Kam kráčíš, Glossier?

Koncem května zveřejnila Emily Weiss na svém Instagramu příspěvek, ve kterém po osmi letech předává své žezlo coby CEO Glossier své nástupkyni, Kyle Leahy. Glossier budí pozornost od svého zrodu v roce 2014, ale poslední dva roky nejde jen o pozitivní zprávy o nových produktech a úspěchu jeho Girl Boss zakladatelky, ale naopak vyplouvají na povrch přešlapy, chyby a zneklidňující informace ze zákulisí značky. Vypadá to, že ani v Glossier není vše jen růžové. Co se tedy poslední měsíce a roky dělo? 

 

 

Značka nejprve silně narazila při začátku pandemie. Do té doby sázela na prodej ve svých kamenných obchodech, kde na návštěvníky čekal ráj v pastelových, převážně růžových barvách, ve kterých byly od hlavy k patě oděni i samotní zaměstnanci. Samozřejmě bylo možné objednat i z oficiálního webu, ale seznam zemí, kam značka doručuje, není nejdelší. A ne, Českou republiku na něm nenajdete. Kamenné prodejny se tak v srpnu 2020 dočasně uzavřely a přišlo na první vlnu propouštění. Emily Weiss se rozhodla dobu lockdownu využít a vytvořit vedle beauty brandu ještě sesterskou společnost. Mělo jít v podstatě o sociální platformu ve stylu Facebooku. Nabral se nový tým lidí, cíl se oznámil médiím a veřejnosti, ale další úspěch se nekonal. Přišlo další výrazné propouštění a vysvětlení vedení ve smyslu, že šlo o chybný krok a odklon od hlavní identity značky. Glossier neprospěly ani zprávy o rasismu a obecně toxickém prostředí, které panovalo na pracovišti. 

Balm Dot Com, Boy Brow, Cloud Paint. V taštičce z růžové bublinkové fólie. Ikonické produkty a minimalistické, ale roztomilé balení. Ale život jde dál a značky se musí vyvíjet, jinak zůstanou pozadu. Kromě výše zmíněného se na Glossier snáší kritika za neekologická balení, velmi omezenou paletu odstínů makeupu, málo nových produtků i nedostatečnou kvalitu. Stává se z něj průkopník, který trochu zaspal dobu a začínají ho předhánět jiné značky jako například RARE BEAUTY herečky a zpěvačky Seleny Gomez. 

 

Glossier
Info ikona

 

První výrazná změna, která by měla Glossier dostat zpět na výsluní už přišla. Zcela poprvé došlo na spolupráci s celebritou na pozici ambasadora značky. Kdo se stal novou tváří Glossier? Oblíbená zpěvačka Olivia Rodrigo! Ta je ve svých 20 letech popkulturní hvězdou především publika generace Z a na TikToku má úctyhodných 14 milionů followerů. Na první pohled se spojení kosmetické značky a známé zpěvačky nezdá nijak výjimečné. Jsou zde ale dvě ALE! Právě tento přístup až donedávna vedení Glossier odmítalo a spoléhalo jen na šuškandu a přirozeně rostoucí hype. Spolupráce je tedy obratem v marketingu o 180 stupňů. Druhým “ale” je spojení Gen Z ikony a mileniálského brandu. Při druhém pohledu to ale zas tak nepřekvapí. Není tajemstvím, že právě generace Z určuje nové trendy a v blízké budoucnosti bude výraznou ekonomickou silou. 

Glossier se bez pochyb povedlo vytvořit kult. Emily Weiss začala jak teen modelka a asistentka ve Vogue. Pak rozjela blog Into The Gloss, ze kterého se stal fenomén a přivedl ji až k založení vlastní značky Glossier a vynesl ji na pozici ultimátní Girl Boss. Brzy se stane poprvé matkou a jak sama říká, z Glossier neodchází úplně. Zůstává předsedkyní rady společnosti a vždy bude jeho zakladatelkou. Kamenné pobočky se znovu otevřely a v roce 2021 se vlastní prodejny dočkalo i první evropské město – Londýn. Nicméně flagship store v New Yorku zůstává i nadále uzavřený a své růžové brány otevře znovu až v roce 2023. Jak se do té doby bude značce dařit a jaké jsou plány nové CEO teprve uvidíme. Doufejme, že více inkluzivní a udržitelné. 

 

Zdroj: highsnobiety.com, businessinsider.com, refinery29.com

REKLAMA