REKLAMA

Samá guma, díry a Victoria Beckham by je nikdy neobula? Co je to?

REKLAMA

 

Raději smrt, děkuji

Možná jste nedávno zaregistrovali nenápadný příběh, který se odehrál skrze Instagram. Justin Bieber poslal Victorii Beckham Crocsy, jež byly výsledkem kolaborace jeho brandu Drew House & Crocs. Bývalá Posh Spice je poté sdílela ve stories s komentářem: “Nosila bych fialkové Crocsy? Myslím, že bych raději zemřela, ale stejně děkuju @justinbieber.” Upřímně nás její odpověď ani moc nepřekvapuje, donedávna by její postoj sdílela většina světové populace, avšak můžete je milovat či nenávidět stejně jako Victoria, pravdou však je, že tyto “ugly shoes” slaví obrovský comeback!

Pojďme se na chvíli vrátit v čase do jednoho konkrétního okamžiku, díky kterému Crocsy, jedny z nejméně esteticky půvabných bot pochybné kvality, o kterých si svět myslel, že je s nimi pomalu amen, začaly brát opět jméno boží nadarmo. V roce 2018 by se pravděpodobně nenašel asi nikdo, kdo by při pohledu na tuto obuv pěl Aleluja, ale spíš by se křižoval, ovšem to změnil Post Malone, který jí navrhl vlastní design. Jeho bílo žluté kousky s dírami a ďábelskými obličeji se i za cenu šedesáti dolarů vyprodaly během deseti minut!

 

Síla spolupráce

Když se na značku Crocs podíváme optikou současnosti, již se tak nelibá nezdá. Její prodeje se pouze za první kvartál tohoto roku, v porovnání s tím loňským, znásobily více než o polovinu - konkrétně o 64 % a firma vydělala 460 milionů dolarů, a to pouze za první tři měsíce roku 2021. Tento výsledek ještě předčil očekávání výkonného ředitele společnosti Andrew Reese, který předpokládal o polovinu nižší tržby. 

Tato čísla vyvolávají jednu zásadní otázku: Kde jsou oni hateři, kteří by dříve volili, stejně jako Victoria, raději smrt než tuto obuv? Možná se rozplynuli v pandemickém pohodlném stylu nebo je nahradila generace Z, možná je zaujalo šikovné marketingové a PR oddělení značky a snad jen následují své modly. Vypadá to totiž, že kolaborace stále vyprodávají sklady.

Vše vlastně začalo osudnou spoluprací s Post Malonem a dnes značka sklízí úspěch, který v roce 2018 zasela. Ovšem s jedním velkým rozdílem. Její kolaborace už nejsou nahodilé, ale staly se součástí pečlivě promyšlené strategie. Je zřejmé, že někdo v Crocs musí být mileniál a rozumí tomu, že žijeme v době influencerů. Zde by se přímo nabízelo lehce alternované rčení: “Pokud vaše oblíbená celebrita skočí z okna, skočíte taky”. A všimněte si, že za touto moudrostí tentokrát nenásleduje otazník, ale tečka. Protože platí do posledního písmene.

 

 

Ovšem musíme brát v potaz i rok, který jsme všichni prožili. Ten nás totiž donutil přehodnotit status quo a co bylo dříve považováno v módních kruzích za nedůstojné, je dnes naším novým normálem. Avšak i tak nám tyto pěnové boty s velice fashion orientovanou kulturou, kterou nabízí sociální sítě, nějak nesedí. Jsme tedy opravdu tak dedikováni svým popkulturním hrdinům, že jsme ochotni na jejich pranýři obětovat i svou estetiku? Zdá se to vlastně nepravděpodobné... Lidé se zajímají o Crocsy od Justina Biebera, Post Maloneho či Bad Bunny spíše proto, že s nimi cítí jisté spojení. Nesmíme zapomínat, že žijeme i v době generace Z, generace sběratelů. A fenomén vyprodaných pantoflí je pro ni jistě lákavý. A když k tomu připočteme ještě high fashion, jež Crocsy využívá jako jistou alegorii - vzpomeňme například na Balenciagu či Christophera Kanea a jejich přehlídky - a moderní "ugly" kulturu Instagramu, úspěch je na světě. Tyto boty zkrátka nabízejí ideální kanvas ke customizaci a personifikaci. Ať už je umělcem KFC nebo Demna Gvasalia.

Takže zatímco Victorii Beckham pravděpodobně brzy nespatříme v Bieberovyých ani jiných Crocsech na veřejnosti, nejspíš si je nechá někde v krabici na památku a možná, že je vyzkouší, když se nikdo nebude dívat... Ačkoliv vypadají pro mnohé jako švýcarský sýr, rozhodně jim nemůžeme upřít, že jsou to jedny z nejpohodlnějších bot, které kdy obujete.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sledujte nás na Instagramu @elleczech

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA