Dubnový fashion newsfeed: To nejaktuálnější ze světa módy

O muži, ženě a kabelce

„Promiňte, ale máte nějaké volné pokoje?" Kdo z nás někdy nesnil o tom, že se na to zeptá? Na hodinu, na noc – nebo dokonce na celý život. Je to otázka, při níž běhá mráz po zádech, při níž srdce bije rychleji a silněji. Je to příběh o touze. O svobodě. Tyto pocity se staly leitmotivem nového krátkého filmu domu Chanel. Virginie Viardová byla vždy vášnivou milovnicí filmu, zejména francouzské nové vlny, a chtěla vzdát hold mistrovskému dílu Clauda Lelouche. Snímek A Man and A Woman (1966), dílo plné smyslnosti, s legendární scénou na pláži,  obzor kam až oko dohlédne, nekonečné moře a samozřejmě Deauville. Přímořské letovisko, kde si Mademoiselle Chanel v roce 1912 otevřela butik s klobouky nesoucí její jméno a kde v roce 1913 představila své první kreace Haute Couture. V původním filmu měla herečka Anouk Aimée kabelku Chanel a o náhodu nešlo. Kabelka, kterou vidíme ve filmu Clauda Lelouche, byla ve skutečnosti vlastní kabelkou herečky, její oblíbenou, kterou nosila na plátně i mimo něj. Nová kampaň, kterou nafotili a režírovali Inez & Vinoodh, opakuje scény z filmu téměř slovo od slova, záběr po záběru některé z původních sekvencí filmu s Penélope Cruz a Bradem Pittem v hlavních rolích. Spolu rozehrávají nesmírně sympatickou hru o lásce a nechybí jim k tomu právě legendární kabelka, umístěná na stole v hotelové restauraci mezi nimi, symbolizující vše, co nám v určitém okamžiku našeho života dodá odvahu prosadit své nejhlubší touhy. V průběhu let a kolekcí Chanel vzdalo hold této ikonické kabelce nespočet návrhů a nových provedení, které posílily její status jedinečné ikony, ba dokonce legendy. A na její konto legendárnosti právě přispěl tento krátký film, který vše jen potvrzuje.

 

Léto, moře, slunce, Ibiza

Letní sezona se neprodleně blíží, a proto je tu pokračování Loewe Paula's Ibiza! Duch, který je zachycen v kolekci Loewe Paula’s Ibiza, inspirované ikonickým butikem Paula's, který se stal synonymem protikulturního hnutí v 70. letech a vyjádřením života na ostrově, ztělesňuje bezstarostnou letní atmosféru. Nová verze kolekce přináší hravý šatník nabitý živou energií, vhodný pro letní události jak ve městě, tak na dovolené, na hudebních festivalech a letních procházkách po městě. V dámském oblečení se představuje fluidní ženskost a spontánnost s grafickým nádechem, můžeme zde sledovat archivní potisky šátků na šatech a košilích. Kolekce obsahuje hyper-barevné potisky umělce Douglase Abrahama, jehož abstraktní motivy kostek, plyšového medvídka a planet jsou aplikovány na trička, šortky, mikiny a plavky. A pochopitelně ani na doplňky se zde nezapomíná – tašky zkoumají charakteristickou košíkářskou techniku Loewe s novou tkanou verzí ikonických kabelek Puzzle a dalších, nechybí ani selekce acetátových brýlí.

Loewe Paula's Ibiza

Demnova hra kontrastů

Balenciaga odhaluje kampaň kolekce Balenciaga Summer 24, jejíž série snímků odráží svět kreativního ředitele Demny a komunitu představující jeho rodinu a přátele. Mezi zapojenými talenty jsou Ella, Demnova matka, jeho partner, hudebník BFRND, jeho bývalá profesorka Linda Loppa, umělkyně Eliza Douglas, herečka Renata Litvinova, často obsazované modelky z přehlídek Balenciaga jako Tommy Blue, Noureddine Boudaakat, Simone Embrack a mnozí další. Portréty v kampani pořídila původem česká fotografka Jitka Hanzlová. Každá osoba byla fotografována proti jednobarevnému pozadí s tištěnými obrazy naznačujícími taneční sály, salony a vstupní haly paláců, což mělo za cíl vytvořit kontrast s Demnovou kolekcí.

Balenciaga

 

Další krok vpřed

Fashion brand Y/Project, za nímž stojí kreativní ředitel Glenn Martens, vstupuje do další etapy spolupráce s obuvnickou značkou Melissa, známé pro použití gumových materiálů. Court Clog Collaboration bude zahrnovat – jak již název napovídá – siluetu klasických dřeváků, ovšem vyrobenou právě z gumy. Půjde opět o záležitost v limitovaném počtu kusů. Datum uveřejnění zatím známo není.

 

Marilyn Monroe je zpět

Nová exkluzivní kolekce Gino Rossi x Marilyn Monroe přináší na první pohled zdánlivě jednoduchý pohled na obuv a doplňky. Obuvnická značka si propůjčila noblesu a ženskost, které jsou připomínkou stylové ikony, jakou byla Marilyn Monroe. Od elegantních lodiček přes pohodlné sandálky až po malé kabelky, tato kolekce spojuje smyslnost, hollywoodský šarm 50. a 60. let a nenápadnou eleganci v kapsuli, která je nanejvýš současná. Vysoké jehlové podpatky s bižuterním páskem kolem kotníku, lodičky jako mistrovské dílo a sandálky na podpatku i bez něj z tenkých kožených proužků jsou přesně tím, v čem protančíte celé letošní jaro. Kolekci doplňují i kabelky – lakované ve stylu baguette nebo větší kabelka s dlouhým popruhem.

Gino Rossi x Marilyn Monroe

 

Společně pro dobrou věc

Nová kolekce Lukáše Macháčka podpoří rodiny s autistickými dětmi, výtěžek z jejího prodeje kolekce poputuje na konto nadačního fondu AutTalk Kateřiny Sokolové na podporu rodin pečujících o autisty. Kolekce Merch je symbolizována modrým srdcem, protože téma autismu je pro nadační fond AutTalk srdeční záležitost, a modrá je navíc barvou autismu a komunikace. Na tvorbě kolekce spolupracovali také autisté Mathias Pova, Hana Rosenthal a Dodo K. Doudová. Kolekci tvoří dva druhy mikin, tepláky, dva druhy triček, tílko, šátky, kšiltovka, pláštěnka a ponožky. „Mám velkou radost, že i v tomto roce můžeme pokračovat ve spolupráci s předními módními návrháři a na spolupráci s Lukášem Macháčkem se těším. Kolekce je krásná, nadčasová a letos v ní máme rovnou několik kousků. Věřím, že se bude prodávat skvěle, a sama se moc těším, až ji budu nosit. Výtěžek z prodeje této kolekce bude věnován na podporu rodin pečujících o autisty. Děkujeme!“ říká Kateřina Sokolová. 

Auttalk

 

Zdroj: archiv značek

Časopis ELLE

ELLE Říjnové vydání 10/24