Kim Kardashian a její milostná aféra nejen s architekturou

 

Psal se rok 2013, když Kim společně s Kanyem započali přestavbu luxusní McMansion nemovitosti v kalifornském Hidden Hills v rodinný chrám. Postaral se o ni belgický interiérový designér, obchodník s uměním a galerista Axel Vervoordt, s přispěním belgického architekta Vincenta Van Duysena. Kanye se tehdy nechal slyšet, že jejich panství připomínající futuristický belgický klášter je příběhem neutuchající vášně k designu. Téměř o sedm let – a tři další děti – později Westovi proměnili tuto nemovitost v jeden z nejvíce fascinujících, skoro nadpozemských, a tak trochu podivných úkazů architektury a interiérového designu na této planetě. Kardashian tehdy domu přezdívala “minimal monastery”. Vysoké a klenuté chodby lemované impozantními okny a místnosti domu oděné v bílé a krémové barvě byly upraveny tak, aby připomínaly něco na půli cesty mezi bytem Patricka Batemana na 55 West 81st Street a psychiatrickým ústavem dob z daleké budoucnosti. Místo k rozjímání, meditování, ale i ke každodennímu životu si Kardashian společně s Westem vybavili objekty ikon designu.

 

 

Prodal jsem svůj Maybach, abych získal Royèra.“ Takto se nechal po dokončení gesamtkunstwerku Kanye slyšet v rozhovoru pro magazín Architectural Digest, komentujíc koupi dobového originálu pohovky Polar Bear od Jeana Royère. Kim prý tehdy poznamenala, že se dočista zbláznil, ve velkých akvizicích jej však více či méně podporovala. „O nábytku jsem nevěděla téměř nic, než jsem potkala Kanyeho,“ přiznala se, „ale život s ním byl pro mě i dávkou mimořádného vzdělání a obohacení. Jsem teď opravdu hrdá na to, že vím, co máme doma a proč je to tak důležité."

Prodal jsem svůj Maybach, abych získal Royèra

 

Dům, který West postavil, vzbuzoval mnoho otázek u publika tradičně smýšlejícího o tom, jak má dům hvězd jejich velikosti vypadat. Dává však větší smysl, pokud si ho představíme méně jako rodinný dům, ale spíše jako kostku na míru vytvořenou za účelem předvedení uměleckého díla v hodnotě stovek milionů dolarů. Zatímco u Kanyeho jsme již tehdy mohli sledovat absurdní projevy jeho megalomanské mysli, Kim všemu přihlížela jako madona klidu a pravděpodobně jen dohlížela na to, aby některé z dětí nepokreslilo barevnou pastelkou pohovku od Royèra za minimálně milion dolarů. Upřímně nás zajímá, zda se jí děti od projevu kreativity opravdu podařilo uhlídat.

 

Když na povrch v minulém roce vyvřely informace o tom, že manželství Kim a Kanyeho dospělo ke svému konci, objevily se také spekulace o tom, kdo z nich si „minimalistický klášter“ ponechá. Page Six ve svém článku uvedl, že podle důvěrného zdroje by mohl být největší překážkou rozvodového řízení právě rodinný dům v Calabasas - Hidden Hills, který prošel celkovou přestavbou, kterou sice navrhl Kanye a je vlastníkem domu, ale je to právě Kim, kdo vlastní pozemek na kterém dům stojí a přilehlé pozemky kolem něj. Oba do rekonstrukce investovali vesmírné částky, Kim se však při rozvodu snažila přimět Kanye, aby jí dům předal. Už kvůli tomu, že jejich děti jsou zde doma.

 

 

Až nedávno média obletěla zpráva o tom, že Kim v rámci rozvodového řízení získala plné vlastnictví domu v Hidden Hills, zatímco Kanye si v Malibu za 57 milionů dolarů zakoupil dům dle návrhu z roku 2013 japonského architekta Tadaa Ando. A nedlouho poté Kim oznámila, že stejný architekt pro ni navrhuje jedno ze dvou prázdninových sídel. Zatímco o jedno se postará Tadao Ando, o druhé neméně slavný architekt Kengo Kuma.

Přední japonské architekty si najala proto, aby vytvořili zenová sídla v Palm Springs a chatu u jezera. Ando navrhuje na jihu Palm Springs dvoupatrové sídlo se zakřiveným trojúhelníkovým půdorysem, které bylo přirovnáváno k vesmírné lodi, Kuma futuristickou chatu okořeněnou japonským zenem u blíže nespecifikovaného jezera.

Kim neskrývá svou lásku k architektuře, konkrétně té japonské, a přiznává, že tato láska začala již během sedmileté renovace domu v Calabasas. Jestliže ji k designu přivedl vztah s Kanyem a k japonské architektuře zrod kalifornského sídla, můžeme jen netrpělivě přihlížet tomu, kam se bude její milostný románek s velkými architekty ubírat dále. Pokud se jí podaří stejně tak jako u Hidden Hills vytvořit oázu čistoty a světla, ovšem očištěnou o prvky Kanyeho sklonů k megalomanství a projevů šílenství, je opravdu na co se těšit. Není tajemstvím, že právě Kanye se zasloužil o rozšíření jejích obzorů v oblasti architektury a designu, nezbývá nám však než přihlížet, jak s těmito zkušenostmi prodchnutými vášní sama naloží.

 

Zdroj: Dezeen, PIN–UP Magazine, Page Six, Architectural Digest

REKLAMA