Kov byl jedním z prvních materiálů, který značka Hermès v minulosti zpracovávala. Bylo to hlavně díky postrojům a řetězům pro koně, které neměly bránit jejich přirozenému pohybu, ale naopak vyzdvihovaly krásu jejich těl. Snaha o kombinaci krásy a funkčnosti spojená se zpracováním vzácných materiálů se postupně stala pro Hermès charakteristická.
Módní dům Hermès tvoří pragmatické objekty, jejichž forma a funkce jsou úzce propojeny. I právě to je jedna z vizí, se kterou pracoval Pierre Hardy, kreativní ředitel šperků, když navrhoval novou kolekci, jejímž středobodem se stala právě řemeslná práce se vzácným kovem: vyřezávaný, kovaný, leštěný, sestavený tak, aby vytvořil šperk, tvar v pohybu. Pierre Hardy pracoval při návrzích se zlatem, růžovým zlatem a stříbrem.
Kolekce byla pro řemesníky výzvou, jelikož podmínkou bylo neměnit návrhy šperků možnostem technického zpracování. Úkolem bylo přijít na to, jak lze šperky vyrobit, aniž by vznikly kompromisy mezi ideou a skutečností. Od prvního návrhu až po realizaci tedy nedošlo ve skicách k žádným změnám.
Zajímavostí je, že Pierre Hardy nikdy nevyrábí šperky na základě předem vybraných kamenů, jak bývá zvykem. Všechny kameny jsou ve službách šperku jako celku.