REKLAMA

JARDA PRAHA a jejich módní satira

REKLAMA

 

Se značkou JARDA PRAHA se veřejnost seznámila v rámci akce WE'RE NEXT, jež představuje mladé návrháře ze všech koutů Evropy. Na rozdíl od svých kolegů, kteří se snažili diváky šokovat či uchvátit svými vskutku unikátními schopnosti, bylo posláním JARDA PRAHA obecenstvo především pobavit.  

Jejich první kolekce (Season 1, 2019) byla parodií na Balenciaga, a ta druhá (Season 2, 2020) již ve vší kráse představila “českou cestovatelskou duši” nehledě na omezené možnosti související s Covidem. Právě ta nabídla českou síťovku plnou rohlíků, tričko alá Bravíčkový plakát z 90's, Paris Hilton teplákové soupravy, plážovou tašku s jorkšírem na pozadí zapadajícího slunce ve stylu ručníků z Holešovické tržnice, a nesměla chybět ani přepravka plná řízků. V jedné ruce fancy chlebíček, ve druhé pivásek, a hlavně stylově! A zde začal bližší zájem módních redaktorek i široké veřejnosti.  

 

 

Letos ve svém útulném, Vinohradském studiu představili 26. listopadu poprvé svou samostatnou ready-to-wear show s názvem Season 3. Nálada kolekce (či spíše sborníku prototypů) byla podobná těm předchozím, ale přeci jen trochu sofistikovanější. 

Extravagance kostýmů spočívala především ve výrazných barvách; tyrkysové a oranžové. Printy na duvetové vestě či mutton leg viktoriánských šatech připomínal staré kuchyňské chňapky, které pochopitelně doplňovaly look, a atmosféru české kuchyně rozšířili i o zástěrové šaty z černého duvetu. Popisky na tričku s hesly “Sranda musí bejt” a “Ta látka je svyně” připomínaly krasopisné vzorky z písanky žáků základní školy, kde nesměla chybět ani ilustrace lahváče. Nejimpozantnějším kusem však byla péřová bunda, která připomínala Balenciaga haute couture - ze které značka vždy s oblibou čerpá, a jejíž přehlídkové fotografie mají na svém mood boardu každou sezónu.

 

 

 

Chtěli jsme ukázat, že naše módní satira nemusí být nutně jen pro Gen Z, ale že ji umíme skloubit s vážností i takovým způsobem, aby to apelovalo na všechny věkové generace.

 

 

 

Značka chce i do budoucna stavět kolekce na česko-slovenské identitě, která jim dovolí čerpat z (pop) kultury 20.století, ale i generace našich babiček vyrůstajících za hranicemi velkoměst. Pracují tak s aktuálními IT kusy módních velikánů, které s humorem adaptují do českého prostředí. Byť to není něco, co by nutně pochopili naši evropští sousedé, o to větší unikátní hodnotu tak může jejich práce představovat u nás.

Sice je nemůžeme (zatím) kvalitou zpracování srovnávat s aktivními značkami, které na česko-slovenském trhu působí, ale rozhodně stojí za to jejich progres sledovat.  

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA