BŘEZNOVÝ FASHION NEWSFEED: AKTUÁLNÍ ZPRAVODAJSTVÍ ZE SVĚTA MÓDY

 

Valentino říká, že barvou roku je fuchsiově růžová

Když Hermès má svůj odstín oranžové a Bottega Veneta svou zelenou, jakou barvu si jako svůj znak vybere módní dům Valentino? Kulisy módní přehlídky představené v rámci pařížského fashionweeku zahalil dům do odstínu sytě růžové, takové, která byla v průběhu dekád inspirací mnoha návrhářům v čele s Elsou Schiaparalli. Zda se jedná o barvu, kterou chce dům neoddělitelně vetkat do svého DNA, zatím nevíme. Kolekce Fall Winter 2022 vytvořená pod kreativním vedením Pierpaola Piccioliho však demonstrovala všestrannost a řemeslnou zručnost domu za použití jen a pouze dvou barev: růžové a černé. Společně s masívními černými doplňky odkazujícími na jeho vlastní zálibu v monochromatickém oblékání se tak postaral o podívanou, kterou z hlavy jen tak nedostaneme.

 

 

Kterak se Anthony Vacarello kurátorem stal

Kreativní ředitel Saint Laurent Anthony Vaccarello se rozhodl vzdát hold dílům Roberta Mapplethorpea prostřednictvím výstavy exkluzivního výběru originálních děl vystavených v obchodech Saint Laurent Rive Droite v Paříži a v Los Angeles. Mapplethorpe ve snaze zpochybnit standardy klasické estetiky ovládl hru světla, stínů a tvarů prostřednictvím kompozic zátiší, mužských i ženských aktů a portrétů. Jeho tvorba přispěla k novému vnímání fotografického umění a zároveň povýšila výtvarnou fotografii na úroveň hodnou respektu a pozornosti věnované dříve jen sochařství či malbě. Jeho rozsáhlé, provokativní a silné dílo z něj udělalo jednoho z nejvýznamnějších umělců dvacátého století. V souvislosti s výstavami navrhl Anthony Vaccarello ve spolupráci s Robert Mapplethorpe Foundation v licenci Artestar unikátní lifestylovou kolekci. Tato jedinečná limitovaná edice obsahuje tašky, kožené zboží, oblečení, porcelán či polštáře.

 

 

Designérka Patricia Urquiola v roli hravé návrhářky

Značka Weekend Max Mara odhalila na milánském fashionweeku kapsulovou kolekci Habito ze série Weekend Max Mara Signature, které se chopila designérka a architektka na výsluní Patricia Urquiola. Ta mohla prostřednictvím důvtipných a rafinovaných kombinací v kolekci čítající pár kusů oděvu a doplňků projevit svůj talent coby mnohostranného kreativce. Max Mara se snaží v kapsuli o hledání balancu mezi osobností nositele a pohodlím pro věčné cestovatele a jejich rychlý život. „Má práce je každodenní výzkum toho, jak můžeme obývat prostor v různých dimenzích. Tak proč nezkusit také design oblečení?“ okomentovala kolekci Patricia. Zároveň v ní vzdala hold svým kořenům – inspirovala se tradičními španělskými oděvy, které jsou na jednotlivých kusech prezentovány detaily v podobě barevných lemů, objemů a záhybů. Ústřední roli hrají také barvy, se kterými si Patricia hraje stejně tak zdatně, jako ve svých designérských a architektonických projektech.

 

 

Perlové klenoty z dílny Janji Prokić

Perly jsou dokonalé ve své přirozené podobě. Ač byly perlové šperky přisuzovány spíše ženám, nejen současná pop-kultura nám dokazuje, že šperky s perlami nosí i muži. Právě perlám se ve své kolekci Mitmem věnuje česká šperkařka Janja Prokić, skládá je ve svých špercích společně s opály, olivíny i ametysty. Hlavní inspirací pro vznik nových šperků bylo divoké luční kvítí, shluky květin i věnečky, které jsme si v mládí na louce vili a zdobili si nimi vlasy. Se začátkem jara přichází i Janjino nejoblíbenější roční období. Pro mě je jaro znovuzrození. Konečně můžete odložit tlustý kabát a začíná růst zelená travička. To působí na náš mozek i psychiku. A na důkaz své lásky k jaru představila i novou kampaň perel, opálů, olivínů i ametystů plnou.

 

 

"Hey Siri, call Balenciaga"

Každých šest měsíců jsou designéři a jejich PR týmy zapleteni do velké bitvy o to, kdo dokáže rozeslat ty nejzajímavější pozvánky na své shows. Myslíme si, že pro tuto sezónu známe vítěze! Nadvlády nad newsfeedem módních nadšenců dostála Balenciaga, když každému z pozvaných rozeslala používaný a poničený iPhone S s vyrytými detaily pozvání. Perfektní příklad toho, jak reflektovat aktuální rozpoložení společnosti a ještě k tomu strčit všechny klasické papírové pozvánky do pomyslné kapsy.

 

 

Dopis adresovaný Paříži

Tvůrci stojící za značkou Undress Code si uvědomují, že ženskost lze interpretovat nekonečně mnoha způsoby, a proto nabádají své nositele k odvážnému překračování hranic a ignorování zažitých konvencí. Tentokrát se v nové kampani přesouváme do Paříže. Zasněná a jemná kampaň Pre-Spring 2022 je ztělesněním nové vize značky a zcela inspirovaná touhou po cestě kolem světa. Při pobytu v tom nejromantičtějším městě si hrdinka příběhu uvědomí, že její vášeň, vůle žít a sny jsou pro ni nejdůležitější a už před nimi nedokáže utéct. Usměvavá, trochu bláznivá, ocitla se ve městě, kde každý hledá svou druhou polovičku. V jejím pařížském pokoji se zrodil milostný dopis a zároveň dopis na rozloučenou její největší lásce – právě Paříži. „... Opouštím tě pro další dobrodružství, další lásku, dlouhé noci, nové vášně. Sbohem, lásko!" Hrdinka kampaně nostalgicky vzpomíná na pařížské romance, tráví čas o samotě u okna. Výsledkem této romance je kolekce, které dominuje jemná krajka i růžová síťovina, či pro značku tolik příznačný samet.

 

 

„Guccidas"

Kolekce, která vznikla v partnerství Gucci a Adidas, ještě ani nevyšla do ulic, ale už se ukazuje, že jde o jednu z nejžhavějších spoluprací roku. Retro-elegantní estetika Gucci se snoubila s logománií Adidas, aby vznikl nový celek, který si z DNA každé ze značek bere to nejlepší. Nejžádanějšími kousky kolekce budou bezesporu doplňky a obuv, i když se rukopis obou značek propsal i na šaty, obleky či bundy. V kolekci najdeme například i ikonické siluety bot Gazelle. Ty byly oděny do bohatých látek a potisků, jako je hadí kůže, samet či motiv monogramu Gucci.

 

REKLAMA