute a přidán byl do oficiální řady barev Pantone pod názvem „Pink PP“.Navržením jedinečného a veskrze exkluzivního odstínu domu to však celé jen začalo. Sytá růžová totiž ukazuje svůj obrovský potenciál proměny – vzpomeňme si jen na róby červeného koberce, který tento odstín bohatě zdobil, nebo na některé z posledních outfitů tváře domu Valentino, herečky Zendayi. Pokud do letoška snad někdo o italském domu Valentino ještě jaktěživ neslyšel, s fuchsiově růžovou se vše mění. Netvrďte nám, že vašemu zraku unikla!

 

 

Piccioliho myšlenkou bylo upoutat pozornost sledujících a přesunout ji na detaily každého oděvu. Monochromatická podívaná měla za úkol v co nejlepším světle představit tvar, styl, materiály i povrchové zdobení. Šaty s vysokým pasem a lodičkovým výstřihem, přiléhavé minišaty s extrémními průstřihy, ale i růžové doplňky, které modelky dřímaly v rukou v růžových rukavičkách a boty na platformách, které zdobily nohy v růžových punčochách. Všem těmto siluetám monochromatický odstín jen umocnil jejich plastický objem.

Je důležité míti svou unikátní barvu, která má potenciál stát se ikonickou. Vždyť Bottega Veneta si získala davy svou jedovatě zelenou a šťavnatá oranžová nám zas navěky bude připomínat Hermès. A i Tiffany & Co. má svůj odstín tyrkysově modré, zaregistrovaný rovněž u Pantone Color Institute. Valentino Pink, Barbie pink, Millennial pink 2.0 nebo Pink PP, ať už tento odstín nazýváte jakkoli, sytá růžová je trendem, kterého se ještě nějakou chvíli nezbavíme. Pierpaolo Piccioli úspěšně rozvrátil jakékoli ryze femininní a dívčí asociace s růžovou barvou. Zbavil ji stereotypních předpokladů a ukázal světu její docela novou tvář, která zdaleka už jen není výsadou ženského oblékání. A tak je to naprosto v pořádku. Sláva fuchsiově růžové!

Zdroj: Numéro, ELLE, Valentino

REKLAMA