REKLAMA

VŠEMOCNÝ PLANK: Cvičíte ho správně? A jaké jsou jeho benefity?

REKLAMA

 

Již starověké indické spisy zmiňují, že je třeba učit se koordinovat pohyby našeho organismu a provádět je správně. Jen tak prý můžeme propojit tělo s myslí a naše bytí se sladí s vesmírem. Ve stejnou harmonii věřili i Řekové a nazývali jej kalokagathiou. A tak, jak stále rostou pandemická čísla a hrozí, že opět přijdeme o značnou část našeho pohybu, je jisté, že se o naší psychickou i fyzickou stránku musíme začít více starat i my v moderním věku. Plank je k tomuto rozhodnutí ideální. Dokáže budovat jak sílu, tak stabilitu těla a zvládnete ho prakticky kdekoliv. Je to snadné, ale umíte ho cvičit správně, aby měl co největší efekt? Zatímco už jen název tohoto cviku je celkem vypovídající sám o sobě, prkno má mnoho variant. Naučíte se je ve videu níže: 

 

Cvičení nemusí být pro každého zábavou a dokonce i 10 minut denně se mnohým při sedavém způsobu života může zdát jako nedosažitelný cíl a už jen při myšlence na pohyb navíc se jim orosí čelo... Řadíte-li se mezi introverty či jste po všech lockdownech vyloženě out of shape a skupinové cvičení či pobyt ve fitku se vám zdají děsivé, potom je pro vás “prkno” ideální volbou. Ze začátku stačí minutka denně a zapojíte všechny svaly. A možná vás začne bavit i možnost překovávat sebe sama a přidáte třeba i stretching... Nezní to jako super motivace?  

Prkno zlepšuje vaše biomotorické dovednosti jako jsou vytrvalost, rychlost, rovnováha či flexibilita a jelikož cvičíte s vlastní vahou není potřeba dalšího vybavení. Je to cvik vhodný pro všechny věkové kategorie, a především pro ty, kdo chtějí posílit střed těla. 

Jaké jsou benefity planku? 

1. Zdravé držení těla 

2. Rovnováha a koordinace 

3. Lepší lexibilita 

4. Rychlejší metabolismus 

5. Psychická pohoda 

6. Úleva od bolestí zad

Vyhněte se chybám 

Abyste z prkna získali maximum, nezaměřujte se na to, jak dlouho v tomto cviku vydržíte, ale spíše na jeho technickou správnost. Jen tak bude opravdu efektivní a zasáhne správné svalové skupiny. Pokud ucítíte, že vám dochází síly, dejte si pauzu a pak raději začněte znovu. Mezi běžné chyby pak patří nesprávný úhel loktů, povolení boků dolu, jakmile se unavíte, a to samé platí i u vašeho zadku. Jakmile začne působit gravitace víte, že musíte postoj upravit... 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA