Sorry, guys! Ženy, které svým byznysem zastínily své slavné partnery

Přidejte si Elle do oblíbených na Google zprávách

Od Kylie Jenner, která v miliardářských žebříčcích pravidelně překonává svého ex Travise Scotta i současného partnera Timothée Chalameta, přes Selenu Gomez či Dua Lipu, která svými nedávnými koncerty obhájila svůj zasloužený úspěch. Toto je jen malý výběr žen, které jasně dokazují, že nejsou vedlejší postavou v příběhu úspěšných mužů, ale v mnohém je předbíhají. Podívejme se, jak tyto výrazné osobnosti přepisují pravidla hry a proč už dávno nejsou jen „partnerkami slavných mužů“, ale naopak úspěšnými šéfkami vlastního byznysu.

Mohlo by se vám líbit

Hailey Bieber čerstvou miliardářkou roku 2025 a její recept na úspěch

Rhode, skincare značka Hailey Bieber, letos oslavila své teprve třetí narozeniny. Teď má tři roky a čtvrt a už má hodnotu miliardy dolarů, a stačilo k tomu jen 7 produktů. Ze svých niche nápadů si Hailey vybudovala skincare impérium, které se nejenže stalo virálním oblíbencem všech beauty milovníků, ale přišel i s inovativními přístupy, jak prodávat to, co milujete nejvíce.
elle.cz

 

Hailey Bieber a bohatství z Rhode

V dobách, kdy byl úspěch v byznysu často vyhrazený mužům, přichází nová vlna ženské podnikavosti a moci, která redefinuje pojmy bohatství, vliv i kariérní úspěch. Hailey Bieber nedávno prodala svou kosmetickou a módní značku Rhode společnosti e.l.f. Beauty za částku až 1 miliardu dolarů – z toho 600 milionů v hotovosti, 200 milionů v akciích a dalších 200 milionů v potenciálních výkonnostních bonusech. Hailey vlastní přibližně 51 % značky, což znamená, že její podíl z této transakce může přesáhnout 500 milionů dolarů, a to ji staví do vyšší finanční ligy ve srovnání s jejím manželem Justinem Bieberem.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Kylie Jenner jako nejmladší self-made miliardářka

Kylie Jenner v březnu 2019 Forbes za nejmladší „self‑made miliardářku“ v historii. Bylo jí 21 let, čímž překonala Marka Zuckerberga, který tohoto milníku dosáhl ve 23 letech. Kylie má své kosmetické impérium Kylie Cosmetics pevně ve svých rukou. Odhady jejího čistého jmění činí okolo 700 milionů dolarů, zatímco její bývalý manžel Travis dosahuje na "pouhých" 80 milionů dolarů.

Kylie Jenner

 

Rare Beauty a Selena Gomez

Selena Gomez zase dává světu příklad, jak je možné chytře spojit herectví, hudbu a business – kromě hitů v hudebních žebříčcích vlastní také produkční společnost a svou vlastní značku kosmetiky Rare Beauty. Je spoluzakladatelkou Wondermind – obsahové platformy, která se věnuje mental fitness, navíc aktivně investuje do dalších startupů. Finančně také mnohonásobně převyšuje svého partnera Benny Blanca.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Z teen hvězdy milionářkou

Zendaya, která ze seriálové hvězdy vyrostla v módní ikonu a uznávanou producentku, svou kariérou i majetkem často jasně ukazuje, kdo je pánem své vlastní cesty. Ačkoli je v osobním životě spojena s hercem Tomem Hollandem, její finanční úspěchy a vliv v zábavním průmyslu ji často staví na vyšší příčku než jejího partnera.

Zendaya, Met Gala 2025

 

Dua Lipa a její vlastní producentská společnost

Dua Lipa je dalším příkladem ženy, která si svým talentem a odhodláním vytvořila nejen světovou hudební kariéru, ale i značný byznysový úspěch. Společně se svým otcem založila vlastní mediální a manažerskou společnost Radical22, která zahrnuje i její hudební vydavatelství a produkční aktivity. Stojí a aktivně se podílí na obsahové platformě Service95. Se svým snoubencem Callum Turnerem sdílí nejen život, ale i vzájemnou podporu, přičemž Dua díky svému jmění a podnikatelským aktivitám často překonává i jeho. Její úspěch potvrzuje, že ženská síla a smysl pro byznys mohou jít ruku v ruce a měnit zaběhlé stereotypy.

Dua Lipa

 

Sociální sítě jako podnikání

Byznys úspěch už nemusí být pouze o zakládání společností. Nara Smith je ikonou sociálních sítí, která si svou popularitou na TikToku vybudovala obrovský vliv a značnou finanční nezávislost. Přestože je jejím manželem známý model Lucky Smith, Nara díky svému online úspěchu a stovkám milionů sledujících získala mnohem větší mediální i finanční pozornost. Ukazuje tak, že dnešní byznys už nemusí být jen o tradičních firmách – podnikavost a vliv v digitálním světě mají svou váhu.

Nara Smith a Lucky Smith

 

Česko rovněž slaví úspěchy ženských byznysů

A podobné příběhy se odehrávají i u nás. Česko má silnou generaci žen, které dokazují, že ženský byznys má styl, vizi i tah na branku. Beha Nguyen buduje úspěšnou značku šperků Vang, Vanda Janda proměnila svou módní estetiku v lovebrand, Anežka Chudlíková alias NotSoFunnyAny vdechla život své vlastní kosmetické značce, Lucie Kratochvílová udělala z Lula Vintage Prague fenomén české vintage scény. Karolína Kabelka a Silvia Haupt Kozoňová zase mění pravidla hry v oblasti komunikace, módy a brandbuildingu díky svým kreativním agenturám. Tyto ženy nejsou jen součástí českého trhu – samy ho redefinují a dokazují, že s odhodláním, zápalem a odvahou se dají skloubit kreativní i business sny.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Ať už je to móda, hudba, producentství, kosmetika nebo technologie, ženy jasně dokazují, že dokážou měnit svět a posouvat hranice. Čím dál více se ukazuje, že úspěch není otázkou genderu, ale odvahy, vize a vytrvalosti.

Ženy, které svým podnikáním předběhly své drahé polovičky:
Zdroj článku: