Od A-beauty po tired girl: trendy, které ovládnou 2026

Přidejte si Elle do oblíbených na Google zprávách

Krása v roce 2026: rychlejší, vědomější a mnohem osobnější

Pokud by se dal beauty rok 2026 shrnout jednou větou, zněla by asi takhle: méně iluzí, víc reality – ale estetické. Krása se čím dál víc propojuje se zdravím, smyslovým prožitkem, identitou i statusem. Značky reagují na únavu, stárnutí, digitální tlak i touhu po luxusu v každodennosti. Tohle jsou klíčové trendy, které podle They a Pavlíny v roce 2026 uvidíme všude.

Mohlo by se vám líbit

Úzký pás je zpátky na scéně, víme, jak utáhnout bříško bez námahy

Po letech, kdy módní mola ovládaly androgynní a oversize siluety, se konečně vrací zvýrazněný pas. Korzety, pásky, plné sukně i tvarované blejzry – pas je znovu středobodem sezóny a s ním i návrat výrazných linií a sebevědomé ženskosti. Přinášíme pět looků, které ukazují, jak trend nosit.
elle.cz

Beauty trendy, které budou definovat rok 2026: 


A-beauty (African beauty)

Africká kosmetika konečně přestává být „nastupujícím trendem“ a začíná se prosazovat naplno. Bambucké máslo, marulový olej, moringa, safu oil nebo rooibos se objevují nejen ve skincare, ale i v make-upu. Výrazné pigmenty, silné barvy a důraz na fair trade, udržitelnost a etický původ jsou klíčové.

Po Africe přichází Indie

Po korejské vlně se beauty svět otevírá indickým rituálům – zejména vlasovým olejům, péči o pokožku hlavy a holistickému přístupu ke kráse.

Hubenost jako status

S nástupem GLP-1 léků se vrací ideál extrémní štíhlosti. Hubenost přestává být otázkou disciplíny a stává se symbolem bohatství a úspěchu. Tento trend má výrazný dopad na módu, beauty vizuál i normalizaci poruch příjmu potravy.

Y2K vizuál & návrat skinny estetiky

Low-rise kalhoty, ultra hubené siluety a estetika à la Kate Moss jsou zpět – a s nimi i alarmující tlak na tělo.

Parfémy jsou nové tenisky

Generace Z miluje vůně a nebojí se za ně utrácet. Buduje si parfémový šatník, vrstvěte parfémy a investuje do niche vůní. Letí gourmand tóny (pistácie, vanilka, karamel, matcha, mléko), ale v lehčích, mléčných a pudrových verzích.

Parfémy do praní & everyday luxury

Luxus se přesouvá do běžných rituálů – parfémované prací prostředky, designové skleničky na vodu, krásné krabičky na suplementy. Budeme si dopřávat malé radosti místo nedostupných hypoték.

Menopauza a perimenopauza jako beauty téma

Jedna z největších, dlouho ignorovaných cílových skupin. Přichází specializovaná skincare, suplementy i móda, která reflektuje změny těla – bez snahy stárnutí popírat.


Wellness chrámy & longevity centra

Fitness se mění v sanctuary. Prémiové kluby kombinují výkon, regeneraci, kryokomory, red light terapii, otužování i biohacking. Zdraví je v roce 2026 nový luxus.

Estetické sporty

Sport musí dobře vypadat – gymy jsou zařízené jako galerie, v módě jsou luxusní heritage sporty jako pickleball, tenis, golf, jezdecké sporty  a k nim patří samozřejmě designové vybavení. Instagramová přívětivost je součástí zážitku.

Tired girl make-up

Kruhy pod očima, otoky, vyčerpání. Únava se přestává maskovat a stává se estetikou. Inspirací jsou looky Lily-Rose Depp a Jenny Ortega.

Filtered face & normalizace estetických zákroků

Žene nás touha vypadat jako vlastní Instagram filtr. Fillery, botox, nitě i zákroky se normalizují – spolu s tlakem na dokonalost.


Eat your skincare

Krása zevnitř: „skin care dinner“ znamená kolagen v jídle, řasy na glow, mrkvový salát s retinolem (symbolicky). Wellness, nutrice a beauty splývají.


Smyslový zážitek (sensory beauty)

Textury, dotek, vůně, chuť tvoří protiklad k AI a digitálnímu světu. Produkty, které zapojují všechny smysly, budou klíčové.


High-tech doma

Přístroje, které dřív patřily jen do salonů, se stěhují do našich koupelen. Beauty technologie budou součástí každodenní rutiny.


Celý zajímavý talk They Prokop a Pavlíny Louženské si můžete pustit ve videozáznamu pod článkem.

Zdroj článku:
ELLE nežije jen na webu – jsme v terénu i na sociálních sítích: