![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice01.jpg?itok=MTQH0EqV)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Jan Hřebejk miluje přemisťování nábytku, proto si navrhl sezení na terasu na kolečkách, které může snadno libovolně přeskupovat. Nechal také instalovat variabilní zastínění (Maron). Fasáda je obložena borovicovým dřevem (InFloor).
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice03.jpg?itok=cLrcbffi)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Vedle kuchyňské linky ústí schodiště do patra, na které dříve přicházelo světlo skrze luxfery. Hřebejkovi je nahradili velkým oknem s pohledem do zeleně sousedního svahu. Pozadí kuchyně tvoří borovicová překližka s policemi s vestavěným osvětlením.
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice02.jpg?itok=jEPzeG2k)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Výtvarník Miroslav Bednář vybral ze svého Retro Shopu Moare svítidla a některé kusy nábytku. Navrhl také rozmístění obrazů, které si Hřebejkovi přinesli z předchozího domu. Nad schodiště instaloval dvě plátna z cyklu Květy z ráje od Stanislava Diviše, s jejichž barvami korespondují keramická světla Hustadt Leuchten z 60. let, uspořádaná do čtverce. Nad jídelním stolem s deskou oplechovanou mosazí visí mosazný lustr Kinkelday z 60. let z Německa. Židle Flötotto ze 70. let jsou z ohýbané palisandrové překližky.
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice04.jpg?itok=lKpVb0_m)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Naproti kuchyni jsou stěny obložené stejnou borovicovou překližkou, jaká tvoří pozadí kuchyňské linky. Vchází se odtud do dvou dětských pokojů. Základ pracovního ostrůvku s deskou z mahagonového masivu tvoří stejně jako u linky černý kov, doplněný ornamentním sklem Flutes (výroba nábytku Dyzyk). Na plochách se uplatnila stěrka probarvená do stejného odstínu, jaký má litinový sloup. Stěrky v kuchyni, v koupelnách i na podlahách probarvoval a aplikoval specialista Pavel Trousil z Different Design. Na pracovní plochu svítí vintage lampa Bega a dvojice měděných lamp ve skandinávském stylu ze 70. let, oboje z Retro Shopu Moare.
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice06_0.jpg?itok=-I4dsAjO)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Jídelna s krbem vznikla zasklením části terasy nahoře. Okna jsou od firmy Josko. Všechny předměty tady komunikují s travertinem Persiano Rosso použitým na obklad krbu, který zůstal na původním místě, jen dostal novou konstrukci od Mikuláše Hořánka (Original Hořánek). Stůl s mosaznou deskou navrhl Miroslav Bednář a speciálně upravil povrch desky tak, že vytváří dekor, který se bude dalším používáním měnit. Má výztuhy, aby byl při svém lehkém vzhledu stabilní. Doplnil jej židlemi Flötotto z ohýbané palisandrové překližky, mosazným lustrem Kinkelday a vintage kouskem Aluminium Chair od Eamesových v hnědé kůži (vše Retro Shop Moare). Lampu Kladivoun od Jana Novotného objevili Hřebejkovi v Novoretru v Brně.
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice05.jpg?itok=JgdwfoQd)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Hlavní obytný prostor situovali Hřebejkovi do horního podlaží a rozšířili jej zasklením části terasy, kde vznikla jídelna s krbem. Posuvná okna a zasklení pořídili u firmy Josko. Protože vnější vzhled domu ponechali, zůstalo také původní zábradlí z terakotových segmentů ze 70. let. Barvy sem vnášejí materiály: deska kuchyňského ostrůvku z masivního mahagonu (Torapo Měšice) má načervenalou barvu podobně jako obklad krbu z travertinu Persiano Rosso, travertin v kuchyni je oproti tomu dožluta (Persiano Yellow, Kamenictví Jež), stejně jako dubové parkety. Navazuje na ni cementová stěrka probarvená dozelena. Do všech polic architektka vestavěla osvětlení, které zdůrazňuje barvu a kresbu materiálu. Celý dům má modrou výmalbu, na níž dobře vyniknou obrazy.
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice08.jpg?itok=XpCwOwwo)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Do koupelny nahoře přecházejí materiály z obytného prostoru: travertin Persiano Rosso, borovicová překližka na skříňku pod umyvadlo (výroba nábytku Dyzyk), černé vodovodní baterie Cristina (Koupelny Ptáček), vypínače od THPG, zelená stěrka na podlaze, kterou tu doplňuje šedá na stěnách.
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice07.jpg?itok=tJfeksar)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Ikonickou lampu v bruselském stylu z počátku 60. let mají Hřebejkovi v několika exemplářích. Její barevné světlo v podvečer odrážejí skleněné stěny.
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice10.jpg?itok=0QuXZ60H)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
V předsíni najdete skleněný lustr od Bořka Šípka, jejž Hřebejk objevil v někdejší restauraci Arzenal a přemluvil umělce, aby mu ho prodal. Bublinky ve skle vytvářejí dekor na stěnách a doplňují obraz Duše od Čestmíra Sušky.
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice09.jpg?itok=pHlvodJb)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Architektka Dagmar Štěpánová použila v základu interiéru černou, která místy rámuje prostor jako obrazy. Koupelna v horním podlaží má prosklenou stěnu, takže se opticky začleňuje do hlavního obytného prostoru. Soukromí zajišťuje závěs. Na schodiště vyhlíží Thomas & Ruhller na fotce od Tona Stana. Vpravo jsou Divišovy Květy z ráje.
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice11.jpg?itok=jVSS8RQE)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Obrazy a knihy ,sídlí‘ hlavně v obytném prostoru dole. Ten býval v 70. letech obývacím pokojem původních majitelů. Dnes je tu původní dubová podlaha, zrenovovaná a doplněná (InFloor), pokračuje tu modrá výmalba tak jako v celém domě, protože je vhodným pozadím pro obrazy Hřebejkových přátel a generačních souputníků. Dveře vpravo vedou do malé ložnice, vlevo do předsíně, ke schodišti a ke vchodu. Jde o první realizaci designových dveří Muteo, jež pro firmu Sapeli navrhl Petr Novaque. Získal za ně cenu Red Dot. Dveře nemají zámek ani kliku a fungují na magnet. Speciálně pro tento prostor jsou provedeny v dubu s černým a žlutým akcentem
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice12.jpg?itok=e4SfsKM4)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Křeslo s designem od Miroslava Navrátila je od TON z roku 1960, koupené v Retro Factory, váza Krakatit je dílo Ronyho Plesla pro Rückl.
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice14_0.jpg?itok=V95noOls)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Jan a Lenka Hřebejkovi ve své knihovně, kde našly místo skoro všechny jejich knihy. Masivní stůl z exotického dřeva z Indonésie je jediným kusem nábytku, který si ponechali z předchozího domu. Jan ho koupil v 90. letech jako první kus zařízení pro svůj byt a tvrdí, že nikdy neseděl u stolu s příjemnější deskou. Kromě práce tu také plánuje pozorovat bavící se společnost. V pozadí jsou dveře Muteo od Sapeli, které navrhl Petr Novaque, a obraz Tomáše Císařovského Zvláštní chvíle. Knihovna vznikla ze starých továrních regálů ze Zbrojovky Brno a zabírá celou stěnu. Filmový architekt David Voborský je tu instaloval podobně jako ve filmu Veterán, na kterém s Hřebejkem spolupracoval.
![](/sites/default/files/public/styles/gallery_page_xl/public/2020-11/formafatalbythrebejkoviboysplaynice13.jpg?itok=ByiLUm6u)
![](/themes/custom/elle/images/info_icon.png)
Pokoj má přímé propojení se zahradou díky velkému posuvnému oknu, svá dvířka má i pes. Hřebejkovi tu ponechali zdravé vzrostlé rostliny, kterým dominuje olivovník, vysadili novou sakuru a květiny. Rekonstrukci zahrady navrhl Ondřej Fous (Pereny) na doporučení Adama Gebriana. Vytvořili terasu z exotického dřeva a položili cestičku z pískovce. Pro zastínění vybrali oranžovou markýzu Maron, jež vrhá teplé světlo na terasu. V hnědooranžové barvě je také těžký závěs od Anna & A. Pohodlí zajišťuje sofa Splitback Lauge od Innovation v barvě Curry Burned a je doplněná rozloženým křeslem ze stejné řady. Knihovna je ze starých regálů ze Zbrojovky Brno a křesla podle návrhu Miroslava Navrátila vyrobil TON v 60. letech (Retro Factory)