Nejžhavější módní trendy z Instagramu? Baddie nebo Witchcore

 

Termín aesthetics, alias estetika česky, jsou ve virtuálním prostředí fotky, videa či koláže v jednom stylu. Týká se to nejen oblečení a líčení, ale také třeba interiéru. Pokud se podíváte na Instagram Elle.cz, i ten má svou vlastní estetiku.

Jak to všechno začalo?

Estetizace jako směr vznikl v 19.století, jeho ideologie by se dala zjednodušit do věty „umění pro umění". Tedy, že ne každé umělecké dílo musí mít za sebou nějakou politickou, morální nebo etickou myšlenku. Estéti hledali především tvůrčí svobodu, krásu a sebevyjádření. Formu, která bude důležitější než obsah.

Proč jsme teď všichni estéti?

Díky sociálním sítím padlo přísné rozdělení subkultur podle zájmů, vše se nějak prolíná. Místo toho nastalo dělení podle věku: boomeři, mileniálové a zoomeři. Určitě jste už slyšeli nejen o těchto pojmech, ale také, co je pro ně typické. Definují se hlavně vztahem k používání informačních technologií a internetu. Náš život se zrychlil, a tím pádem nostalgie dostala mnohem větší prostor. Proto jsme teď posedlí vintage módou, devadesátými léty a dokonce sociální sítí Tumblr, která se zdá už zoufale retro, ačkoliv vznikla teprve v roce 2007. Pořád sice existuje, ale skoro nikdo tam už nechodí. Jeho místo na výsluní si zabral hashtag #aesthetics, díky kterému můžete najít příslušné fotky na Instagramu nebo Pinterestu.

 

Jaké jsou teď nejoblíbenější #aesthetics hashtagy?

Pozor, budou následovat anglicismy. Klíčová slova, pod kterými se na sociálních sítích skrývají ucelené soubory různých vizuálních stylů, jsou výhradně v angličtině. A i když, nic se mi nepříčí tolik jako takzvaná „czenglish", v případě popisování trendů z instagramu mají zásadní smysl, protože pod termínem „cottagecore" si vy i člověk na druhé straně světa představí to stejné. 

Mohlo by se vám líbit

Budoucnost módy patří mileniálům

Poslední desetiletí zažívá segment té nejdražší fashion dramatické změny. Proměnilo se nejen to, co považujeme za luxusní, ale také klíčoví zákazníci. Ale hlavně: estetiku objektů touhy za statisíce už neurčují podnikatelé a rentiéři, ale „cool kids“.
elle.cz
Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Art Hoe

Výtvarné umění a architektura se promítá do vašeho stylu. Doslova tento termín znamená „děvka umění". Nepředstavujte si ale nic obscénního, pod tímto hashtagem se samozřejmě skrývají nejen vyzývavé pózy, ale třeba i make-up ovlivněný slavnými artefakty.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Baddie

Jedná se o vzhled „zlobivé holky", k popularitě mu velmi pomohla Kim Kardashian, ačkoliv ona sama se tímto hashtagem neoznačuje. Baddie je směs prvků pouliční hip hopové kultury a okázalého glamoru. Třpytek, opálení, náušnic-kruhů, ale také vystrkování zadků a focení si dekoltu. Stačí se podívat na starší videoklipy třeba rapperky Lil'Kim nebo feed Cardi B, Kylie Jenner a hned budete vědět, odkud vítr vane.

 

 

Cottagecore

Romantický návrat k přírodě nabral v časech pandemických na obrátkách. Potřebujeme být v přírodě, oděni v rozevláté šaty, s roztomilými slamáčkem na hlavě. Nesmí chybět piknikový košík a spousta sezónních květin.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Dark Academy

Tento trend vypadá jako kombinace estetiky z Harryho Pottera, ale šmrncnuté gotikou. Točí se okolo klasické literatury, tištěných knih, temných myšlenek. Potřebujete brýle, výrazné oční linky a vintage psací stůl.

 

 

Witchcore

Tento trend je na samostatný článek. Být čarodějnicí totiž ještě nikdy nebylo tak trendy. Fotit se musíte s vykuřovadly, krystaly, tarotem nebo u pohanských rituálů. Je to vizuální směs cottagecoru, gothic stylu, keltské magie a nejrůznějších lidových pověr a zvyků.

Mohlo by se vám líbit

Instagram versus realita: Kdy se z inspirace stane frustrace?

Že bychom neměli Instagram brát příliš vážně, víme všichni. Problém ale nastává, když se z inspirace stane frustrace a vás už tahle aplikace jen deprimuje. Možná je čas se s ní jednou provždy (nebo aspoň na pár dní) rozloučit.
elle.cz