Barbie je v kinech, konečně. A co bude dál?

Od středy můžete v kinech zhlédnout jeden z nejočekávanějších filmů tohoto roku. Předpremiéru někteří mohli absolvovat již o den dříve, pokud po masivním teasingu filmových tvůrců nevydrželi déle čekat. Čtete slova někoho, kdo si řadu na lístek na předpremiéru vystál. V rámci nepsaného dress code jsem oblékla růžovou uniformu a spolu s plným kinem dalších nadšenců v růžovém jsem se na předpremiéru vydala.

Jako v Barbieworldu: Premiéra Barbie ve znamení růžové a třpytek

elle.cz

Welcome to the Barbieheimer

Co očekávat? Barbie se je roztomilou romantickou komedií pod taktovkou oblíbeného páru Greta Gerwig a Noah Baumbach, kteří již před tímto počinem spolupracovali na jiných projektech – z jejich spojení vzešel například film Frances Ha. Barbie vás bude bavit a jen tak vaši pozornost nepustí. I v případě, že nejste zrovna Barbie cílovka. Mimochodem, u toho se zastavme. Ve stejný den jako Barbie měl také premiéru film Oppenheimer. Po internetu koluje spoustu vtipů a dohadů o tom, kdo půjde na jaký film první. Zatímco Oppenheimer nastolí vážnou, až depresivní atmosféru, Barbie vás bude bavit a vzdálí vás od reality na míle daleko. Toto duo je výstižně označováno jako Barbieheimer a některá kina dokonce uspořádala projekci obou filmů za sebou. Takové nevšední párování naprosto rozdílných filmů mimochodem neproběhlo poprvé. V roce 2008 vešly do kin ve stejný den dva slavné filmy, a to Mamma Mia a Temný Rytíř. Historie se opakuje a kina na tento dokonalý tah bravurně naskočila přizpůsobením svého programu pro nedočkavé i nerozhodné.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Barbie povrchní není

Barbie vás upoutá hned od první scény a skvěle vás vtáhne do sladkého světa Barbielandu. Pravděpodobně budete žasnout nad sytostí barev, zábavně zakomponovaných rozdílů běžného života a naprostého odpoutání od reality, kdy je všechno over the top. Žít v Barbielandu znamená být dokonalá. Všechno je čisté, srovnané a nikde žádná rušivá místa či narušení dokonalé rutiny. Barbie si žije svůj perfektní život, když se jí náhle v hlavě objeví myšlenka na smrt. To dále způsobí další starosti, které bytosti Barbielandu nikdy předtím nepociťovaly. Je tedy nucena se vydat na cestu do reálného světa, kde musí přijít na to, jak vše napravit. Tam se s ní vydává i Ken. Teď vážně. Role Kena je naprosto fenomenálně ztvárněna Ryanem Goslingem a mnoho zdrojů uvádí, že si za tuto roli zaslouží Oscara. To nezaujatě posoudit nedokážeme, ale sošku mu nadevše přejeme. Pokud od Barbie očekáváte jednoduchou a povrchní podívanou, zklameme vás. I na kulisách dokonalého Barbielandu se dá zabřednout pěkně hluboko do vod feminismu. Zabíhá totiž do mnoha témat a problémů, které jsou aktuální pro mnoho lidí. Film se opírá o kapitalismus, patriarchát či křehkou maskulinitu a divákům usnadňuje pohled nejen na gender equality. Jedná se rozhodně o feministický film v tom nejlepším slova smyslu, ať chcete nebo ne. 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Čísla hovoří jasně

Premiéra filmu se stala jedním z nejdiskutovanějších témat roku 2023 a vyvolala obrovské vzrušení a očekávání veřejnosti i médií. Jen za uplynulý měsíc vygenerovaly konverzace kolem filmu 474 milionů dolarů v MIV (Media Impact Value umožňuje značkám přiřadit každému příspěvku, interakci nebo článku peněžní hodnotu a měřit tak jeho dopad a identifikovat přínos k výkonnosti značky napříč médii, kanály a regiony, pozn. red.). Připravovaný film o Barbie navíc nejen zaujal diváky, ale posloužil také jako katalyzátor vznikajícího barbiecore trendu, který získal značný ohlas na různých platformách. Jen za poslední měsíc bylo klíčové slovo barbiecore zmíněno v 16,6 tisících umístění v hodnotě téměř 70 milionů dolarů MIV.

Začátkem tohoto měsíce se Margot Robbie za pomoci módního domu Schiaparelli proměnila v živou panenku se svým nejnovějším lookem inspirovaným historickou Barbie. Její vystoupení vygenerovalo více než 2,1 milionu dolarů v MIV, což je více než polovina toho, co vygenerovala přehlídk Schiaparelli FW23. Ikonické sídlo Barbie v Malibu bylo právě včera zpřístupněno k pronájmu na Airbnb a za první 2 týdny od zveřejnění vygenerovalo 12,3 milionu dolarů v MIV. Data byla sledována agenturou Launchmetrics v období od 19. června do 19. července na internetových a sociálních sítích a předpokládá se, že se budou zvyšovat. Nejsme ještě u konce.