Záplava zlaté v kolekci Schiaparelli. Haute Couture začal velkolepě

 

Netradičně černo-bílá kolekce se letos obešla bez shocking pink, ale zato nabídla o to více zlata. Byl to především odkaz na Elsinu kolekci Zodiac (1938), nezapomenutelnou hlavně díky dechberoucí astrologické výšivce, kterou pro dům v minulosti dělal Maison Lesage. Mohli jsme vidět sametovou róbu s vyobrazením Apollona v jeho zlatém kočáře, slunečnou svatozář i reinterpretaci Krále Slunce Ludvíka XIV. na vyšívaném zrcadlově zlatém kabátu s obrovským límcem, připomínající ten, který Schiap vyrobila pro Mae West do filmu Every Day is a Holliday (1937).

Objemné límce Roseburry reinkarnoval do více skulpturální podoby, která symbolizovala planetární osy a planetární prstence na šatech a kloboucích. Kovový korzet na mermaid tylových šatech obkresloval žebra modelky (Skeleton Dress 1938) a ostré midi s odhalenými rameny zase navazovaly na antropomorfický kabinet Salvadora Dalího. Jedním z nejvýraznějších elementů však byly “torpedo breasts”, které Schiparelli předvedla v roce 1935 (tedy skoro padesát let před tím, než je do svých kolekcí adaptoval Jean Paul Gaultier, byť se jeho popový re-design v kolekci nepochybně objevil). Nechybělo samozřejmě ani její minimalistické plisé či toreadorský traje de luces, který letos pokrývaly zlaté 3D palmy. Roseberry také organicky navázal na předchozí úspěch surrealistických doplňků inspirovaných spoluprací Elsy s Man Rayem a Pablem Picassem ve formě šperků imitujících části těla a obličeje. K vidění tak byly sandálky se zlatými prsty, kabelky ve formě hlavy s výsuvnými šuplíky či velké klobouky s otvory. 

 

Maison Schiaparelli Haute Couture SS 2022

Týden módy plný extravagance: Co bude dominovat šatníku mužů?

elle.cz