Látky od Diora ve slevě. LVMH začne vyprodávat nadprodukci

 

Projekt se jmenuje Nona Source a byl spuštěn před několika málo dny. Založil ho Romain Brabo, který v předchozích letech působil coby nákupčí látek u Givenchy. Častokrát během své kariéry viděl přeplněné sklady látkami, které se nikdy neprodaly a myslel na mladé návrháře, kteří hledají dechberoucí materiály pro své kolekce, ale často nemohou najít ty pravé dodavatele nebo nemají dost prostředků nakupovat u těch nejlepších.

 

Projekt cílí na mladé návrháře, kteří nemají možnost se dostat k luxusním materiálům. Funkčním způsobem také adresuje problém nadprodukce.

 

Název „Nona" vychází z antické mytologie, jednalo se o jednu z bohyň osudu, která roztáčí vřeteny životů běžných smrtelníků. Je tedy u samého zdroje, stejně jako materiály jsou zdrojem tvorby pro designéry. Romain Brabo ale nevytvořil tak rozsáhlý počin sám, spojil se s Marií Falguerou, textilní inženýrkou u Kenza. Celý koncept a jeho realizaci připravovali společně rok, od minulého března, kdy nakupovali neprodané látky ze skladů a následně je jim stanovovali novou hodnotu.

 

Nona Source

Konec Rihannina módního snu. O svou značku Fenty bude muset bojovat

elle.cz

 

Skvělé je také to, že si nemusíte pořizovat látky v obrovských kvantech, od každé si může objednat jen tolik, kolik potřebuje. Nejmenší objednávka bude činit alespoň dva metry. Na digitální platformě existuje dokonce funkce, která vám umožní seznámit se s materiálem co nejblíž. 

Jak se ale mnozí módní odborníci, specializující se na módním byznys domnívají, je to ze strany LVMH spíše vypočítavý krok než upřímný zájem o životní prostředí. Nicméně, konglomerát má vlastního ředitele pro otázky životního prostředí Alexandra Capelliho, který také stojí za strategií Life 360, která má představit koncept „kreativní cirkularity". To znamená, že bychom v budoucnu u tradičních módních domů jako je Dior, Givenchy, Loewe nebo dokonce Fendi, mohli najít více recyklovaných materiálů nebo látek, které vznikly k přírodě ohleduplným způsobem. Mezi další byznys modely má být také půjčovna nebo přeprodej použitého zboží.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Sympatické ale je, že Nona Source je otevřená pro všechny zájemce o látky. Tedy potenciálně i pro přímou konkurenci LVMH, gigant Kering, který v sobě čítá značky jako je například Gucci, Yves Saint-Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga a další. Pokud byste ale doufali, že se vám podaří objednat látky s logem Dior nebo kůži Celine, musíme vás zklamat. Původní zdroje materiálů zůstávají v anonymitě.

FASHION NEWSFEED: Aktuální zpravodajství ze světa módy

elle.cz