Jak vznikala karlovarská znělka

Na začátku byl nápad reklamního režiséra Ivana Zachariáše ukázat, co se děje s festivalovou cenou – Křišťálovým glóbem – poté, co ji laureáti převezmou. S kolegou Martinem Krejčím pak začali vymýšlet krátké, filmově stylizované spoty ušité na míru slavným oceněným. První byl Miloš Forman, pak nabídku přijal Danny DeVito, následovala Věra Chytilová, Jiří Menzel, Andy Garcia a Harvey Keitel.

Posledním přírůstkem do hvězdné kolekce je fiktivní mikropříběh o tom, co zažil cestou z Karlových Varů domů loňský host John Malkovich. Znělka vznikala letos v dubnu v Bostonu, kde Malkovich bydlí. Ale chybělo málo, a složitě domluvené natáčení se málem nepovedlo.
Kryštof Mucha, výkonný ředitel festivalu, který měl do Bostonu dopravit festivalovou cenu, totiž kvůli soptění islandského vulkánu nemohl nakonec z Prahy odletět. Naštěstí nechal předem do Ameriky poslat druhou, záložní sochu kurýrní službou, a tak se nakonec točit mohlo.

Nová znělka má tradičně premiéru na zahajovacím ceremoniálu a pak se plynule zařadí do oběhu spolu s ostatními.

Podívejte se na starší znělku s jedinečnou Věrou Chytilovou.