Jiří Kalfař převzal Cenu kněžny Charlene

V konkurenci desítek světových návrhářů uspěl a na Monte Carlo Fashion Week, který má motto Green is the New Glam (Ohleduplnost k přírodě je nová verze šik) získal Cenukněžny Charlene za inovativní přístup k módě.

„Je to neskutečná čest. Ceny, která vnímá udržitelnost jako stěžejní součást módní tvorby, si velice vážím. V průběhu celé své kariéry uplatňuji přístupy jako recyklace, upcyklace nebo absolutní snížení množství odpadu,“ reagoval na významné ocenění Kalfař.

Také proto kolekci navrhl jako velmi nadčasovou a v souladu s filozofií pomalé módy. Spolu s ním převzala ocenění za udržitelnou módu světová návrhářka Alberta Ferretti či Gilberto Calzolari, který loni v Miláně získal cenu Green Carpet Challenge Award v kategorii začínajícího návrháře. Další cena putuje k topmodelce Victorii Silvstedt či influenecerovi Twanovi Kupyerovi. Jiřímu předal cenu Gareth Wittstock, bratr monacké kněžny Charlene a zároveň ředitel její nadace, a Rosanna Trinchese, ředitelka MCFW.

Jiří Kalfař

Kalfař v Monte Carlu představil výrazně obměněnou kolekci, již prezentoval na počátku roku coby první Čech na New York Fashion Weeku. Inspiroval se Puškinovým románem  Evžen Oněgin. Na jednotlivých kusech se projevuje inspirace postavou vypravěče – zosobněná tváří Kalfaře z křišťálu – ale i samotnou dobou, kdy byly výtvarné umění, hudba, literatura i móda na vrcholu.

„Pro velmi specifický vkus v Monaku, odkud většina hostů a nákupčích přijíždí, bylo nutné volit mírně odlišné vyznění celé kolekce. Nová je zhruba polovina modelů, snažil jsem se o ještě větší nadčasovost a praktičnost modelů,“ popsal Kalfař.

Jiří Kalfař - Monte Carlo

Celá kolekce vznikla v souladu s dlouhodobou Kalfařovou filozofií, tedy tak, aby nepodporovala žádnou krutost na zvířatech. Využívá také látku z kapokových vláken stromu vlnovce pětimužného, která byla vyrobena v Česku, recyklované materiály, textilie z předchozích kolekcí nebo filmových natáčení. V rámci práce s českým křišťálem využívá Kalfař precizní transfery z šatonových růží Maxima, jemné pájené knoflíky, lustrové ověsy nebo křišťálovou síť Preciosa, z níž vytváří květinové ornamenty, a stejně jako na NYFW doplnil kolekci kloubouky Tonak.

Jiří Kalfař je prvním českým designérem, který toto ocenění získal. Je dlouhodobým aktivistou za ochranu zvířat a životního prostředí. Aktivně se zasadil o zákaz kožešinových farem v Česku a společně s Veronikou Vařekovou podporuje záchranu nosorožců černých ve Rwandě. Se značkou Preciosa naposledy vytvořil benefiční sérii triček, výtěžek z jejich prodeje poukázal na transport pěti nosorožců ze Safari Parku Dvůr Králové do národního parku Akagera.

EBC promo