Kabelka, která zachrání svět
Sobectví vyšlo z módy. Koupíte-li si dnes luxusní kabelku, je hodně pravděpodobné, že tím přispějete na charitu.

V nové kampani Louis Vuitton se objevuje frontman kapely U2 Bono Vox a jeho žena Ali Hewson. Ne náhodou. Módní gigant totiž nedávno koupil poloviční podíl v jejich společnosti Edun, která se snaží podporovat země třetího světa výrobou a prodejem oblečení z biobavlny.

Propůjčovat luxus dobročinným účelům je trendem posledních let. Louis Vuitton není jediný módní dům, který mu podlehl.

Značka Gucci dlouhodobě spolupracuje s fondem UNICEF. U příležitosti uvedení své zbrusu nové dětské kolekce mu věnovala rovný milion dolarů na projekt zakládání škol v Africe.

Tím řada nekončí. Můžete si pořídit i prsten Bulgari, kterým podpoříte nadaci Save the Children, sandálky, díky nimž spolu s Jimmy Choo bojujete proti AIDS, nebo plnicí pero Mont Blanc – pomůžete jím dětem v ohrožení.

Spojení luxusních značek a charitativních projektů je víc než chvályhodným krokem společností. Představuje i skvělý marketingový tah. Moderní zákazníci totiž nechtějí utrácet jen za skvělý design a značkové logo. Zajímá je, kde a kým byl nový přírůstek do jejich šatníku vyroben.
Více se dočtete v lednovém vydání časopisu Elle.