Carolina Herrera Spring-Summer 2026: Cesta za dobytím Evropy

Přidejte si Elle do oblíbených na Google zprávách

Vůbec poprvé byla hlavní kolekce značky Carolina Herrera představena mimo New York. A za čtyřiačtyřicetiletou historii domu je to teprve potřetí, kdy byla nějaká kolekce odhalena v zahraničí. Pro odtajnění kolekce Spring–Summer 2026 si kreativní ředitel Wes Gordon nezvolil méně významnou lokaci, než je Madrid a jeho historické Plaza Mayor. Náměstí ze 16. století se tak pod kreativním vedením osvědčené Bureau Betak proměnilo v přehlídkové molo lemované růžovou konstrukcí a já mám místo ve front row. „Je to velký milník,“ říkám si ve chvíli, kdy tu spolu se mnou usedají Pedro Almodóvar, Alexa Chung, Olivia Palermo, Karolina Kurková, která se značkou spolupracuje již řadu let, či Vittoria Ceretti, mimo jiné tvář nové vůně La Bomba. I ta se stala jednou z hrdinek madridské výpravy – zachycena ve flakonu ve tvaru motýla, chystajícího se vzlétnout, představuje vášeň, radost a nespoutaného ducha ženy. Možná za to může květinová kompozice – směs exotické pitayi, bohaté třešňové pivoňky a sluneční vanilky – a možná taková žena drží své sny pevně ve svých rukou. Či je to souhrou obojího?

Karolina Kurková

 

Pocta historii, pohled do budoucnosti

„Madrid byl vždy jedním z mých nejoblíbenějších měst na světě – bohatý na historii, umění a kulturu. Je domovem neuvěřitelně kreativních lidí s jedinečným přístupem k kráse a radosti,“ nechal se slyšet Wes Gordon, kreativní ředitel značky Carolina Herrera. „Je na tom městě něco – jeho rytmus, chuť k životu – co mě inspiruje a dodává mi energii a co je hluboce v souladu s duchem ženy Herrera.“ Kolekce je i díky této španělské výpravě milostným dopisem Madridu, městu kontrastů, preciznosti, odvahy a krásy. Skrze kaleidoskop značky Carolina Herrera čerpala inspiraci jak ze zlatého věku 17. století, tak z energií kulturního hnutí La Movida Madrileña, které vzniklo v 80. letech po pádu Francisca Franca a odráželo nově nabytou svobodu mladé generace – zejména prostřednictvím hudby a filmu. To vše se do kolekce propisuje barevnou paletou od šafránově žluté přes kultovní červeň Herrera až po zářivě růžovou či lila fialkovou. Zvláštní místo v kolekci má pak grafická černá barva, která tiše podtrhuje eleganci umění toreadorů a tajemnost las meninas z Velázquezových maleb. Projevuje se na kabátcích s předimezovanými rameny, dlouhých róbách i na hravých střapcích, kterými jsou opatřeny boty. Je to jako ocitnout se v barvité scéně jednoho z Almodóvarových filmů. Barevnou odyseu střídají puntíky – jak příznačné! A do středobodu vesmíru Caroliny Herrera se staví květiny. I ty mají svůj význam, jak se později dozvídám – karafiát, symbol krásy Madridu, je ztvárněný v jemných výšivkách a žakárových látkách. Fialka, odkaz na tradiční madridské bonbony, ožívá v éterických trojrozměrných výšivkách, a růže z Retira, pěstovaná v historické rosaledě, symbolizuje proměnu královského dědictví v otevřený veřejný prostor. Je toho mnohem víc, co mohu v kolekci číst – je jako otevřená kniha hispánské kultury. Zlatý žakár s karafiáty připomíná brokáty, kostkovaná vlna evokuje dlažbu Plaza Mayor, krajkové lemy odkazují na tradiční mantilly i slunečníky rozeseté po náměstí. 

Carolina Herrera

 

Ženy vždy na prvním místě

Je mnoho kulturních referencí, se kterými si na ploše celkových sedmasedmdesáti modelů Wes Gordon pohrává. I tato sezona má své múzy – ženy, bez kterých by vesmír zakladatelky značky Caroliny Herrery nebyl kompletní. Umělkyně Paloma Picasso a Cayetana Fitz-James Stuart, vévodkyně z Alby, které obě ztělesňují kombinaci dramatičnosti a modernity. Herreřino krejčovství se objevuje v strukturách zvýrazňujících boky a ramena, odkazujících na matadory, a úzkých zúžených kalhotách připomínajících pantalón goyesco. Rukávy, jakási podpisová značka Herrery, čerpají inspiraci z krojů madridských žen vyznávajících lidovou kulturu chulapas, s výraznými rameny a úzce vytaženým pasem. Jejich volánové sukně se také objevují na mole, reinterpretovány v klasických Herrera modelech. Jde o dokonalé propojení hispánských a španělských prvků, ve kterém lze při pohledu na kolekci číst jako z otevřené knihy.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Módní propojení

Wes Gordon, který na pozici kreativního ředitele značky působí od roku 2018, do svých kolekcí vznikajících v různých destinacích zapojuje místní umělce a řemeslníky a touto cestou se vydal i tentokrát. Casa Seseña, legendární výrobce plášťů od roku 1901, představil archivní kousky, ateliér Levens obohatil kolekci o šperky z ručně tvarovaného skla a Andrès Gallard vytvořil ručně vyráběné šperky inspirované madridským karafiátem. Tentokrát však spolupracoval i se dvěma současnými návrháři. Oslovil madridskou designérku Sybillu, která vytvořila sérii architektonických modelů, v nichž se setkává její poetická geometrie s čistým krejčovstvím Herrery. Alejandro Gómez Palomo z Palomo Spain se pak ujal klasické bílé blůzy a přetvořil ikonickou bílou košili Herrera do dramatických variací s poetickými rukávy a volány, které jako by vypadly z maleb Musea del Prado. To, na co se dívám, je výsledkem důkladného zkoumání hispánských vlivů a jejich následného propojení v jasně srozumitelnou kolekci, která si získá ženy od Caracasu třeba po Madrid. A opravdu je to dobytí evropského kontinentu v nebývalém měřítku, které se zapíše do módní historie. Posuďte níže sami...

Kolekce Carolina Herrera Spring-Summer 2026
Zdroj článku: