Krása, móda a síla pro všechny
Andie MacDowell, Viola Davis, Jane Fonda, Simone Ashley, Camila Cabello, Kendall Jenner a nová globální ambasadorka Cara Delevingne... Ale také italská paralympionička Beatrice Vio nebo kolumbijská modelka Daniella Alvarez, která kvůli zdravotním komplikacím přišla o nohu. Dostat tyto silné a inspirativní ženy na jedno místo, navíc na jedno přehlídkové molo, umí málokdo. Francouzská značka L’Oréal Paris, největší kosmetická značka na světě s historií sahající až do roku 1909, to rozhodně dokáže. A tak se před majestátní budovou Opery Garnier, kde své příběhy prožívala nespoutaná Carmen i vzpurná Julie, rozzářila na konci září velkolepá show oslavující ženy, feminismus, diverzitu, sesterství, módu i sebevědomí. Nazývá se Le Défilé a na rozdíl od jiných přehlídek v oficiálním programu pařížského fashion weeku je otevřená pro všechny. Veřejnost se tak výjimečnými designérskými kousky a aurou slavných žen kochá stejně jako VIP hosté. Demokratizace módy a krásy par excellence.
Miláček publika Eva Longoria
Jen pár kroků odtud a o pár hodin dříve sedím naproti herečce a bojovnici za úspěch žen latinskoamerického původu Evě Longorii. Letos se kromě toho, že kráčela po mole Le Défilé, stala jednou z tváří kampaně „Worth It Resume“, v rámci které významné ženy sdílejí své „životopisy“ na profesionální platformě LinkedIn. Místo toho, aby vyzdvihovaly své největší úspěchy, naplnily své životopisy neúspěchy a osobními selháními, které je dovedly tam, kde jsou dnes. Poprvé se přehlídky pod vlajkou L’Oréal Paris účastnila v roce 2018, a to jen tři měsíce poté, co porodila. Jako miláček publika se na molo vrací dodnes.
Evo, jaké to je kráčet znovu po mole Le Défilé L'Oréal Paris?
Je to jedna z mých oblíbených akcí L'Oréal. Už jen samotné setkání se všemi ambasadorkami značky je skvělé, ale velmi mě baví i koncept módní přehlídky, která není věnovaná pouze jednomu návrháři. Mísí se zde mladí progresivní designéři, o kterých jste možná ještě nikdy neslyšeli, s velkými módními domy. Na mole se pak představují modelky, herečky, zpěvačky a sportovkyně z celého světa. Je to opravdu jedinečný zážitek, navíc otevřený pro veřejnost.
Mottem přehlídky je „Walk Your Worth“. Co tohle poselství znamená pro vás osobně?
Pro mě je vzrušující, kdykoli můžeme oslavovat mantru „Protože vy za to stojíte“, protože je to jako bojový pokřik pro ženy na celém světě, aby objevily svou hodnotu. A to samozřejmě nejen skrze krásný účes nebo make-up, ale také v životě, ve své práci, ve vztazích a rodině. Pokud můžeme toto téma zviditelnit tím, že se projdeme po mole, je to skvělé. Navíc to obrací celý koncept módní přehlídky na hlavu – není to o tom, abychom byly objektivizovány skrze oblečení, ale o oslavě naší hodnoty, což je velmi odlišné.
Z herectví jste úspěšně přešla k režii, produkci a aktivismu. Jaký vliv měl krok za kameru na váš boj za silnější a stabilnější postavení žen v zábavním průmyslu?
Víte, je tu spousta kvalifikovaných žen, které za kamerou dělají úžasné věci, ale stále ještě nejsou pravidelně najímány. Proto je velmi důležité dostat se za kameru a skutečně převzít kontrolu nad našimi vlastními osudy v tomto odvětví. Naštěstí již existuje sesterstvo úžasných žen, které dělají skvělé věci – jako Ava DuVernay, Patty Jenkins, Patricia Cardoso a Patricia Reagan. Tyto talentované režisérky neustále povzbuzují i ostatní ženy. Infrastruktura podpory mezi ženami tedy existuje, jen potřebujeme, aby jí věnoval více pozornosti i zbytek filmového průmyslu.
K tomu se pojí jeden buzzword: female gaze. Co znamená pro vás?
Všechno je jiné, když se příběh vypráví skrze ženský pohled. Romeo a Julie očima Julie... to by byl úplně jiný příběh. Pro mě osobně je důležité vnášet do storytellingu různé pohledy na svět.
Sama jste silným hlasem pro větší zastoupení latinsko-americké tvorby a osobností v Hollywoodu. Co považujete za nejnaléhavější výzvy týkající se rozmanitosti ve filmovém průmyslu?
V Hollywoodu je to určitě průsečík mnoha výzev. Víte, když jste žena a ještě k tomu barevná žena, přidává to na komplexnosti příběhů, které jste schopna vyprávět. A to je, myslím, krásná věc. Já si prostě myslím, že média a zábavní průmysl by měly reprezentovat to, jak svět vypadá. A to se běžně neděje, většinou představují skutečně jen jeden typ člověka. A právě to je to, proti čemu se snažím bojovat, chci, aby Hollywood více odrážel svět, ve kterém opravdu žijeme.
Jak váš pocit sebevědomí formovaly vaše kulturní kořeny?
Latinas jsou velmi sebevědomé! Takže jsem měla štěstí a tuhle sebedůvěru zdědila po mé matce, mých tetách a sestrách. Narodila jsem se do rodiny plné úžasných, silných, nezávislých žen a tak jsem vždy věděla, jakou ženou se chci stát. Stačilo mi si říct: Prostě budu jako ony! Měla jsem kolem sebe skvělé vzory se zdravým sebevědomím. Vždycky jsem slyšela jen povzbuzení: Můžeš být čímkoli. Jsi chytrá. Jsi úžasná. Taková důvěra mi byla vštípena a takovou si v sobě nesu dodnes. Moje kultura hraje velkou roli v tom, kdo jsem.
V čem jste fakt dobrá?
Ve spoustě věcí! Umím opravdu dobře režírovat, vyprávět příběhy, řídit lidi a vařit. Jsem skutečně dobrá v efektivním využívání času a v aktivismu. A jsou to i oblasti, na kterých tvrdě pracuji.
Naše doba je posedlá mládím a dokonalostí. Jak se s tím ve své profesi vyrovnáváte?
Stárnutí se nebojím, stárnutí probíhá, s tím se nedá nic dělat a já si nerada dělám starosti s tím, co nemůžeme ovlivnit. Ale chci stárnout dobře. A když to říkám dobře, myslím tím zdravě. Chci být mobilní a agilní. Chci běhat se svým synem a chci cvičit, dokud mi nebude 100 let. Chci cestovat, chodit po Pompejích a vylézt na pyramidy nebo cokoli jiného. Nevadí mi být stará, ale chci být zdravá. V tom je ten rozdíl.
Jaké jsou vaše beauty nezbytnosti?
Kromě spánku? To je moje tajná zbraň. A pak celá moje skincare, řada Revitalift. Moje kyselina hyaluronová, oční sérum, to je klíčové. A pak hydratace, to je prostě to nejlepší, co pro sebe můžu dělat.
Jaká je podle vás budoucnost krásy?
Na beauty mě baví neustálý vývoj produktů a technologií. Váš make-up už dnes supluje skincare, takže v podkladové vrstvě najdete kyselinu hyaluronovou. Ve rtěnce zase hydratační krém, šampón vlasy jen nečistí, ale také o ně pečuje, vyživuje je, hydratuje, chrání před okolními vlivy. Miluju, když mají produkty víc než jednu funkci. A díky vývoji se také dostanete k péči o pleť na úrovni dermatologa za velmi dostupnou cenu.
Objevte ty nejnovější trendy ve světě krásy a know-how make-up artistů, kadeřníků, manikérek a dalších beauty expertů na jednom místě:
- Zdroj článku:
Autorský rozhovor