Supermodelky na bále Fendi, horor u Margiely a odložený Pyer Moss

 

Pyer Moss měla být jednou z nejočekávanějších přehlídek letošního haute couture weeku v Paříži. Konat se měla online přenosem z vily Lewaro ve státě New York. Výběr lokace nebyl náhodný, protože budova z roku 1918 patřila Madam C.J. Walker, první afroamerické milionářce, která byla zároveň lidskoprávní aktivistkou. Nejdřív to vypadalo, že déšť ustane a přehlídkové molo před vilou se přece jen zaplní. Jenže, pak lijavec zesílil a hlavní designér Kerby Jean-Raymon musel předstoupit před své hosty a požádat je, aby se dostavili v sobotu znovu. Show byla zrušena a návštěvníkům se možná ulevilo, že se už nemusí krčit pod deštníky.

 

 

Většinu pozornosti si tak mezi sebe poslední přehlídkový den mohli rozdělit Kim Jones a John Galliano. První jmenovaný navrhl pro Fendi teprve druhou kolekci, kterou zachytil v pohádkovém filmu plném supermodelek. Kate Moss, Christy Turlington a Amber Valetta se v něm prochází po římském amfiteátru, upřeně se dívají do kamery a člověka napadne, že jsou stejně věčně krásné jako italské hlavní město. Režie se ujal Luca Guadagnino, autor oceňovaného snímku Call Me by Your Name. Jedna z prvních, kdo se na film mohla podívat, byla Kim Kardashian, která navštívila Řím během natáčení. Kim Jones tímto opusem dal světu přesně to, co po pandemii potřebuje: plesové šaty a legendární supermodelky.

 

 

„Inspirací bylo lidstvo, klečící na kolenou před matkou přírodou během pandemie," označil svůj zdroj inspirace John Galliano. Výpravný snímek Folk Horror Tale, kterým se Maison Margiela prezentoval na haute couture fashion weeku, je způsob, jak ukázat kolekci oblečení v kontextu příběhu a Galliano je velmi talentovaný vypravěč. Pokud budoucnost prezentace je ve videu, pak je Gallianův pohyblivý lookbook velmi vizionářský. Jednotlivé střihy naopak vychází z minulosti, inspirací byli holandští rybáři i dámské korzety 19. století.

 

Návrat krále Balenciagy, optimista Elie Saab a pohádková Koruna

elle.cz