ELLE KVÍZ: Poznáte luxusní módní značky podle jejich rukopisu?

Historie a prestiž

Jedním z důvodů, proč jsou slavné módní značky tak významné, je jejich bohatá historie a prestiž. Mnohé z těchto značek existují desítky i dokonce stovky let, a za tu dobu si vybudovaly pevnou pozici ve světě módy. Louis Vuitton založil svůj první obchod s ručně vyráběnými zavazadly v roce 1854, Gabrielle Chanel otevřela obchod s klobouky v roce 1913. Tato historie a tradice přidává výrobkům na hodnotě a dává zákazníkům pocit spojení s něčím exkluzivním a unikátním. Ve chvíli, kdy někdo oblékne cokoli z díly značky s takto dlouhou tradicí, vyjadřuje tímto způsobem nejen svůj osobní styl, ale také se identifikuje s módními dějinami.

Mohlo by se vám líbit

Jackie, Diana a Kelly: Kabelky, pojmenované po významých ženách

Prohlédněte si ty nejelegantnější múzy módních návrhářů, které je svým neopakovatelným šarmem inspirovali natolik, že po nich designéři pojmenovali kabelky, které dnes stojí až stotisíce korun.
elle.cz

Kvalita utvářená roky

Slavné módní značky si potrpí na vysokou kvalitu materiálů a zpracování svých výrobků. Pečlivě vybírané kůže, které se berou jen od lety ověřených dodavatelů, řemeslníci školení roky, než je jim dána důvěra samostatně vytvořit některý z ikonických kousků. Každý kus je pečlivě navrhnutý, vyrobený a ozkoušený tak, aby svému budoucímu majiteli přinesl nejen dlouhé potěšení z užívání, ale také výjimečný pocit exkluzivity a luxusu. Mnohé z těchto značek spolupracují s renomovanými designéry a umělci, což vede k vytváření skutečných uměleckých děl, která jsou sběratelskými kousky.

Mohlo by se vám líbit

Inspirace, pocta, nebo kopie? Originalita je v módě jen mýtus

Najít jedinečný nápad, který se neobjevil nikdy dříve je v éře Instagramu takřka nemožné. Přesto, málo co v módním průmyslu způsobí takový skandál, jako když od sebe návrháři opisují.
elle.cz

Investice do budoucna

V dnešní době jsou módní značky také symbolem společenského postavení a úspěchu. Vlastnit některý z kousků z renomované dílny dává najevo skvělý vkus a také jistou společenskou prestiž. Mnoho z těchto značek si udržuje svou hodnotu a pravidelně dokonce zvyšuje ceny, aby její zboží bylo stále stejně luxusní a nedostupné. Některé ze značek dokonce nikdy nepořádají slevové akce, ani nemají své outletové prodejny. Neprodané kousky raději zlikvidují, než aby je prodaly za menší částky a učinily je tak dostupnějšími. To mezi módními nadšenci udržuje stálý zájem a mezi investory hlad po produktech, které mají potenciál stát se investičními kousky. Například kabelky Birkin od Hermés, 2.55 od Chanel, nebo Lady Dior od Diora, kterou milovala sama Lady Diana. Hodnota těchto kabelem s časem stoupá, a tak jsou považovány za bezpečnou a atraktivní investici.

Slavné módní značky mají v dnešním světě módy obrovský význam. Jejich historie, kvalita, umělecká hodnota a symbolika statusu hrají klíčovou roli v tom, proč si udržují svou hodnotu a proč se stávají investičními kousky. Tyto značky nejen formují módní scénu, ale také odrážejí společenské hodnoty a aspirace. Zkuste si projít naším kvízem a zjistit, jak dobře se vyznáte v nejslavnějších světových značkách a jejich ikonických výrobcích.