Vodafone Business Lounge: Rozhovor s Veronikou Brázdilovou

Měření

Jak vypadá váš obyčejný pracovní den na pozici viceprezidentky? 

Líbí se mi, že říkáte obyčejný, protože on opravdu trochu obyčejný je – a vlastně i trochu nudný, protože každý den vypadá dost podobně. Vstávám kolem půl sedmé, ale pravda je, že s budíkem docela bojuju. Nejsem ranní ptáče, takže ho často několikrát odkládám a když se mi podaří vstát v sedm, považuju to za malé vítězství. Ráno mívám pomalejší, do práce vyrážím kolem osmé a kvůli dopravě většinou dorazím kolem deváté. Pak začíná pracovní maraton – porada střídá poradu, schůzka schůzku, bez větší pauzy až do pěti nebo šesti večer. Večer pokračuje trochu jiným tempem – buď mířím domů nebo do centra na nějakou pracovní nebo společenskou akci. Večery jsou často o potkávání se – ať už s přáteli, rodinou nebo obchodními partnery. Den obvykle končím kolem půlnoci, protože – jak jsem říkala – jsem spíš noční sova. Pak padnu do postele a doufám, že rychle usnu.

Máte ve svém dni aktivity, které se vám opakují – takové pracovní rituály?

Určitě ano, nejdůležitější je kontakt s mým týmem. Každý den máme jedno 1:1 nebo řeším provozní otázky týmu. Druhou velkou prioritou jsou zákazníci – snažím se co nejvíce potkávat i s nimi. A třetí oblastí je chod celé společnosti. Jsem součástí managementu a podílím se tedy na strategických rozhodnutích týkajících se výběrových řízení, investic apod. Protože jsme součástí skupiny, je běžnou součástí mého dne i komunikace s globálním managementem.

Změnily se v poslední době vaše pracovní rituály?

Spíš se proměnila témata našich diskusí. Zatímco dříve jsme se primárně zaměřovali na náš core business – tedy mobilní a pevné služby, ať už hlasové nebo datové – v posledních dvou letech se čím dál víc soustředíme na oblast ICT. Vnímáme ji jako klíčový akcelerátor růstu a zároveň jako přirozené rozšíření našeho tradičního portfolia. I proto jsme se rozhodli investovat přibližně 750 milionů korun do této oblasti – konkrétně do marketingu, HR a vývoje nových produktů. 

V současnosti tak intenzivně řešíme například cloudová a bezpečnostní řešení, práci s Big Data, softwarově řízené sítě, 5G privátní sítě nebo internet věcí (IoT). Jsou to velká témata hlavně pro naše zákazníky. Právě tyto oblasti jim umožňují digitálně transformovat jejich podnikání. A my jsme tu od toho, abychom jim v tomto procesu byli spolehlivým partnerem. Nejde jen o samotné produkty, které nabízíme, ale také o know-how a expertizu, kterou v rámci společnosti máme. Díky tomu jsme schopni zákazníky digitální transformací nejen provést, ale také jim aktivně pomáhat při jejím zavádění – a to jak po technologické stránce, tak i z pohledu lidských zdrojů.

Pojďme se přesunout k dalším velkým tématům, kterými se zabýváte. Jste také ambasadorkou pro gendrové otázky ve Vodafonu. Jaké otázky bychom si v tomto ohledu měli podle vás pokládat častěji?

Myslím si, že úplně zásadní otázka je: proč je pro nás genderová vyváženost důležitá? Co nám skutečně přináší? A my jednoznačně vnímáme, že diverzní týmy mají reálný a měřitelný dopad na byznys – jsou rychlejší, flexibilnější a lépe reagují na změny. A to jsou schopnosti, které jsou pro dnešní prostředí klíčové. 

A co ženám podle vás brání v kariérním růstu?

Překážek, které ženám brání v tom, aby se dostávaly do manažerských nebo rozhodovacích rolí, je několik. Jednou z hlavních bariér je skloubení práce a mateřství. Proto je důležité vytvářet takové pracovní podmínky, které ženám umožní obě role zvládat – ať už v době rodičovství, nebo při návratu do práce. Další důležitou oblastí jsou psychologické bariéry – často se setkáváme s tím, že ženy mají nižší sebevědomí, obávají se o svou pozici nebo o to, jestli mají dostatečné kompetence. Proto musíme aktivně budovat prostředí, kde ženy vnímají podporu, jistotu a rovné podmínky.

