Victoriaʼs Secret je v Praze. Za ženami zbožňovanou značkou stojí muž

Nákup podprsenek? Zážitek místo utrpení

V roce 1977 chtěl Američan Roy Raymond potěšit svou manželku pěkným spodním prádlem, ale nákup byl pro něj tak nepříjemným zážitkem, že se rozhodl tuto kapitolu jednou provždy změnit. Raymond chtěl, aby nákup podprsenky byl pro ženy (a jejich partnery) příjemným zážitkem, nikoliv trapnou povinností. A tak založil první butik Victoria's Secret, pojmenovaný ne podle jeho manželky, jak si mnoho lidí dodnes myslí, ale podle anglického viktoriánského věku, který symbolizoval eleganci a tajemství: „Raymond si představoval viktoriánský salon, plný tmavého dřeva, orientálních koberců a hedvábných závěsů. Zvolil jméno 'Victoria', aby evokoval počestnost a úctu spojenou s viktoriánskou érou - navrch zdánlivě vybroušenou, se svými tajemstvími skrytými pod povrchem.

První butik v San Franciscu byl malý a svou nabídkou chtěl přilákat především muže. Raymond měl za to, že by se muži cítili pohodlněji, kdyby jim během nákupu pro jejich drahé polovičky asistovaly ženy, profesionálky v oblasti spodního prádla. Tato geniální myšlenka se okamžitě uchytila a popularita sanfranciského butiku s nabídkou spodního prádla vystřelila jako raketa.

Push-up revoluce

Po hvězdném úspěchu prvního butiku začala Victoria's Secret rychle otevírat další prodejny po celých Spojených státech. Okamžitě se stala synonymem pro kvalitu, luxus a smyslnost. V 80. letech Victoria's Secret odstartovala v oblasti spodního prádla další revoluci. Představila push-up podprsenku. Ženy, které toužily po plnějším dekoltu šílely a Victoriaʼs Secret vystoupala několik dalších schodů do hvězdného nebe.

Adriana Lima: ty nejlepší modely z přehlídek Victoria's Secret

elle.cz

Andílci

Těch posledních pár pomyslných stupínků na módní Olymp zdolala Victoria's Secret v 90. letech. Začala pořádat módní přehlídky spodního prádla. Victoriaʼs Secret Shows se okamžitě staly událostí, kterou si nenechalo ujít žádné slavné jméno. Tyto módní přehlídky se staly ohromujícími spektákly plnými extravagantních kostýmů, sexy modelů a slavných hudebních hostů, kteří spolu s modelkami na mole vystupovali a jejich catwalk doprovázeli svou hudební show. Victoria's Secret se stala synonymem pro přepych, glamour a sebevědomí. Modelky, které se každý rok na přehlídce ukázaly, získaly status „andílků“ značky. Netřeba zmiňovat, že stát se andílkem se podařilo vždy jenom těm nejkrásnějším ženám světového modelingu a že to pro ně bylo znamením prestiže. Snem každého andílka (a zřejmě tajným snem i obyčejných žen) bylo mít tu čest a předvést na show ten nejdražší a nejvzácnější kousek - Fantasy Bra. Tato extravagantní podprsenka byla vždy ozdobená diamanty a dalšími vzácnými kameny, a její cena se pohybovala v řádech milionů dolarů. První, kdo oblékl blyštivou Fantasy Bra, byla Claudia Schiffer. Po ní se to podařilo ještě třeba Tyře Banks, Gisele Bündchen, Heidi Klum, Adrianě Limě, Alessandře Ambrosio, Else Hosk – a také Karolině Kurkové.

 

Kritika dokonalosti

V roce 2019 ale značka s pořádáním svých snových a masivně sledovaných přehlídek skončila. Rozhodnutí bylo přijato v důsledku rostoucího tlaku veřejnosti na větší rozmanitost typů postav modelek na přehlídkovém mole. Značka byla obviňována z příliš úzkého zaměření na konkrétní představu o kráse a za zobrazování žen ve stereotypním světle. Kritici tvrdili, že se nedostatečně zaměřuje na různorodost a přijímání různých tělesných typů. Victoria's Secret tuto kritiku přijala, a snaží se nejen přeorientovat na zákaznice všech velikostí a tvarů a lépe odpovídat na jejich potřeby, ale také je zahrnout do svých módních kampaní.

VS dnes

Za značkou Victoria's Secret stojí obrovský tým designérů, kteří se zaměřují samozřejmě na perfektní design i detaily, které zaručují nejen skvělý vzhled, ale i pohodlné nošení. Najdou se tu pohodlné a praktické basic modely i podprsenky z luxusních látek zdobené kamínky, což dodává každé z nich jedinečnost a exkluzivitu. Victoria's Secret ovšem nenabízí jen podprsenky, ale i další spodní prádlo, signature pyžama, plavky, sportovní oblečení, parfémy a bodycare, zavazadla a doplňky k cestování. Značka se snaží reflektovat současné trendy a zahrnovat různorodost ženských křivek a potřeb nejen ve své nabídce, ale i ve svých kampaních a v reklamě.

Victoria’s secret má svou první transgender modelku

elle.cz

Konečně u nás

U nás jsme si na butikVictoriaʼs Secretmuseli počkat. Doteď jsme nakupovali během cest po světě či na e-shopu, nebo jsme se museli spokojit s omezenou nabídkou v menším obchůdku v tranzitní zóně na Letišti Václava Havla. V posledních květnových dnech se ale v pražském nákupním centru Westfield Chodov otevřela prodejna s kompletní nabídkou. Konečně máme svůj symbol luxusu a ženskosti, který světu ukazuje, že každá žena si zaslouží cítit se krásně a sebevědomě, na dosah ruky.

Zdroj: Victoriaʼs Secret, Wikipedia, businessinsider.com, YouTube