REKLAMA

Phoebe Philo se vrací zpět do módního světa s novou značkou

REKLAMA

 

Příznivci jednoduché ženské estetiky, kterou Phoebe Philo za své desetileté působení v Céline vytvořila mohou zaplesat. Designérka se vrací na módní scénu se zbrusu novou značkou, jež připravuje pod fashion magnátem LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, kde se však stává hlavním investorem. Philo pro WWD uvedla, že její brand bude “vycházet z jedinečné kvality a designu”, avšak více informací zveřejní až v lednu příštího roku.

“Být znovu ve studiu a znovu pracovat je pro mne neuvěřitelně vzrušující a naplňující,” uvedla Philo v krátkém prohlášení. “Velmi se těším na to, až budu moci být opět v kontaktu se svým publikem a s lidmi všude po světě. Být nezávislá, vše řídit a experimentovat za svým vlastních podmínek je pro mne nesmírně důležité.”

Partnerství Phoebe Philo s LVMH je naprosto přirozeným krokem, jelikož i Celine patří do repertoáru značek tohoto konglomerátu a návrhářce se podařilo z této značky vybudovat za svého působení doslova kult. Bernard Arnault, výkonný ředitel a předseda navíc několikrát uvedl, jak moc si ji váží, a dokonce ji nazval “jednou z nejtalentovanějších designérek naší doby.” Jakkoliv tedy není pro LVMH obvyklé vytvářet či podporovat nové značky a společnost se zaměřuje spíše na své velké stálice jakými jsou Louis Vuitton, Dior či Fendi, je jasné, že zde udělá Arnault výjimku. Doufejme tedy, že nový počin nedopadne jako luxusní oblečení Fenty od Rihanny. 

Phoebe Philo je mnohými označována za génia postmoderní estetiky. Její klíčovou ingrediencí byla intuice. Z třenice minimalistických linií devadesátých let a dozvuků teatrálních let osmdesátých dokázala na začátku nového milénia vyextrahovat ženský šatník s energií dosud ne tak zažitou. Ženskou, přesto nevtíravou a silnou, přesto něžnou. Phoebe ve své práci uplatňuje vysokou hru střihů, stylingu a kurátorského přístupu – a to bez ega a s empatií. Jejích deset let u Celine přispělo k posílení ženského postavení. Šaty pod její taktovkou nebyly kusy kopírující siluetu, tak, aby lahodila oku přihlížejících, ale vnitřnímu sebevědomí samotné nositelky.

Nadměrné proporce a pečlivě kurátorované vintage prvky spolu s odvážnými potisky… Důmyslné střihové reinterpretace však po dlouhou dobu smazávaly hranice mezi identitou hned dvou značek v portfoliu LVMH, Chloé a Celine. Možná proto, že před nástupem do Celine Phoebe v Chloé pracovala. Rozhodnutí z roku 2018 nahradit talentovanou Britku francouzským návrhářem Hedi Slimanem tak nebylo populární, nicméně bylo nezbytné.

Ač se fanoušci takzvané „old Céline“ na internetu bouřili, návrat k archivní Celine pod vedením Hedino bylo logickým vyústěním identity brandu. Jak ale vývoj dokázala, schopnost Phoebe naslouchat ženám chybí. Ještě půl rok před úmrtím Karla Lagerfelda se spekulovalo, že jej Phoebe ve studiích Chanel nahradí. S přesunutím některých důležitých sekcí maison do Londýna se poukazovalo na jakési namlouvání dvou slavných jmen a insideři hovořili o údajné oděvní studii, kterou Phoebe, jako obhajobu svojí práce, pro managery v Chanel připravuje. Je možné, že z ní bude Phoebe čerpat? A jak bude asi její návrat vypadat? Ač „old Céline“ také milujeme, do stejné řeky se jen tak vrátit nelze.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sledujte nás na Instagramu @elleczech

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA