Co se jí s Diorem?

Minulý týden jsem strávila na cestách tři dny s módním domem Dior. V praxi to znamenalo tři obědy, dvě večeře a dvě snídaně. Obě snídaně jsme propásla, protože první den jsem zaspala (v hotelu Bristol) a druhé ráno si pro změnu nařídila budík o hodinu dřív (ve Versailles), což s promeškanou snídaní zdánlivě nedává logiku, ale já ji prošvihla i tak.

Naštěstí jsem nezmeškala polední a večerní chody a nutno dodat, že kromě šatů, bot, kabelek, doplňků a parfémů by se módní dům Dior měl věnovat i gastronomii. Byly to chuťové orgie!

1. den – oběd

Čeká mě vernisáž La Biennale a oběd moc neřeším. French fries v restauraci Matignon s domácí majonézou a na doplnění energie maringue s ovocem a černočerné espreso.

1 den - večeře

Můj řidič Saad mě vyzvedá v hotelu Bristol a odváží do Caviar Kaspia. Je to vyhlášené lahůdkářství, kde můžete na stojáka ochutnat ten nejlepší kaviár a v horních patrech se ukrývají dekadentní salonky. Jako předkrm ochutnávám salát z kamčatského kraba, šampaňské a spoustu jemnojemné vodky. Hlavní chod mi bere dech. Vydlabaná bramborová slupka naplněná hedvábným horkým bramborovým pyré a na ní hromada kaviáru. K tomu vyšlehaný crème fraîche s bylinkami. Je to potvrzeno. Kromě drog a lásky i jídlo může způsobit extázi. Dezert – citronový koláč – nezvládnu, ale maliny vyjím do jedné. A samozřejmě ještě trochu vodky na slehnutí… Dobrou noc.

2. den - oběd

Po návštěvě haute couture oddělení mě Saad odváží do restaurace Prunier, kde si pan Dior pochutnával na speciálně upravených vejcích (jedna z hlavních specialit i dnes!). Nám servírují kanapky, šampaňské, filety z tresky polak a jako dezert moje milovaná pavlova, tentokrát s citronovým krémem. Ještě rychle černý čaj a Saad mě odváží do Versailles.

09_copy

2. den – večeře

Po privátní prohlídce soukromých komnat Marie Antoinetty na zámku Versailles mě čeká relax ve spa hotelu Trianon Palace, který se nachází přímo v zahradách zámeckého komplexu. Ano, strávím noc ve Versailles. Doufám, že mi moji poddaní z ELLE nad ránem nepřijdou setnout hlavu…

Večeře v restauraci Veranda je ale natolik výborná (opět!), že klidně může být mojí poslední.

Jako předkrm si dávám black angus beef carpaccio a šampaňské. Jako hlavní chod pak šampaňské, mušle sv. Jakuba se zeleným hráškem a křupavou slaninou, šampaňské a ještě jedno šampaňské (kdo ví, jestli není poslední). Dezert je tak vynikající, že jsem ho zapomněla vyfotit. Jmenoval se Chocolat croquant avec sablé de caramel et glace a la vanille a v reálu to byl další schod do mého osobního food nebe.

3. den – oběd

Přímo z Versailles letím helikoptérou do Granville v Normandii, do rodného domu pana Diora. Je překrásný slunečný den a já si s hlavou v oblacích říkám, že je dobře, že mě nikdo dneska ráno nepopravil. O tohle bych vážně přijít nechtěla.

Ani o oběd v Chateau d’Audrieu. Zní to jako klišé, ale přiletět na zámek vrtulníkem je prostě zážitek. Nevím, jestli si mám připadat jako M nebo lady Di, každopádně humr servírovaný na mrkvové terině s pomerančovým coulis zapíjíme Meursault ‚Chevalieres‘ Domaine Gilles & Henri Buisson 2011 a filet turbota s šampaňskou omáčkou Pessac-Léognan ‚Grand Cru‘ Chateau Carbonnieux 2002. Ty názvy vín jsem opsala, nedokážu je ani přečíst, natož si je zapamatovat. Chutnala ale báječně.

Dezert nefotím. Čokoládová variace bla bla bla… Je to definitivní. Jsem vyvolená a všem vám děkuju, že mi to ze srdce přejete. Já bych vám svůj zážitek přála na 100 %!