Poohlédnutí za newyorským fashion weekem

Při přistání v New Yorku jsme rovnou z letiště zamířily do hotelu Public, kde jsme po celou dobu NYFW bydlely. Potkávaly jsme se v něm i s většinou známých módních blogerek jako @josefinehj nebo @discodaydream. Není divu, hotel to je opravdu nádherný, pojatý v moderním skandinávském stylu.

První večerní akce, která nás čekala, byla Tressetter SessionJustine Marjan. Justine je světová ambasadorka kosmetické značky TRESemmé a na místě nám ukázala jednu z letošních inspirací z přehlídkových mol – vyčesaný, ulíznutý culík s duhovými proužky po vzoru Harley Quinn z filmu Sebevražedný oddíl. Hned druhý den ráno nás čekalo příjemné překvapení: vzaly si nás do parády profesionálové z TRESemmé v jejich pop-up salónu ve Spring Studios, kde probíhaly přehlídky NYFW.

Pak už přišla na řadu show sportovní značky Chromat, kde jsme mohly nakouknout i do jejich backstage. Viděly jsme experty od TRESemmé přímo v akci, a jak řekla česká ambasadorka značky Zorka Hejdová, „možná bych tady čekala mnohem větší chaos a adrenalin, ale díky profesionálům v sehraných týmech každý ví, co má dělat.“ Přesně takový pocit jsme z backstage Chromatu měly i my! Samotná přehlídka se nesla v duchu diverzity. Značka Chromat vzala fenomén „self-bodylove“ opravdu za svůj a nabídla modely a modelky s nadváhou, celulitidou, bez nohy i transgender. A aby celé téma ještě podtrhla, show neprobíhala na klasickém mole, ale ve fitku jako kruhový trénink.

Na přehlídku Jonathan Simkhai jsme dorazily s předstihem a i zde jsme měly možnost nakouknout do backstage a podívat se, jak probíhají přípravy. Hodiny a hodiny práce těch nejtalentovanějších make-up artistů a vlasových stylistů vyvrcholí v desetiminutové show. Kvůli pár minutám slávy jsou tam všichni už od rána a dotváří ucelený vzhled celé kolekce. Jednoduché střihy a zemité barvy společně s ulíznutým copem a přirozeným make-upem tvoří podzimní kolekci Jonathana Simkhaie.

Newyorským fashion weekem rezonovala slova jako diverzita a udržitelnost. Nešlo si nevšimnout, že tato témata ovlivnila i samotné přehlídky. Módní značky tak reagují na nynější poptávku klientů po udržitelnosti. O módě a diverzitě v New Yorku se více dočtete v dubnovém čísle magazínu ELLE.

Ačkoli jsou přehlídky, jež předvádí kolekce na podzim a zimu, oproti těm jarním méně výraznější, aktuální týden módy představil i novou generaci talentů, která rozhodně nenudila. Z čerstvých tváří nesmíme opomenout značku Sukeina návrháře Omara Salama, nebo brandy PriscaveraPrivate Policy.  Za nás ale stejně vyhrála Miley Cyrus, která se prošla po mole během show Marca Jacobse.

Fashion week v New Yorku založila Eleanor Lambert v roce 1943 a jde o jeden ze čtyř hlavních týdnů ve světě módy. Mezi velkou čtyřku patří ještě Paříž, Londýn a Milán. Newyorského fashion weeku se pravidelně účastní slavné značky a návrháři jako Marc Jacobs, Jeremy Scott, Jason Wu, Michael Kors, LongchampOscar De La Renta, Brandon Maxwell a řada dalších.

Na NYFW jsme mohly být díky TRESemmé. Jde o vlasovou značku, která pro NYFW exkluzivně vytváří vlasový styling už 12 let. A jelikož se každý rok konají dva, znamená to, že modelky prestižní fashion akce jsou už 24 „sezon“ v rukách těch nejlepších profesionálů. Nemusíme tedy zdlouhavě vysvětlovat, že se jedná o absolutní jedničku mezi vlasovými stylingy na americkém trhu. 

NEJLEPŠÍ KOLEKCE Z NYFW FALL/WINTER 2020 PODLE ELLE

 

EBC promo