Máte peníze? Tak to ukažte. Po quiet luxury přichází loud luxury

Dost bylo quiet luxury?

Nenápadný luxus jako koncept existuje sice už od chvíle, kdy byly založeny velké módní domy, a už dříve jsme byli svědky raketového vzestupu minimalistických stylů v reakci na ekonomické propady. Například během Velké recese kolem roku 2008 navrhli návrháři jako Jil Sander nebo Phoebe Philo pro Céline kolekce definované nenápadnou elegancí. Měly tehdy oslovit spotřebitele, kteří ve svých skříních chtějí mít namísto křiklavých kousků kvalitu, nadčasovost a módní artikly, které vydrží navěky. Statement kousky mají zkrátka kratší životnost než váš kašmírový svetr od MaxMary a nenápadná kabelka bez loga od The Row. Pak ale přišli Gen Z a měli potřebu luxus, který na sebe neupozorňuje, zařadit řádně škatulkovat. A tak vznikl buzzword quiet luxury. V posledních měsících a letech byl skloňován natolik, že už se nám ani nechce jej znovu popisovat. Quiet luxury tu prostě byl už odpradávna a my jsme se jej jen v posledních sezónách naučili pojmenovávat. Tichý luxus je hlasitější než kdy dříve a jen tak také nezanikne. Nebo?

Mohlo by se vám líbit

Opravdu největší trend podzimu 2023: Velké denimové kalhoty

Letošní podzimní sezóna nás naučí jediné pravidlo: čím širší, tím lepší. Zde je sedm způsobů, jak tento trend dostat i do vašeho šatníku. Vyberte si jeden jediný, nebo třeba všechny pro každý den v týdnu. Nutit vás nebudeme, ale...
elle.cz
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Let's get loud

Podle insiderského účtu Data, but make it fashion po porovnání runway kolekcí z let 2021 a 2023 vzrostl výskyt použití log o 53 %. Což může znamenat hodně věcí, ale především to v nás vzbuzuje otázky, na které zřejmě nikdo zatím nezná odpověď. Je s quiet luxury konec? Upadne v zapomnění, aby se cyklicky po pár sezónách zase vrátil? Znamená to, že módní domy nyní tvoří v zajetí logowearu, který prodává? Jistě, pokud máte peníze a chcete to dát najevo, vždy bude jednodušší koupit si tričko s logem oblíbeného brandu nebo kalhoty z logowear látky. Každý to uvidí. Narozdíl od quiet luxury, logowear poskytuje zkratkovitou demonstraci toho, že na to máte. 

Trend loud luxury na přehlídkových molech

Tenhle trend není pro chudý

Jistě není těžké uvědomit si, že když daná značka svůj módní artikl oblékne do látky poseté monogramy a logy, daný kousek na své ceně raketově roste. I tak jde o nejchtěnější modely z módních kolekcí. Při pomyšlení na vzestup logowearu mě napadá jedna věc: tenhle trend zkrátka není pro chudý. Móda tu ale není od toho, aby diskriminovala – v ideálním světě alespoň. Ale loud luxury můžete propadnout i ve chvíli, kdy máte do kapsy hluboko. Nejen proto, že tu stále ještě máme módu z druhé ruky a pod sluncem ještě stále ještě nic nového nevzniklo, jen se vše po nějaké době vrací. A pokud stále jste víc quiet než loud, nadále konejte v myšlenkových pilířích tichého luxusu!

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Zdroj: Data but make it fashion, W Magazine, Highsnobiety, Hypebeast

Časopis ELLE

Listopadové vydání tištěné ELLE 11/24