Zpět k chemii. Je éra clean beauty u konce?

Přidejte si Elle do oblíbených na Google zprávách

Čistý zmatek

„Čistá krása původně označovala produkty bez syntetických složek považovaných za toxické,“ vysvětluje Lisa Payne, vedoucí oddělení krásy ve společnosti Stylus. Rozmach samotného termínu „clean beauty" v nás probudil jistou chemofobii - strach ze všeho chemického. „Postupně se čistá krása stala synonymem pro přírodní a organické ingredience a udržitelnou výrobu.“ S popularitou ale přišla i zmatenost. Bez univerzální definice má každý svou vlastní představu o tom, co vlastně čistá krása znamená.

Výzkum provedený společností Vitabiotics Perfectil zjistil, že 69 % žen někdy zakoupilo kosmetický produkt, aniž by skutečně rozumělo etiketě. Není divu, když 53 % ekologických tvrzení na produktech je podle Evropské unie vágních nebo zavádějících. Aby se tomuto chaosu vyhnuly, mnoho značek přechází na trend "certifikované krásy“. Důvěryhodnost svých výrobků tak podkládají certifikací u nezávislých organizací, jako jsou Leaping Bunny(pro cruelty-free produkty), The Skin Cancer Foundation Seal(pro opalovací krémy) nebo B Corp (pro udržitelný rozvoj).

Mohlo by se vám líbit

Make-up artistka Vilma Baum: make-up je mocný psychologický nástroj

Jaké jsou ty nejvýraznější beauty trendy a jak si v líčení vedou Češky? Zeptali jsme se renomované make-up artistky, lektorky líčení, expertky na beauty a především krásné ženy – Vilmy Baum. Vilma si plně uvědomuje svůj půvab a ženskou sílu, které se snaží prostřednictvím své práce a mindsetu předávat dalším ženám. Celý rozhovor si můžete přečíst právě teď.
elle.cz

Návrat k chemii

Není to jen označení, co čelí zkoušce; samotný koncept čisté krásy je stále více zpochybňován. Tradiční konzervační látky, od kterých řada „clean“ značek upustila, často zajišťují trvanlivost a stabilitu produktů po jejich otevření. A vzhledem k tomu, že odpad je v popředí zájmu jak z hlediska nákladů, tak z hlediska životního prostředí, je to stále větší problém.

Dříve zatracované složky jako sulfáty se tak vracejí na scénu. Kosmetická značka The Ordinary například uvedla čisticí přípravek obsahující jemný sulfát SLES-2, který šetrně odstraňuje nečistoty z pokožky. Na TikToku mezitím kosmetická chemička Michelle Wong, známá jako Lab Muffin Beauty, vědecky vyvrací mýty o syntetických složkách, které byly v rámci čisté krásy očerňovány.

Mohlo by se vám líbit

Zářijový beauty newsfeed: To nejaktuálnější ze světa krásy

Svět krásy se mění, zachovejte klid, nahoďte rtěnku, nalistujte náš beauty newsfeed a zůstaňte v obraze!
elle.cz

Transparentnost jako zlatá střední cesta?

Kvůli rostoucí kritice a zmatení kolem pojmu "čistá krása“ se mnohé značky rozhodly tento termín opustit. Místo toho se nyní zaměřují na koncept „cleanical“ (čisté klinické) krásy. Tento přístup spojuje přírodní složky s vědecky podloženým složením, přičemž se vyhýbá plastům a látkám škodlivým pro zdraví a životní prostředí. Klíčem je maximální transparentnost a žádný cleanwashing. „Pokud je na etiketě složení tak nesrozumitelné, že k jeho rozluštění je potřeba maturita z chemie, produkt pravděpodobně není čistý,“ říká Matt Kennedy, zakladatel společnosti Fussy.

Zůstává tedy otázka – co bude dál? To, že frázi "clean beauty“ odzvonilo, neznamená, že lidé přestali nebo přestanou nakupovat vědomě a zajímat se o to, co si dávají na pokožku. Možná jen k tomuto přístupu už nepotřebujeme motivovat trendy pojmem, o jehož významu pořádně nic nevíme.

Mohlo by se vám líbit

5 základních must haves skincare produktů z korejské kosmetiky

V posledních letech se stala korejská kosmetika celosvětovým fenoménem a svou právoplatně zaslouženou popularitu si získává u milovníků péče o pleť po celém světě. Bez jakých produktů korejské skincare se neobejdete?
elle.cz
Zdroj článku: