Za stříbrnou něžnost a empatii. Šperk roku patří Magdaleně Šťastníkové

Přidejte si Elle do oblíbených na Google zprávách

Po studiu bižuterie v Jablonci nad Nisou se designérka přesunula do Prahy a zamířila na pražskou UMPRUM do ateliéru K.O.V. pod vedením Evy Eisler. Vítězná kolekce Tendre Tendrils navazuje na diplomovou práci sRostliny, za kterou získala nominaci v cenách Czech Grand Design za rok 2022. I v nejnovější kolekci se Magdalena inspiruje přírodou a pomocí techniky odlévání stříbra do ztraceného vosku vytváří organické objekty plné měkkých tvarů. Cenu si odnesla také za kolekci Drape pro ready-to-wear kolekci módního designéra Tomáše Němce. Nejde o první takovou spolupráci, už dříve vytvořila Magdalena kolekci například pro značku JARDA Praha.  

Mohlo by se vám líbit

Jak Honza dobyl Czech Grand Design 2025: Černý je absolutním vítězem

Módní designér Jan Černý slaví další úspěch. Jeho Olympijská kolekce zbořila internet a sociální sítě a nyní za ni vyhrál ocenění Czech Grand Design 2024 nejen v kategorii módních počinů. Odnáší si také hlavní cenu pro absolutního vítěze napříč kategoriemi – Grand Designéra roku. V kategorii móda zabodovali také LAFORMELA a Aleš Hnátek. Gratulujeme!
elle.cz
Vítězství ceny Czech Grand Design za kolekci Tender Tendrils a Drape je pro mě ujištěním, že témata jako je empatie, kolaborace, něžnost i podpora jsou teď důležitá snad ve všech odvětvích. Jsem vděčná za možnost dělat šperky a spolupracovat s talentovanými lidmi, říká k výhře Madgalena Šťastníková.
sRostliny, Magdalena Šťastníková

 

U obou kolekcí vyniká lehkost a měkkost, kterou Magdalena dokáže tvrdému kovu dodat. A také to, jak hladce umí komunikovat myšlenky prostřednictvím hmoty, aniž by se potřebovala opřít o konkrétní tvary. Zůstává abstraktní a přitom srozumitelná a citlivá. Její stříbro ožívá jako drapovaná látka, vlající šátek na krku dámy v kabrioletu, nebo jako propletené kořínky a tenounké, spirálové úponky rostlin,“ píše kreativní producentka Veronika Ruppert pro ročenku Czech Grand Design 2025.

Trojici finalistek uzavírá

Na druhém a třetím místě se letos umístily designérky Janja Prokić a Dick Wolf. Janja patří už více než desítku let mezi hvězdy českého šperku a ceny za design se málokdy obejdou bez její nominace. Její kolekce v sobě nesou hlubokou symboliku a sílu, díky nimž šperky slouží jako krásné talismany. Největší Janjinou inspirací je příroda. Platí to i pro nejnovější kolekci Amor Fati, kde se hlavním motivem stala můra. 

„Pletená“ Kolekce 34 od designérky Veroniky Ďuricové aka Dick Wolf spojila zdánlivě neslučitelné a to šperk a pletení. S unikátní technologií pomohl Mikuláš Brukner a výsledkem je precizní kolekce s příměsí odvahy a punku. Jak to u Dick Wolf bývá.

Známý neznámý šperk

Po loňském vítězství Kláry Marie Bliss a její kolekce šperků Banshee to vypadá, že je zde mladá generace designérů, která nejen že má talent, ale umí o sobě dát vědět. Přicházet každý rok s novou kolekcí je po všech stránkách náročné. Proto patří velká gratulace vítězům i všem nominovaným a jsme zvědaví, co na poli šperků přinese tento rok.

Zdroj článku: