Co spojuje zpěvačku a herečku Báru Polákovou a moderátorku Anetu Kostku? Kromě záliby v cestování a smyslu pro humor i láska k bezpečné jízdě a vozům značky Škoda. Obě řídí elektromobil Elroq a jeho krásná barva není jediným důvodem, proč už nechtějí sednout za volant jiného auta. „Zmínit musím i jeho promyšlený interiér a hlavně to, jak je pohodlný. Na každou vyjížďku se těším a po poslední cestě do Německa s autostanem jsem si jen potvrdila, že zvládne úplně všechno,“ popisuje Aneta Kostka.
Bára Poláková vyzdvihuje pocit maximálního bezpečí: „Auto opravdu strašně dobře sedí na silnici. Myslela jsem, že to byla speciální přednost Enyaqu, který jsem měla před Elroqem spoustu let. A překvapilo mě, že Elroq sedí na silnici úplně stejně,“ říká. Co dalšího ji za volantem dokáže opravdu nadchnout? „Důležitá jsou pro mě například světla, protože nerada řídím ve tmě. Musí být krásně vidět i do stran a nesmí to zároveň omezovat protijedoucí auta. Proto jsem ráda, že mám u svého Elroqu automatický přepínač, který světla ztlumí sám, když jede auto v protisměru,“ říká.

V autě jako doma
Zpěvačka tráví na silnicích opravdu hodně času, a tak je pro ni auto nejen zábava, ale také nutnost: „Řídím strašně moc a myslím, že kdybych neměla tak dobré auto, už bych z toho byla dávno pěkně vyřízená,“ říká. Její poslední dlouhá cesta vedla až do Chorvatska, čemuž se několik Bářiných známých podivovalo. Elektromobilem to bude přece zbytečně komplikované. „Já jsem ale na své auto už tak zvyklá a cítím se v něm bezpečně, že by mi přišlo naopak komplikovanější zvykat si na jiné,“ vysvětluje své rozhodnutí Bára.
Také jste zvědaví, co zpěvačka poslouchá při řízení za hudbu? Auto je taková její zkušebna na čtyřech kolech, momentálně si tam totiž pouští hlavně svou tvorbu. „Zrovna teď dokončujeme desku a všechny mixy a mastery poslouchám za volantem,“ uvádí.

Z Komfortní zóny
Z auta Anety Kostky nejčastěji uslyšíte hrát Johna Mayera, Post Malona anebo něco od Becky Hill. Pokud ji ale čeká delší trasa, sáhne i po podcastech. Jednomu z nich, s názvem Komfortní zóna, dělá sama moderátorku. Ze své komfortní zóny musí často vystupovat – a to hlavně kvůli lásce k cestování. Nemá totiž ráda létání: „Bojím se a vždycky se musím trochu překonávat. Zároveň miluji cestování, a proto se snažím se svým strachem poctivě bojovat,“ uvádí. Do jejích vysněných destinací by to totiž autem byla pořádná dálka. Sní o poznávání Skotska a hned na druhé příčce je Japonsko: ‚‚Tam bych jela zejména ochutnávat,‘‘ dodává.
Jaké jsou podle Anety ženy řidičky? „Myslím, že ženy jezdí hlavně bezpečně. Muži samozřejmě taky, ale ženy možná méně riskují a radši chvilku počkají, než aby například někoho rychle předjely. Asi se to ale nedá takhle jednoduše škatulkovat,“ dodává na závěr.

130 let Škoda Auto aneb Jak to začalo?
Příběh značky Škoda se začal psát už v roce 1895, kdy se knihkupec Václav Klement nechtěl smířit s bídnou kvalitou svého nového kola, a tak si ho sám opravil. Brzy k sobě přizval technicky nadaného Václava Laurina a společně otevřeli dílnu, která se zpočátku zaměřovala na výrobu bicyklů. Netrvalo dlouho a na řadu přišly i motocykly. V roce 1905 pak představili svůj první automobil s poetickým názvem Voiturette a započali tradici, která se v Česku drží už více než století. Od Lidušky přes model 1000 MB až po ikonickou Octavii a moderní elektromobily urazila Škoda dlouhou cestu – a přesto si stále drží pověst značky, která nás spolehlivě provází při každé jízdě.

Foto: Adriana Fialová, Sab Lauren; styling: Radka Sirková, Mariya Patrovská; Muah: Margita Skřenková, Dagmar Kršková; produkce: Lucie Heincová.
