DUBNOVÝ FASHION NEWSFEED: AKTUÁLNÍ ZPRAVODAJSTVÍ ZE SVĚTA MÓDY

 

Setkání Natalie Dufkové s Levi's

O tom, že je Natalie Dufková návrhářský talent, není pochyb. Se svými krejčovskými siluetami vykonstruovanými velkými objemy a ženskými volány se řadí k nejvýraznějším designérům naší scény. Nyní si vysloužila další počin poukazující na to, že se hravě zhostí každého úkolu. Společně se značkou Levi's totiž vytvořila kapsulovou a velmi limitovanou kolekci o třinácti originálních kusech, ve které spojila jak svůj vlastní módní rukopis, tak i pro Levi’s typický denim.Našla klíč k tomu, jak propojit tužší denim s jemnou křehkostí, což v závěru dodává nositelce sílu a zdůrazňuje její ženskost. Klíčové pro upcyklovanou kolekci byl také motiv přírody a láska k ní. Příležitost vytvořit kapsulovou kolekci se návrhářce otevřela ziskem ocenění Levi’s® Special Price Diploma Selection na loňské edici Designbloku. Není to poprvé, kdy Levi’s podporuje mladé československé talenty, Natálie se tak připojuje ke slovenskému návrháři Zoltánu Tóthovi, který svou kolekci prostřednictvím upcyklace vytvořil již v minulosti.

 

Exkurze do dob československých

... nemusí mít jen šedou a ponurou atmosféru socialismu. To ukazuje i nová kampaň slovenské značky Novesta, jejíž historie sahá až do třicátých let minulého století, kdy slavný švec Jan Antonín Baťa otevřel svou novou továrnu v malém městečku uprostřed Slovenska, v Partizánském. Novesta je jednou z posledních čistě evropských značek působících v původních prostorách a pracujících původní metodou na starých strojích. Dodnes jsou boty vyráběny lokálně ve Zlíně a v Partizánském, navíc za využití elektřiny pouze z obnovitelných zdrojů. Novesta právě představuje kolekci, ve které nechybí pro značku typické siluety Star Master, sportovní boty Marathon nebo Marathon Trail, či Silueta Runner navazující na běžeckou obuv sedmdesátých a osmdesátých let v Československu. Nemůžeme se zbavit pocitu, že je kampaň k nejnovější kolekci pomyslnou cestou v čase – je to tvarem bot samotných, nebo skutečností, že byla nafocena v jedinečné budově Slovenského rozhlasu v Bratislavě? Možná dokonalým mixem obojího. Ať žije retro, říkáme!

 

 

Demnův BFRND

Nejnovější tváří módního domu Balenciaga se nestal nikdo jiný než BFRND. Hudebník a životní partner Demny Gvasalii se v průběhu let objevil již v celé řadě projektů domu, ovšem nyní se dostává do popředí, aby převzal po ambasadorce Kim Kardashian hlavní roli v nejnovější kampani. BFRND se drží své standardní černočerné uniformy v podobě XXL mikiny s kapucí, tepláků a Demnových charakteristických vesmírných bot. Můžeme se ptát, zda vůbec změnil svůj každodenní styling předtím, než se před kameru postavil. V jeho případě totiž rozhodně neplatí, že by kovářova kobyla chodila bosa – estetika Balenciaga je jeho neodmyslitelnou uniformou.

 

Nejnovější role Willema Dafoea? Pizza guy!

Od nejúspěšnější londýnské skate crew po globální megaznačku, brand Palace oznámil zbrusu nové spojení s jednou z pravděpodobně nejuznávanějších světových značek – Calvin Klein. Kolaborace obsahuje spojení toho nejlepšího z DNA obou značek. Poté, co brand Palace v roce 2016 přiměl Jonaha Hilla k tomu, aby hrál v reklamní kampani, a před několika týdny přizval ke spolupráci i Eltona Johna, se navíc opět hlásí se spoustou neočekávaných hvězd, které se objevují v novém klipu, v němž se vystřídají Tennant z Pet Shop Boys, Precious Lee, Lourdes Leon, Adwoa Aboah a světe div se, Willem Dafoe. Herec, který byl nejprve viděn jako taxikář v New Yorku a později jako pizza guy, v klipu ke spolupráci uvádí: ‚‚Calvin Klein a Palace,‘‘ povídá. ‚‚Kdo to byl čekal?‘‘ Není to poprvé, co se Dafoe podíval do světa módy – prošel se také po přehlídkovém molu Prada v sezóně AW12 a dostal se i na obálku nejnovějšího vydání magazínu AnOther.

 

 

GANNI x New Balance

Co je nového u Ganni? Spolupráce s New Balance! Debutová spolupráce dánské návrhářské značky Ganni se značkou obuvi navazuje na úspěšný počin, který světlo světa spatřil jen před pár týdny – poté, co oděvní značka spustila spolupráci s Juicy Couture, se Ganni rozhodla obohatit svůj šatník o estetiku dalšího módního giganta. Vznikla tak již dobře známá silueta bot opatřená dvěma barevnými variantami, kterým vévodí cool zelená. Výsledná New Balance 2002R dokonale zapadá do kodaňského způsobu oblékání a je dokonalým mixem funkce a fashion. Spolupráce s velkými kultovními značkami nesou své ovoce a Ganni úspěšně rozšiřuje publikum svých zákazníků. Kdo by totiž ležérní minimalistické atmosféře odolal? Inu, boty byly v mžiku vyprodané!

 

 

Zalando má magazín

Evropská platforma pro módu a životní styl brzy odstartuje „Zalando Street“ – virtuální magazín oslavující individualitu a inkluzi. Na jeho vzniku Zalando spolupracuje s vybranými kurátory, kteří se budou podílet na měsíčních vydáních a nabízet pohled na rozvíjející se streetwearovou kulturu. První vydání vyjde v listopadu 2021 a zaměří se na kulturní témata představená prostřednictvím leaderů v oblasti streetwear módy. V čele s fotografem a francouzským guru streetwearu Jeanem-Jacquesem Ndjoli se první vydání „Z kurtu až po věčnost” zaměří na individualitu a zastoupení různých komunit, poskytne například unikátní pohled na basketbalovou komunitu pařížského Pigalle.

 

 

Bella Hadid svíjející se na taxidermickém oři?

Riccardo Tisci, kreativní ředitel domu Burberry, předvádí prošívanou a zlatým logem raženou kabelku Lola ve videu, ve kterém se v sérii rychlých záběrů střídá hned několik aktérů. Bella Hadid je zde po boku Jourdan Dunn, která se zahaluje do hedvábného prostěradla, Elly Richards, jež předvádí mistrovské kousky v balancování těchto kabelek, či vedle Madonniny dcery Lourdes Leon, která vytáčí volaného na svém telefonu. Celá krátká video show působí jako backstage snímky z natáčení – ať už je to prostředím studia oděného v barvách značky, či modelčinými kaskadérskými kousky na hřbetu koně.

 

 

Přejete si platit hotově, kartou, bitcoinem? 

Off-White není včerejší a naskakuje na trendy vlnu používání kryptoměn. V praxi to znamená, že za svůj nákup můžete platit ve vybraných buticích v Paříži, Londýně a Miláně virtuální měnou, ať už svá aktiva držíte v Bitcoinu, Ethereu, Binance Coin či Ripple. Představitelé Off-White věří, že je to důležitý krok na cestě za stabilním růstem oděvní značky, s nadějnými vyhlídkami do budoucnosti. Snaží se tak přiblížit především zákazníkům z řad mladého publika a zároveň oslovit nové, kterým tato forma připadá zajímavá. Nás jen zajímá, kdo další se přidá. Budou za chvíli platby v hotovosti či kartou zastaralé natolik, že je značky nebudou přijímat? Jedna vlaštovka jaro nedělá, říká se, ale kdo ví!

 

Tyra, Alessandra, Heidi i Candice (zase) spolu

SKIMS, underwear a nově už i swimwear značka Kim Kardashian povolává do služby velká jména modelingu přelomu milénia. Tyra Banks, Alessandra Ambrosio, Heidi Klum i Candice Swanepoel sice andělská křídla z dob největší slávy Victoria's Secret odložily už před lety, teď se však vrací, oslavovány nejen pro svá těla, ale především pro své životní úspěchy. Andílci bývali kdysi zakořeněni v marketingu značky, stejně jako jejich postavení v popkultuře. Bývalý ukazatel prestiže fungujícího modelu i modelingových nadějí mladých dívek byl však zakonzervován v roce 2019. S vědomím, že je to v podstatě poprvé, kdy všechny čtyři modelky spolupracují na jedné kampani, se SKIMS chce vyhnout jakémukoli srovnání s Victoria's Secret. Kim Kardashian bývalý panteon andělů obnovila proto, aby představila nahé iluze tvarovaných siluet kolekce spodního prádla Fits Everybody, natahujícího se na dvojnásobek své velikosti, díky čemuž padne opravdu každému. Zde tedy podobnost s andělským diktátem neuznávající jiné míry než 90 – 60 – 90 končí.

 

 

Zdroj: archiv značek, Refinery29, Dazed Digital

REKLAMA