Liběna Rochová a Musa vytvořili novou oděvní značku

Oděvní designérka Liběna Rochová a výtvarník Lukáš Musil (Musa) se spojili při práci na kolekci pro novou značku Nadotek, inovativní osvětový projekt organizace Debra ČR, která v Česku pomáhá lidem s nemocí motýlích křídel. Každý se může zapojit a pomoci ke vzniku značky Nadotek, stát se součástí…

Nová limitovaná kolekce oděvů a tenisek se pod značkou Nadotek představí veřejnosti poprvé na podzimní mezinárodní přehlídce Designblok

Práce v tandemu je dobrodružství,“ říká Liběna Rochová. „Lukášova tvorba se mi líbila dlouho, ale teprve myšlenka vzniku nové kolekce pro Debru, kterou mnoho let oba dva podporujeme, se stala tou správnou příležitostí, která nás spojila. Přála bych si, aby naše kolekce nesla poselství o životní síle a energii, které jsou právě u lidí s nemocí motýlích křídel tak výraznými atributy.

„Dialog je součástí každého procesu,“ připojuje se Musa. „Pro mne je rozdíl v tom, ze při práci na tomto projektu jde o dialog vnější. Liběnino nadšení do projektu a poctivost, s jakou k němu přistupuje, je důvodem, proč se i já při práci cítím ve svém živlu. Nejdůležitější je účel, proč to celé vzniká. Jsem moc rád, že moje tvorba může přímo pomoci lidem s nemocí motýlích křídel.“

Nadotek je odvážný projekt, který by nikdy nevznikl bez nápadů, pracovitosti a nadšení Liběny s Lukášem, kteří do něj dávají všechno. Jsem si jistá, že až kolekci na podzim představíme, nadšení budou jak milovníci módy, tak podporovatelé Debry, pro které jsme v předešlých letech vydávali autorské kalendáře. Nadotek se stane součástí naší osvětové kampaně a veškerý výtěžek z prodeje kolekce bude věnován na pomoc pacientům s nemocí motýlích křídel. Proto i název projektu odkazuje ke křehkosti kůže lidí s tímto vrozeným onemocněním,“ říká patronka Debra ČR herečka Jitka Čvančarová.

U značky Nadotek se sešel výjimečný tým tvůrců. Vedle Liběny Rochové a Musy se na novém projektu podílejí fotografka Bet Orten, architektka Magdalena Rochová či obalový designér Jan Činčera. Do projektu se zapojily i tak významné společnosti jako Baťa nebo Adler. 

Více se dozvíte v říjnovém čísle ELLE v editorialu Elišky Kyselkové (úvodní foto).

Každý se může zapojit a pomoci ke vzniku značky NADOTEK, stát se součástí… Více info ZDE.