Gucci feat. Balenciaga: Spolupráce století, o níž budeme mluvit roky!

 

Michele se rozhodl oslavit kulaté jubileum značky ve velkém stylu! Nejenže znovu oprášil největší hity módního domu jako jezdecké kousky či outfity ze sexy éry Toma Forda - jako například rudý sametový oblek z roku 1996, ale přišel také s naprostou novinkou. Předtucha fashion světa se potvrdila a “Gucciaga” či “Balucci” – jakkoliv tomu chcete říkat - se stala realitou! Ovšem Michele tvrdí, že nejde o spolupráci, ale o “hacking”.  

Fashion show s názvem “Aria” posílala modelky do fiktivního klubu Savoy Club, přičemž šlo o reminiscenci k londýnskému hotelu Savoy, kde celý příběh značky Gucci začal, když zde Guccio Gucci pracoval jako poslíček. Jednotlivé outfity byly představeny za zvuků snad všech skladeb, které kdy byly na značku Gucci složeny jako například “Gucci Gang,” od Lila Pumpa, “Green Gucci Suit,” od Ricka Rosse a Futura či “Gucci Flip Flops,” od Bhada Bhabie a Lila Yachty. 

 

 

Podívali jste se na video přehlídky? A dávali jste dobrý pozor? Potom jste si mohli povšimnout vlivu Balenciagy již od třetího looku, kdy model na mole představil krásný kabát v barvě velbloudí kůže s ostře řezanými rameny. Jestliže je totiž něčím Demna Gvasalia, kreativní ředitel značky Balenciaga, známý, jsou to jeho siluety a precizní tvary. Proto se i v aktuální spolupráci (jakkoliv to Alessandro nechce tímto slovem nazývat) rýsují v jednotlivých modelech ostré úhly, doplněné o mikrobrýle a nenápadné uzly. A pak jsou tu samozřejmě i očividná loga. Například diamantovému náhrdelníku “Balenciaga” kde písmeno “G” alternuje logo “Gucci” predikujeme, že se vyprodá za 3, 2, 1... a jistě se v tomto případě můžeme těšit i na spoustu “povedených” fejků. 

 

Gucci

 

Tento naprosto jedinečný střet dvou luxusních značek a geniálních, kreativních fashion mozků za nimi je naprostým fenoménem a precedensem, který fashion svět ještě nikdy neviděl. Ovšem nejde o unikát pouze z hlediska módy, ale také brandingu a marketingu. Nejenže tak Kering, mateřská společnost obou značek, v podstatě zdvojnásobil hodnotu produktů, ale také posílil obě značky tím, že jim dovolil působit společně. Každá totiž samostatně vlastní něco, co možná druhé trochu chybí. Balenciaga sice ještě nikdy neměla píseň se svým jménem v Top Charts, ale na druhou stranu, slyšeli jste někdy někoho rozplývat se nad precizním, dokonalých střihem a siluetou Gucci saka?  

Po přehlídce se na Instagramu objevil i screenshot konverzace mezi Michelem a Gvasaliou. Kreativní ředitel Balenciagy zde vzpomíná na to, jak jeho první koupený parfém byl Gucci Envy a Michelle si vybavuje, jak si přál kalhoty z dílny Toma Forda, ale neměl na ně peníze. “Myslím, že opravdu definoval celou módní dekádu,” píše Gvasalia o Tomu Fordovi. “Ale líbí se mi, že dnes se vše mixuje dohromady, 70tá, 90tá i nultá léta... Vše je možné a móda je takovým mixem minulosti, přítomnosti i budoucnosti. To je to, co ji dělá tak speciální.”  

Mohlo by se vám líbit

Nové tenisky Gucci stojí jen 12 dolarů, ale má to jeden háček

Alessandro Michele, kreativní ředitel italského módního domu Gucci, navrhl nové sneakers, které vás budou stát v přepočtu pouze 260 Kč. Ovšem nosit je můžete pouze ve virtuálním světě, protože jsou ušité jen z jedniček a nul.
elle.cz

Časopis ELLE

ELLE Říjnové vydání 10/24