The Unlimited Power of Art Aneb když hranice v umění neexistují

„Byla to pro mě obrovská výzva,“ zmínila se nám přímo v ateliéru Julie Stavianis Špačková, jedna ze čtveřice umělců, která se tohoto unikátního projektu zúčastnila. Ten vznikl ve spolupráci se společností SEPHORA a jeho cílem bylo jediné – poukázat na to, že krása a umění k sobě mají neobyčejně blízko. Umělci tak nepracovali jen s klasickými barvami, ale i s beauty pomocníky, řasenkami, očními stíny nebo i laky na nehty. „Je to zábava. Není to jen olej na plátně, je to v podstatě taková SEPHORA na plátně,“ usmíval se při práci Martin Lukáč. Koneckonců, jak celý kreativní proces probíhal, se můžete přesvědčit v naší galerii. 

Samotná tvorba zabrala umělcům zhruba tři týdny. „Postupně jsem se k obrazu vracela, to je celkem normální. Ladíte drobnosti, detaily,“ svěřila se nám Laura Limbourg, která na svém díle zobrazila něžnou volavku. Svět zvířat učaroval i Martinu Lukáčovi, ten však zvolil poněkud drsnější a divočejší motiv. „Hledal jsem nějaký zajímavý motiv, který by vyjádřil podstatu tohoto projektu. A čistě náhodou mi na mysli vytanul právě tygr, hrdý, silný, neohrožený,“ popsal své dílo. Je bezpochyby originální, podobně jako ta ostatní. Kdy jindy je koneckonců na plátně k vidění spojení světa make-upu a umění...

„Tyto dva světy k sobě mají skutečně velmi blízko,“ komentovala celý projekt Afrodyta Baran, ředitelka společnosti SEPHORA pro Českou republiku. Ví, o čem mluví, ve své práci je totiž skutečným profesionálem. A nás pochopitelně zajímalo, jak na díla umělců nazírá právě odborník z beauty světa.

 

Afrodyta Baran, Country Director SEPHORA Czech Republic
Info ikona

 

Jak dlouho se své profesi věnujete?

V SEPHORA pracuji už dlouhých 15 let. Začínala jsem v roce 2006 v České rebublice, pak jsem strávila několik let ve Skandinávii a v Polsku, nyní jsem zase zpět v mé oblíbené České republice. Mám to tady skutečně ráda.

Jaká je vaše beauty rutina?

Co se týče skincare, potrpím si na důkladné odlíčení. Pak většinou aplikuji hydratační krém, pleťovou masku a face roller. Nezapomínám ani na pravidelný pitný režim. Čím dál víc se také zajímám o složení daných produktů, jestli jsou ekologické a šetrné k přírodě. Toho si cením i u nás v SEPHORA, protože své portfolio rozšiřuje o takzvané GOOD FOR produkty, které jsou vyráběny s ohledem na životní prostředí.

Přirovnala byste svou práci k umění? Co má podle vás beauty společného s uměním?

Určitě ano, umění dělá lidem radost a zlepšuje jim náladu, a o to samé se snažíme i my v našich parfumeriích. Beauty vnímám jako jistou formu umění a sebevyjádření se.

Jaké umění preferujete vy? Jaký styl je vám nejbližší?

Líbí se mi díla Henriho Matisse a Joana Miró – hlavně pro ty barvy a expresivní vyjádření. V soukromém životě nicméně preferuji jednoduchost, a to jak v interiérovém designu, tak i v oblékání a líčení. Velmi blizký je mi skandinavský styl a design.

Říká se, že každá žena je svým způsobem krásná. Ale co myslíte, existuje nějaký univerzální recept na krásu?

Podle mě není potřeba. Každá žena je jiná, jedinečná a právě v jedinečnosti spočívá krása.

Co podle vás dělá ženu krásnou?

Úsměv, sebedůvěra a pak určitě i pár pomocníků ze SEPHORA (smích). 

Existují podle vás nějaké limity v líčení?

Existují trendy v líčení, které se pravidelně mění a můžou kohokoliv z nás inspirovat, ale nemyslím si, že existuje nějaký limit, který by měl někomu říkat: „a dost, tak to už je příliš“.

Jaké trendy budou v následující sezoně in?

Trendy v líčení přicházejí a odcházejí, ale zářivá pleť nikdy nevyjde z módy. Preference se mění velmi rychle, v předchozích letech jsme byli svědky nadměrných rutin a následně naopak „skin minimalismu“. Myslím si, že teď vstupujeme do éry hybridních a multifunkčních easy to use produktů.

Jak hodnotíte díla projektu The Unlimited Power of Art? Které vás zaujalo nejvíc?

Každé dílo je jedinečné díky charakteristickému rukopisu autora. Velmi mě baví spojení klasických barev a našich beauty produktů, rovněž mě zaujaly i specifické techniky, kterými se autoři vyjádřili. 

 

Pozvánka
Info ikona
Sephora
Info ikona
Měření

Tištěný magazín

Elle cover
REKLAMA