KUPOVAT KABELKY V AUTOMATU? JAK JE LIBO, ŘÍKÁ JACQUEMUS

 

Fenomén pop-up stores není nic nového pod sluncem. Za jejich módní průkopníky byl považován už v roce 2004 Rei Kawakubo společně s Comme des Garçons. Jejich prostřednictvím dnes už naprosto běžně značky oslovují nové zájemce na docela neočekávaných místech, která jen málokdy připomínají tradiční obchody. Jsou volným polem působnosti pro experimentování a testování nových prodejních konceptů, především však slouží jako dokonalý nástroj k tomu, aby kolem sebe značky vytvořily onen tolik požadovaný rozruch. Kdo přijde s nejpřekvapivějším a nejzajímavějším konceptem, vyhrává. A zdá se, že vítězem posledních měsíců není nikdo jiný než právě Jacquemus. Nemusíte být fanoušky jeho produktů, ale velkolepé show, kterou je značka doprovázena, zkrátka neuniknete. Jak se Jacquemus korunoval do role krále pop-up stores?

Z návrháře květinářem

Když francouzský návrhář a zakladatel eponymní značky Simon Porte Jacquemus otevřel loni v dubnu v srdci 18. pařížského obvodu pop-up květinářství „Les Fleurs“, ještě jsme nevěděli, že to byl jen malý začátek jeho velké pop-up cesty. Rozkvetlé kytice pryskyřníku, vytvořené ve spolupráci s francouzským květinářstvím Les Fleurs de Paul, zdobily výlohy obchodu s nenápadným interiérem a fasádou v nepřehlédnutelné kobaltové modři. Na každém detailu záleželo – nechyběly tu plastové kbelíky, plachty či vozíky pro doručovatele květin. Každá kytice byla navíc opatřena obalem z deadstock látek z předchozích kolekcí značky. Kolemjdoucím se tak do cesty postavilo jedinečné květinové aranžmá, které je mělo potěšit, pobavit a možná i rozesmát.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Jacquemus to vidí růžově

V prosinci minulého roku přišel poprvé Jacquemus s prodejním automatem. Takovým, ve kterém nekoupíte žvýkačky či kávu. Jeho automat v neonově růžovém monochromatickém prostředí v rámci svého menu servíroval nejen módní objekty z kolekce “PINK 2”, jako například “Rond Carré” svíčky od umělkyně Ann Vincent, “Artichaut” a “Gadjo” bucket hats či vlněnou “PINK” šálu, ale především luxusní kabelky v prodloužené siluetě klasické Bambino Long. Vše v neonově růžové, pochopitelně. Prostor Jacquemus 24/24 v 1. pařížském obvodu byl naplněn devadesáti automatickými skříňkami, pokladnu a katalog suplovala jedna malá digitální obrazovka. Po dokončení transakce kreditní kartou zákazníci obdrželi číslo skříňky a kód k odemknutí dvířek, aby získali svou zakoupenou trofej. Pokud nejste fanoušky fuchsiově růžové, nevadí. Jacquemus má totiž další esa v rukávu...

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Na milánské vlně

Právě v období týdne módy se Jacquemus ukázal v samém centru italské módní metropole. Experiment, jehož cílem je prolomit zdánlivě odtažité hranice světa luxusu, se usídlil v historickém barokním nádvoří milánského Palazzo Clerici. Oděn byl tentokrát ve studené bílé barvě. V automatizované samoobsluze si módní nadšenci mohli zakoupit novou tašku ve tvaru mořské vlny La Vague a další produkty Jacquemus vyrobené speciálně pro tuto příležitost v bílé barvě. Nechyběla Le Hoodie Jacquemus, Le Bambino a či bucket hats. Kolekce nejsou jedinečné – všechny produkty jsou posléze prodávány v online obchodu Jacquemus. Nicméně, nakupovat online není taková zábava, není to pravda?

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Kde se příště objeví nonstop automat na kabelky? A co nového přinese? Bude oděný ve žluté, či třeba fialové barvě? Odpovědi pro vás nemáme, můžeme jen hádat. U Jacquemuse totiž jeden nikdy neví, co nového si zase usmyslí. Jedno je však jisté – zaručeně se opět postará o jedinečný a hravý zážitek.

 

Zdroj: Designboom, Domusweb, NSSMag, Hypebae

Mohlo by se vám líbit

BŘEZNOVÝ FASHION NEWSFEED: CO JE V MÓDĚ NOVÉHO?

Co je nového, ptáme se? Módním světem hýbají smutné události posledních dní i edice velkých fashionweeků, které přinesly nové spolupráce i neočekávaná spojení. Je novou barvou domu Valentino fuchsiově růžová? A pověsil Anthony Vacarello kariéru kreativního ředitele Saint Laurent na hřebík? Slyšte, slyšte, co nového se událo.
elle.cz