BŘEZNOVÝ FASHION NEWSFEED: AKTUÁLNÍ ZPRAVODAJSTVÍ ZE SVĚTA MÓDY

 

Valentino říká, že barvou roku je fuchsiově růžová

Když Hermès má svůj odstín oranžové a Bottega Veneta svou zelenou, jakou barvu si jako svůj znak vybere módní dům Valentino? Kulisy módní přehlídky představené v rámci pařížského fashionweeku zahalil dům do odstínu sytě růžové, takové, která byla v průběhu dekád inspirací mnoha návrhářům v čele s Elsou Schiaparalli. Zda se jedná o barvu, kterou chce dům neoddělitelně vetkat do svého DNA, zatím nevíme. Kolekce Fall Winter 2022 vytvořená pod kreativním vedením Pierpaola Piccioliho však demonstrovala všestrannost a řemeslnou zručnost domu za použití jen a pouze dvou barev: růžové a černé. Společně s masívními černými doplňky odkazujícími na jeho vlastní zálibu v monochromatickém oblékání se tak postaral o podívanou, kterou z hlavy jen tak nedostaneme.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Kterak se Anthony Vacarello kurátorem stal

Kreativní ředitel Saint Laurent Anthony Vaccarello se rozhodl vzdát hold dílům Roberta Mapplethorpea prostřednictvím výstavy exkluzivního výběru originálních děl vystavených v obchodech Saint Laurent Rive Droite v Paříži a v Los Angeles. Mapplethorpe ve snaze zpochybnit standardy klasické estetiky ovládl hru světla, stínů a tvarů prostřednictvím kompozic zátiší, mužských i ženských aktů a portrétů. Jeho tvorba přispěla k novému vnímání fotografického umění a zároveň povýšila výtvarnou fotografii na úroveň hodnou respektu a pozornosti věnované dříve jen sochařství či malbě. Jeho rozsáhlé, provokativní a silné dílo z něj udělalo jednoho z nejvýznamnějších umělců dvacátého století. V souvislosti s výstavami navrhl Anthony Vaccarello ve spolupráci s Robert Mapplethorpe Foundation v licenci Artestar unikátní lifestylovou kolekci. Tato jedinečná limitovaná edice obsahuje tašky, kožené zboží, oblečení, porcelán či polštáře.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Designérka Patricia Urquiola v roli hravé návrhářky

Značka Weekend Max Mara odhalila na milánském fashionweeku kapsulovou kolekci Habito ze série Weekend Max Mara Signature, které se chopila designérka a architektka na výsluní Patricia Urquiola. Ta mohla prostřednictvím důvtipných a rafinovaných kombinací v kolekci čítající pár kusů oděvu a doplňků projevit svůj talent coby mnohostranného kreativce. Max Mara se snaží v kapsuli o hledání balancu mezi osobností nositele a pohodlím pro věčné cestovatele a jejich rychlý život. „Má práce je každodenní výzkum toho, jak můžeme obývat prostor v různých dimenzích. Tak proč nezkusit také design oblečení?“ okomentovala kolekci Patricia. Zároveň v ní vzdala hold svým kořenům – inspirovala se tradičními španělskými oděvy, které jsou na jednotlivých kusech prezentovány detaily v podobě barevných lemů, objemů a záhybů. Ústřední roli hrají také barvy, se kterými si Patricia hraje stejně tak zdatně, jako ve svých designérských a architektonických projektech.

 

 

Perlové klenoty z dílny Janji Prokić

Perly jsou dokonalé ve své přirozené podobě. Ač byly perlové šperky přisuzovány spíše ženám, nejen současná pop-kultura nám dokazuje, že šperky s perlami nosí i muži. Právě perlám se ve své kolekci Mitmem věnuje česká šperkařka Janja Prokić, skládá je ve svých špercích společně s opály, olivíny i ametysty. Hlavní inspirací pro vznik nových šperků bylo divoké luční kvítí, shluky květin i věnečky, které jsme si v mládí na louce vili a zdobili si nimi vlasy. Se začátkem jara přichází i Janjino nejoblíbenější roční období. Pro mě je jaro znovuzrození. Konečně můžete odložit tlustý kabát a začíná růst zelená travička. To působí na náš mozek i psychiku. A na důkaz své lásky k jaru představila i novou kampaň perel, opálů, olivínů i ametystů plnou.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

"Hey Siri, call Balenciaga"

Každých šest měsíců jsou designéři a jejich PR týmy zapleteni do velké bitvy o to, kdo dokáže rozeslat ty nejzajímavější pozvánky na své shows. Myslíme si, že pro tuto sezónu známe vítěze! Nadvlády nad newsfeedem módních nadšenců dostála Balenciaga, když každému z pozvaných rozeslala používaný a poničený iPhone S s vyrytými detaily pozvání. Perfektní příklad toho, jak reflektovat aktuální rozpoložení společnosti a ještě k tomu strčit všechny klasické papírové pozvánky do pomyslné kapsy.

 

Balenciaga: Dechberoucí a emotivní show, kde móda ztrácí relevanci

elle.cz

 

Dopis adresovaný Paříži

Tvůrci stojící za značkou Undress Code si uvědomují, že ženskost lze interpretovat nekonečně mnoha způsoby, a proto nabádají své nositele k odvážnému překračování hranic a ignorování zažitých konvencí. Tentokrát se v nové kampani přesouváme do Paříže. Zasněná a jemná kampaň Pre-Spring 2022 je ztělesněním nové vize značky a zcela inspirovaná touhou po cestě kolem světa. Při pobytu v tom nejromantičtějším městě si hrdinka příběhu uvědomí, že její vášeň, vůle žít a sny jsou pro ni nejdůležitější a už před nimi nedokáže utéct. Usměvavá, trochu bláznivá, ocitla se ve městě, kde každý hledá svou druhou polovičku. V jejím pařížském pokoji se zrodil milostný dopis a zároveň dopis na rozloučenou její největší lásce – právě Paříži. „... Opouštím tě pro další dobrodružství, další lásku, dlouhé noci, nové vášně. Sbohem, lásko!" Hrdinka kampaně nostalgicky vzpomíná na pařížské romance, tráví čas o samotě u okna. Výsledkem této romance je kolekce, které dominuje jemná krajka i růžová síťovina, či pro značku tolik příznačný samet.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

„Guccidas"

Kolekce, která vznikla v partnerství Gucci a Adidas, ještě ani nevyšla do ulic, ale už se ukazuje, že jde o jednu z nejžhavějších spoluprací roku. Retro-elegantní estetika Gucci se snoubila s logománií Adidas, aby vznikl nový celek, který si z DNA každé ze značek bere to nejlepší. Nejžádanějšími kousky kolekce budou bezesporu doplňky a obuv, i když se rukopis obou značek propsal i na šaty, obleky či bundy. V kolekci najdeme například i ikonické siluety bot Gazelle. Ty byly oděny do bohatých látek a potisků, jako je hadí kůže, samet či motiv monogramu Gucci.