Kauza Chiary Ferragni hýbe Itálií: milionová pokuta a změna zákonů

Chiařin chlebík ze zlata 

Nejslavnější italská influencerka a digitální podnikatelka Chiara Ferragni před Vánoci spojila síly s italským výrobcem sladkého pečiva Balocco a uvedli spolu na trh tradiční vánoční moučník s názvem Pandoro Pink Christmas. Na růžovém obalu se vyjímala animovaná postavička Chiary Ferragni jako Santy v saních a na vánoční scenérii pomrkávalo typické logo značky Chiary Ferragni v podobě oka s řasami. Limitovaná edice moučníku pod hlavičkou populární influencerky byla o více než polovinu dražší než stejné moučníky z běžné produkce. Fanoušci Chiary si ale rádi za něco výjimečného připlatili – zvláště když si byli jistí, že tím přispívají na dobrou věc.

Chiara a značka Balocco totiž přislíbily, že výtěžek z prodeje této limitované edice sladkého chlebíku Pandoro věnují italské nemocnici Regina Margherita v Turíně, kde se léčí děti s rakovinou kostí. Od výrobce nemocnice dostala první příspěvek 50 tisíc eur, ale tím veškerá dobročinnost skončila. Nemocné děti ani ti, kteří o ně v turínské nemocnici pečují, z výtěžku prodeje vánočního dezertu už neviděli ani cent. Zato Chiaře samotné prodej Pandoro neboli zlatého chlebíku vynesl přes jeden milion eur.

Pandoro Pink Christmas

Milionová pokuta

Do věci se vložil Italský regulační úřad a také italský prokurátor, kteří začali kauzu vyšetřovat. Výsledkem byla pokuta ve výši 420 tisíc eur pro společnost Balocco a jeden milion eur pro Ferragni. Kromě toho prokurátor začal blogerku vyšetřovat z podvodu. Ferragni podle Agentury AP na svou obranu uvedla: „Vždy jsem jednala v dobré víře a jsem si jistá, že to také vyplyne z probíhajícího vyšetřování. Plně důvěřuji práci soudců a mých právníků.“ Ferragni se za kauzu na svém Instagramu, kde ji sleduje přes 29 milionů lidí, omluvila i veřejnosti. Slíbila, že nemocnici sama daruje 1 milion eur. Zároveň ale uvedla, že se jí pokuta, která jí byla udělena, zdá nepřiměřená a že se proti ní bude bránit. Od vypuknutí kauzy Chiara přišla o 200 tisíc sledujících, ale dle svých vlastních slov prý zůstává klidná.

Mohlo by se vám líbit

Top fashion influencerky: jak módní ikony začínaly a co dělají dnes?

Celebrity už dávno neprodukuje jen Hollywood. Ty, na které se nejvíce zaměřujeme a které dokážou nejzásadněji ovlivnit náš vkus, mínění i nákupní potřeby pochází původně z řad obyčejných žen. Jen ve správnou dobu udělaly chytrou věc – rozjely první módní blogy a instagramové účty. Co dnes dělají ženy, které vytvořily první influencerskou módní elitu?
elle.cz

Ferragni pobouřila i vládu

Podle nejnovějších zpráv agentury Reuters se ale zdá, že kauza s vánočním chlebíkem bude mít dalekosáhlejší následky, než je úbytek pár set tisíc naštvaných sledujících a milionu eur z Chiařina účtu. Italský kabinet se prý chystá schválit návrh zákona požadující větší průhlednost takovýchto spoluprací, kdy obchodní společnosti spojují prodej produktů s charitativními dary. Podnět tomuto jednání italské vlády dala právě kauza Ferragni a Balocco. Influencerku kritizovala přímo italská premiérka Giorgia Meloni. Od Ferragni se po této kauze, kterou ona sama nadále označuje jako „chybu v komunikaci“, odvracejí i další obchodní partneři. Státní zástupce v Miláně pak měl zahájit vyšetřování kvůli údajnému podvodu souvisejícímu s jinými kampaněmi. Blogerčini právníci prohlásili, že ve všech případech obvinění prokáže svou nevinu.

Mohlo by se vám líbit

Hvězdné manýry celebrit aneb když sláva stoupne do hlavy

Talentované a oprávněně náročné? Spíš rozmazlené a marnivé! Jejich požadavky jsou skutečně bizardní – červeným toaletním papírem počínaje a vínem za 5 tisíc dolarů konče. Kterým sedmi ženám se v showbyznysu zaslouženě říká „divy“?
elle.cz

Zdroj: Reuters.com, Businessinsider.com, Theguardian.com, Businessoffashion.com