REKLAMA
REKLAMA

Jan Černý si jako kreativní ředitel plní další sen: Otevírá KARA LAB

Pokud jste v létě bloudili prázdnými ulicemi Starého města, možná jste si všimli, že se na rohu ulic Maiselova a Široká, bylo poněkud rušno. Původní obchod české módní značky KARA totiž procházel rekonstrukcí pod taktovkou nové kreativní hlavy této tradiční firmy. Jan Černý se rozhodl prostor transformovat na zážitkový butik i multifunkční laboratoř, která má sloužit k prezentaci nových modelů, setkávání, pořádaní akcí i jako fotostudio. Nový KARA LAB v očích Černého reprezentuje to, jak má KARA vypadat v příštích dvou dekádách.

 

 

KARA
Info ikona

 

Budoucnost v Černém

Jan Černý se stal kreativním šéfem KARA Trutnov letos na jaře. Tradičního výrobce kožené a kožešinové módy se rozhodl upgradovat od základů. Jako první přišel s novým logem a vizuální identitou ve spolupráci se studiem Najbrt. Černý studoval Ateliér designu oděvu na zlínské Univerzitě Tomáše Bati, na lokální scéně se těšil velké pozornosti pro své přepracování klasické české pracovní obuvi Prestige a razítko nadějného talentu české módy si přiklepl také díky půlroční stáži v pánské divizi francouzského luxusního domu Louis Vuitton, kde nahlédl pod ruce kreativnímu řediteli Virgilu Ablohovi. Obléknout poměrně zastaralou prodejnu do nového kabátu, bylo Černého osobní přání:

„Je to taková moje laboratoř, kde je možné téměř všechno. Bylo pro mě zásadní ztvárnit v tomto prostoru cestu, jakou bych si přál, aby se KARA v budoucnosti ubírala. Uvědomuji si, že jde o
značku s dlouholetou tradicí a věrnými zákaznicemi. A na tom chci stavět. Lehce ji zmodernizovat a spíše se soustředit na vystavení základních kusů šatníku v kůži, která je nadčasový materiál a vydrží léta. Určitě nemám ambici tlačit KARU do ultramoderních trendů,“
říká autor interiéru KARA LAB.

 

Jan Černý
Info ikona

 

 

Je to taková moje laboratoř, kde je možné téměř všechno.

 

 

KARA
Info ikona

 

Kreativní demolice

Interiérová proměna butiku, který sidlí v přízemí secesního činžáku na Maiselově ulici s číslem 12, vznikala stylem řízené demolice. V o poznání minimalističnějším interiéru nově dominuje modrá kovová konstrukce, zrecyklovaná z původních štendrů z Trutnova. V projektech už nejde jen o vizuální hodnotu, ale také environmentální přesah. Hodnotu udržitelnosti spojenou s opětovným využitím původních prvků a materiálů můžeme podobně vidět také v interiéru nové pobočky internetového obchodu Freshlabes.cz na pražské Letné, za jejíž návrhem stojí talentovaná architektka Lenka Míková. KARA se ovšem obešla bez architekta a Černý tak mohl předvést svůj mezioborový kreativní přesah. Hrubou industriální atmosféru, kterou vytváří použití kovu nebo starého šicího stroje zjemňují svítidla z dílny Grand designérky Lucie Koldové, které navrhla pro sklárnu Brokis a mramorová deska hlavního pultu. Modrá se pro Karu stává stěžejní barvou, kterou spatříme také na uniformách zaměstnanců. 

V nové multifunčkní prodejně najdete ikonické KARA kousky jako kožené trenčkoty, bombery nebo křiváky, ale také novinky v portfoliu, které firma uvedla pod vedením mladého designéra. Nechybí také pánská sekce nebo série unisexových kabelek Blackbag #1, které před nedávnem doslova zaplavily Instagram.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

EBC promo

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA