Variace mezi hudbou a filmem
V pátek 21. 11. 2025 od 20 hodin v Karlovarském městském divadle představí první orchestr díla klasické hudby, která zazněla ve známých filmech. Česká filharmonie pod vedením amerického dirigenta Keitha Lockharta přednese Mozartovu dramatickou Symfonii č. 25 g moll, která samozřejmě nechybí ani ve filmu Amadeus, sólistou Korngoldova Koncertu D dur pro housle a orchestr bude koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička, program večera doplní Adagio z Janáčkovy Idyly pro smyčcový orchestr, které bylo součástí hudby pro adaptaci známého románu Milana Kundery Nesnesitelná lehkost bytí, Myslivečkova předehra k opeře Ezio, která zazněla i ve filmu Petra Václava Il Boemo, či orchestrální suita Williama Waltona, kterou mohli filmoví fanoušci slyšet ve filmu Jindřich V. Publikum tak čeká hudební cesta napříč staletími, která zároveň připomene, jak výrazně se klasická hudba propsala do dějin kinematografie.
Father Mother Sister Brother
„Mám rád variace v hudbě, ve výtvarném umění, ve filmu,” nechal se slyšet Jim Jarmusch před několika týdny na benátském festivalu, odkud si odvezl nejvyšší ocenění. Nejnovější počin zadumané ikony amerického nezávislého filmu nabízí vytříbené variace na téma rodinných vztahů ve formě triptychu, jehož kapitoly se odehrávají na severovýchodě USA, v Dublinu a v Paříži. Tom Waits, Adam Driver, Vicky Krieps či Cate Blanchett nenápadně excelují v triu jemně humorných epizod brilantně se pohybujících mezi vřelostí a rozpačitostí, mezi řečeným a zamlčeným, mezi empatií a chladem.
Promítá se v sobotu 22. listopadu v 11:00 v kině Císařské lázně
Nová vlna
Jednu z nejhezčích ironií v dějinách kinematografie symbolizuje název legendárního filmu Jeana-Luca Godarda. Drzé, nízkorozpočtové a na poměry tehdejší produkce šokantní U konce s dechem totiž nebylo ani tak o konci, jako spíše o začátku. Formálně inovativní film pomohl vdechnout život francouzské nové vlně a stal se jedním z klíčových milníků filmové revoluce 60. let. Jaké byly okolnosti jeho vzniku? A jak probíhalo samotné natáčení? Americký režisér Richard Linklater přivezl letos do Cannes svůj hraný, široce srozumitelný film o filmu, prodchnutý Godardovým šarmantním pohrdáním pravidly, krásou Jean Seberg i jedinečným elánem Jeana-Paula Belmonda.
Promítá se v sobotu 22. listopadu v 15:00 v kině Císařské lázně
Milost
Moudrá něha, hravost a zásadní etické dilema prostupují novým snímkem uznávaného filmového stylisty a jeho dvorního herce. Na stole italského prezidenta Mariana de Santise (jako vždy famózní Toni Servillo), jehož mandát zanedlouho vyprší, leží dvě osobité žádosti o milost. O jeho pozornost se dělí s kontroverzním návrhem zákona o eutanazii propagovaného politikovou dcerou a blízkou spolupracovnicí. Pro Sorrentina typická vizuální opulentnost je tentokrát decentní, stejně jako jeho hrdina, obdivovaný stárnoucí muž vybraných mravů glosující pošetilost lidského konání se směsí melancholie a jemné ironie.
Promítá se v sobotu 22. listopadu v 18:30 v kině Císařské lázně
- Zdroj článku:
Z tiskové zprávy KVIFF



