Nike odhalil netradiční digitální sportovní kolekci

Matthew Williams, zakladatel značky 1017 ALYX 9SM, je fascinován příležitostmi, které nabízí řada nástrojů digitálního designu společnosti Nike. Jeho kolekce ztělesňují jeho víru, že spojení lidské představivosti a technologie ukazuje vzrušující budoucnost. 

První kolekce Williamse s Nike prozkoumávala způsoby, jakými se data (např. mapy, ovlivňující zóny tepla a tělesného potu při pohybu), dají transformovat, do strukturovaných vzorů, které ukazují nový způsob výroby sportovního vybavení. V nové druhé kolekci se soustředil na to, jak data odhalují věci, které jsou obvykle neviditelné. „V tomto případě jsme použili výpočetní algoritmy k vytvoření kamuflážního vzoru,“ říká. Kamufláž, samozřejmě, tradičně pochází z přírody. Pomocí dat byl Williams schopen si hrát s přirozeným skrytým tvarem, aby přišel k novému motivu.  

Kolekce není ovlivněna jen posleldními módními trendy (Williams považuje vzor „kamufláž“ za vždy aktuální), ale je také plně funkční a vhodná pro vybavení takových sportovců, kteří absolvují to, co Williams označuje za "skutečně tvrdý outdoor trénink". Bral v potaz cvičení jako je převrácení pneumatik, zvedání pískových pytlů či absolvování překážkové dráhy. Ale musel přemýšlet i o přizpůsobivosti oblečení mezi různými kondičními způsoby cvičení – zdvihání, sprintování a skupinové kurzy.  

K tomuto účelu byly vytvořeny kousky Sherpa fleece, two-in-one kalhoty, utility vesty a odnímatelné kapuce – vše pro multifunkční využití. Data se také použily ke konkrétním vychytávkám. „Když běžíte v dešti, namoknou vám především ramena, takže jsme se soustředili na vyladění právě takových kritických míst," vysvětluje Williams. A to pravé propojení s lidskou bytostí přichází i s kolekcí ponožek a spodního prádla, které jsou nedílnou součástí sportování.

EBC promo