Fashion terapie Petra Matějčka

Cílevědomá slečna M. Populární barbadoská zpěvačka Rihanna představila pod jménem Fenty svou vlastní módní značku. Jde o vůbec první původní značku v rámci koncernu LVMH, kterou vytvořila žena. Zaměstnanci skupiny, do níž patří také tradiční domy jako Louis Vuitton, Dior a Bulgari, Rihanně už dnes říkají jednoduše M – jako krátké označení pro Mademoiselle. A to je přezdívka, která v minulosti zdobila také jednu z nejvýznamnějších návrhářek všech dob. Nikdo se pravděpodobně nesnaží tvrdit, že Robyn Rihanna Fenty je příští Coco Chanel – zatím! Přesto, píše web Business of Fashion, s ní má už dnes ledacos společného. Koneckonců se jí v uplynulých měsících podařilo získat přístup do pokladnice největšího módního konglomerátu planety a v prostředí, jemuž dominují muži, vybudovat zcela nový brand. Minimálně co se tvrdohlavosti týče, bude mezi výše jmenovanými dámami zřejmě panovat krásně francouzská égalité.

Matka na trati. Výrobce sportovního oblečení Nike mění sponzorské smlouvy, aby mohl lépe chránit sportovkyně během těhotenství. „Chceme zdůraznit, že podporujeme ženy, které se rozhodnou být skvělými matkami i atletkami zároveň,“ píše se mimo jiné v prohlášení, které oregonská firma publikovala na svých webových stránkách. Nike tak reaguje na silnou kritiku americké osmistovkařky Alysie Montaño, která ve videu pro The New York Times nedávno popsala, že jí firma Nike chtěla během těhotenství pozastavit smlouvu. Aby neztratila sponzorský plat, trénovala řadu měsíců s podpůrným pásem a krátce po porodu své dcery posílala ze závodů v Číně mateřské mléko do Spojených států.  

In fashion we trust. Otevřeně zbožné celebrity jako Justin Bieber, Hailey Baldwin, Katy Perry a Kanye West, který svého novorozeného syna nedávno pojmenoval Psalm (žalm), mění image církve v Americe. Nový trend popisuje deník New York Post s tím, že mnozí mladí lidé dnes vnímají Ježíše spíše jako nějakou popkulturní osobnost než ústřední postavu křesťanství. Výraznou změnou tak logicky prochází i „kostelní móda“. „Newyorští věřící vyjadřují volbou oblečení svou osobnost a to je cool,“ vysvětluje pastor Josh Kelsey z kongregace C3. On sám nosí během bohoslužby roztrhané džíny a bílé tričko. A je také jednou z hvězd instagramového účtu @PreachersNSneakers, který představuje americké kněze se slabostí pro designové tenisky. Rapper Kanye West dokonce uspořádal během kalifornského hudebního festivalu Coachella speciální bohoslužbu, v jejímž rámci prodával limitovanou kolekci oblečení. Levandulová mikina s nápisem „Trust God“ vyšla na bezmála 250 dolarů, ponožky „Church Socks“ na 50. Svatá prostoto!