Pak je tu ale ještě další rozměr, který už možná přímo nesouvisí s byznysem, ale rozhodně ovlivňuje život mnoha žen – a to je domácí násilí. Je to téma, o kterém se veřejně stále málo mluví, a přitom se s ním mnoho žen potýká. I tady bychom jako firma nebo společnost měli hledat způsoby, jak konkrétně pomoci. A nakonec je tady i širší perspektiva. Můžeme mít sebelepší firemní programy, ale pokud nezačneme u výchovy dětí, nikdy tu rovnováhu skutečně nenastavíme. Stereotypy se totiž tvoří už v raném věku. A když se bavíme se studenty středních škol, stále tam slyšíme zažité názory typu „ženy nejsou na vedení“ nebo „žena by měla raději zůstat doma“. To je šokující.

Nejste fanda kvót, ale věříte v sílu příběhů. Čí příběh vás v posledních letech inspiroval? 

Možná vás to překvapí, ale není to žádné známé jméno z médií nebo vrcholového byznysu. Nejvíc mě motivují mladí lidé z mého okolí – jejich energie, odvaha a hodnoty. Jsou pro mě zdrojem obrovské inspirace a dodávají mi důvěru, že se společnost opravdu posouvá správným směrem. Ten příběh je o mojí mentee z Albánie, která vyrostla v tradičním prostředí s očekáváním, že zůstane doma a postará se o rodinu. Ona se ale rozhodla jít jinou cestou – intenzivně na sobě pracovala, vzdělávala se a začala kariéru jako datová analytička ve Vodafonu. Dnes, po pěti letech, působí jako Principal Manager pro vývoj produktů v Německu, ve středním managementu největší jednotky Vodafonu. Její příběh mě neuvěřitelně inspiruje a věřím, že to dotáhne hodně daleko, třeba do žebříčku vlivných žen.

Vy v takovém žebřížku již jste. Měla jste od začátku také jasný cíl?

Když jsem začala pracovat, chtěla jsem být choreografkou lidového tance, ale škola, kterou jsem chtěla studovat, se nakonec neotevřela kvůli nedostatku pedagogů, a tak jsem začala studovat ekonomii a mezinárodní vztahy. Nikdy jsem neměla jasnou vysněnou kariéru, spíš mě vždycky táhli lidé, které jsem potkávala, a inspirovali mě – chtěla jsem být jako oni. Když jsem pak získala to ocenění, byla jsem z toho opravdu překvapená, ale zároveň to pro mě byla satisfakce a povzbuzení jít dál. Je pro mě velkou ctí být mezi tolika inspirativními a vlivnými ženami, které něčeho dosáhly, a jsem opravdu ráda, že mohu být součástí takové skupiny. To mě motivuje a dodává mi energii. 

Nacházíme se teď ve Varech. Proč jsou pro vaši práci důležité?

Pro nás jsou Vary především o setkávání s našimi zákazníky, partnery a lidmi, kteří nám pomáhají budovat a ovlivňovat náš byznys, přičemž jde o vztahy, které už máme, ne o vytváření úplně nových. Tyto vztahy spíše posilujeme a zároveň je to i poděkování zákazníkům a partnerům za jejich věrnost a spolupráci. Když se pak přesunete z kancelářských stolů do prostředí Karlovarského filmového festivalu, který vás zcela uvolní díky své jedinečné atmosféře, je radost se potkávat a řešit byznys během největších oslav filmu.

 

Vary jsou naprosto úžasné. Pro mě jsou jako taková atomová elektrárna — dávají mi obrovskou energii.

 

Na co se mohou letos těšit návštěvníci Vodafone Lounge?

Na velkou dávku kreativity, filmu a technologie. Snažíme se prostředí, kde se setkáváme s našimi zákazníky, každý rok trochu obměnit. Letos spolupracujeme se společnostmi Lasvit a Konsepti, takže zákazníci mohou obdivovat krásné výrobky Lasvitu nebo nábytek od Konsepti. Snažíme se tak pokaždé nabídnout něco nového, přinášíme nové technologie, které si zákazníci mohou vyzkoušet. Kombinujeme tak budování vztahů s diskuzemi o budoucnosti, investicích a hodnotách, které můžeme zákazníkům přinést.

Veroniku Brázdilovou můžete také potkat ve Vodafone zóně a to na Business talku o ženách v byznysu. V průběhu let Vodafone zóna stala nepostradatelnou součástí festivalu a i letos nabídne návštěvníkům spoustu zajímavých aktivit. Více se můžete dozvědět v článku KVIFF survival guide. 

Vodafone Business Lounge na KVIFF 2025: CEO Violeta Luca a viceprezidentka pro firemní zákazníky Veronika Brázdilová