Beauty brandy celebrit: Opravdu je potřebujeme?

Když před pěti lety popová diva Rihanna založila svoji vlastní kosmetickou značku Fenty Beauty, jen málokdo čekal, že šlápne vedle. Ale že se se svojí linií zapíše společně s iPhonem X od společnosti Apple a hidžábu od Nike mezi klíčové události roku 2017 magazínu Times, to asi netipoval nikdo. V té době devětadvacetiletá zpěvačka měla za sebou spolupráci s kosmetickou značkou M.A.C i kolekci parfémů pro společnost Parlux.

Odtud byl jen krůček svoje zkušenosti (a pověst showwoman, aktivistky a trendsetterky v jednom) zúročit ve Fenty Beauty. Kdo jiný než ona by do světa mohl vyslat řadu obsahující make-upy v neuvěřitelných 40 (dnes už jich je dokonce 50!) odstínech pro všechny typy a barvy pletí?! „Fenty Beauty je pro ženy všech odstínů,  povah, postojů, kultur a ras. Chtěla jsem, aby se v mojí kosmetice našel každý. To je důvod, proč jsem tuto řadu vytvořila,“ říká na stránkách své značky diva, které podle magazínu Forbes vlastní brand výrazně napomohl k tomu, aby se stala další americkou miliardářkou (její jmění titul odhaduje na 1,7 miliardy amerických dolarů).

Dokáže někdo překonat její inkluzivní marketingovou strategii, hezké obaly a formule, které oceňují i renomovaní vizážisté a masa více než sto 120 milionů followerů na Instagramu?

Odpověď nám na konci léta dala profesionální celebrita, byznysmenka a nebojíme se říct i vizionářka Kim Kardashian, když na trh uvedla pleťovou řadu SKKN by Kim Kardashian. Devítikroková péče kopíruje její každodenní maximalistickou pleťovou rutinu. Ano, ví, že je trochu přehnaná, ale to její vzhled koneckonců taky. „Opravdu jsem chtěla zůstat věrná tomu, co sama používám, i když všichni říkali, že to lidi zahltí, že je tu spousta produktů a že většina začíná se třemi až čtyřmi kusy. Ale to bych nebyla já,“ přiznala Kardashian magazínu Allure podstatu svojí rutiny, kterou jí pomáhala sestavit kosmetička celebrit Joanna Czech.

Zkušební sety svojí řady rozprostřela od babičky přes přátele svého věku až po sestru své matky. „Zajímalo mě, co na to řeknou, a zároveň jsem se nechtěla omezovat jen na specifickou věkovou kategorii, ale vyhovět i potřebám zralé pleti,” řekla.

Od založení Fenty beauty už byl jen krůček k tomu, aby se z Rihanny stala miliardářka

Jak ovšem komentuje americká novinářka Rachel Strugatz, přispěvatelka New York Times a vedoucí beauty sekce platformy Business of Fashion:„Příslib autenticity, a to ani od celebrity, nemusí být dostatečnou zárukou úspěchu, zejména v péči o pleť, tedy v kategorii, kde je na rozdíl od make-upu těžší získat důvěryhodnost.” Má tedy Kimin rituál, který byl navržen tak, aby podporoval přirozené obnovovací schopnosti pleti a poskytoval jí hydrataci, výživu a požitek z domácí péče, smysl a měli bychom se ještě dnes zapsat do pořadníku (protože produkty jsou zoufale vyprodané)?

V její rutině najdeme vše od čističe a exfoliantu až po toner, noční olej, oční krém, hydratační pleťový krém či  sérum s kyselinou hyaluronovou. Jen poslední dvě položky vás mimochodem vyjdou na 85 a 90 dolarů za kus, což znamená, že kompletní rutina vaši peněženku celkem hezky provětrá. Ale rozhodně bude na poličce s kosmetickými produkty vypadat skvěle a podle všeho by měla i něco umět.

Více o kosmetických značkách slavných hvězd se dočtete v tištěném vydání říjnové ELLE. Svůj výtisk si můžete objednat až do své schránky za speciální cenu a poštovným zdarma na tomto odkaze.

Tištěný magazín

Elle cover
REKLAMA