Violette vás donutí se o sebe starat i milovat YouTube

 

Znáte ji pravděpodobně pod přezdívkou Violette Fr, ale její skutečné příjmení zní Serra. V rozhovoru, který s ní kdysi natočila jiná ikona francouzského stylu Garance Doré, přiznává, že měla docela náročné dětství. Svou rodinu popisovala jako „poměrně dysfunkční" a malá Violette trávila čas v internátní škole. Zamilovala se do výtvarného umění a chtěla především malovat. Jednou ji ale kamarádka poprosila, aby ji pomohla s líčením na karneval a Violette propadla make-upu. V 19 letech proto odcestovala do New Yorku, kde se rozhodla stát se tou nejlepší vizážistkou na světě. Na žádné kurzy neměla Violette peníze a učila se z knih. První, kterou si koupila, byla od Kevyna Aucoina, který líčil Whitney Huston, Cindy Crawford, Tinu Turner nebo Janet Jackson.

BEAUTY TALK: Kde čerpá krásu Hailey Bieber

elle.cz

Při prvních pokusech s profesionálním líčením používala Violette nejrůznější barevné pigmenty, které míchala mezi sebou. Absenci drahé kosmetiky vyrovnávala svým nadšením, chutí se učit a kreativitou. Přesto se ale její kariéra vzhůru rozhodně nevystoupala a Violette se musela vrátit domů. „Řekla jsem si, že musím coby vizážistka prorazit během čtyř let. Bylo to těžké, častokrát mě nechtěli, ani když jsem nabízela, že udělám make-up zdarma," vzpomínala v rozhovoru pro magazín Blueprint. 

Nejčastější rada, kterou Violette dostávala, byla: musíš absolvovat kurzy líčení a přizpůsobit svou práci komerčním požadavkům. Ale tvrdohlavá Pařížanka odmítla ustoupit ze svého kreativního pojetí byť o píď. Jejího portfolia, které překypovalo barevnými experimenty si však pomalu začínaly všímat francouzské magazíny. To byl zlomový moment její kariéry. Poté přišlo líčení pro topmodelku Natalii Vodianovou a herečku Leu Seydoux. V roce 2012, tedy před devíti lety, se stala nejmladší kreativní konzultantkou make-upu pro Dior.

 

 

Ve stejný čas se také rozhodla založit si vlastní YouTube kanál, kam dodnes nahrává velmi oblíbená videa o tom, jak se rychle a efektně nalíčit, či starat o pleť a vlasy. Dnes Violette na sociálních sítích sleduje okolo 700 tisíc odběratelů a líčí pravidelně nejen pro Elle či Vogue, ale i pro Dazed&Confused nebo W Magazine. Před čtyřmi lety, kdy už žila zpět v New Yorku se svým životním partnerem a otcem dcery Inés, fotografem Stevenem Panem, se Violette stala globální beauty ředitelkou pro Estée Lauder.

Možná odebíráte Violettin newsletter, ve kterém vás každý týden přesvědčí o tom, jak je krása spojená s uměním žít. Jak Francouzi říkají, „joie de vivre". V praxi to znamená, že make-up by měl být velmi jednoduchý, rychlý a nenáročný. Jen zdůraznit vás, nikoliv potlačit. Proto Violette odmítá contouring a vyzývá vás, abyste vnímali péči o sebe jako sebevyjádření. Nikoliv příležitost proměnit svou nedokonalost. K líčení ji inspirují výtvarní umělci jako Mark Rothko nebo Yves Klein.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Zkraje letošního roku oznámila vizážistka také velkou novinku: uvedla na trh vlastní kosmetickou značku. Zatím se dá objednat jen do několika zemí (ale kupodivu to jde na Slovensko), ale několik produktů, kde najdete i suchý šampon či olejový parfém, budí velké nadšení. Vyvinout je trvalo tři roky a mohou se pochlubit nejen vytříbeným minimalistickým designem, kde vévodí zlaté logo od Heleny Soubeyrand, ale také speciální aromaterapeutickou vůní.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

„Moje kosmetika je součástí životního stylu," řekla si Violette a kývla na spolupráci s francouzskou skateboardingovou značkou Bisous Skateboards. Před nedávnem společně uvedli mikiny, trička, ponožky a skateboardy s logem Violette v rámci velmi stylového pop-upu v newyorském Sohu. Violette má spousta talentů: na sítích nepůsobí jako nedostupná kráska, ale příjemná, stylová kamarádka, která vám ochotně poradí. K tomu je opravdu skvělá vizážistka i obchodnice. Není divu, že jeden z nejlegendárnějších kosmetických domů světa si ji vybral za svou novou kreativní ředitelku.

Violette střídá Olivier Echaudemaisona, kterému je téměř 80 let. Pracoval s takovými věhlasnými fotografy jako byl Richard Avedon, Helmut Newton nebo David Bailey. Byl to právě on, kdo vymyslel jednu z nejprodávanějších rtěnek na světě - Kiss Kiss. Značce ale chybí kontakt s mladšími klienty, proto má před sebou Violette obrovský úkol. Nejen seznámit se vším, co leží v téměř dvě stě let starém archivu Guerlain (značka byla založena v Paříži v roce 1828), ale také modernizovat přístupy i receptury. Nemůžeme se dočkat, čím nás Violette zase překvapí. Už teď ale víme, že to bude krásné.

Co se stalo s BB a CC krémy? A co je nahradilo?

elle.cz