Slavný hřebík Cartier se vrací na scénu

Náramek Juste un Clou ve tvaru zatočeného hřebíku, jejž šperkařský dům Cartier představil v 70. letech 20. století, je aktuálně jedním z nejznámějších šperků na světě. Nyní značka přichází s jeho novou, tenčí verzí, která se díky své flexibilitě dokonale obtočí kolem zápěstí během jediného pohybu. 

Vznik unisexové a rebelské kolekce Juste un Clou představoval milník v klenotnickém oboru. Odvážný design náramku symbolizuje neskrývanou pulzující energii, sebevědomí a víru v sebe sama. Je vnímaný jako etnický objekt, výraz určitého stylu a znamení svobody a nespoutanosti. V nové podobě se náramek Juste un Clou představuje ve žlutém a růžovém zlatě, doplněný o tenké verze prstenů. Lze je nosit samostatně nebo společně s klasickou verzí. 

cartier

Svým nápadem povýšit běžný předmět denní potřeby na designový objekt drží Cartier pomyslný prst na tepu doby. Kolekce Juste un Clou ztělesňuje ducha generace, jež se nebojí inovací, ale zároveň si váží tradic. Návrh italského designéra Alda Cipulla z roku 1971 dal vzniknout sérii šperků, která se stala legendou. Cipullo, který již pro Cartier navrhl náramek Love de Cartier, udělal z hřebíku luxusní doplněk jako zrcadlo nevázané a svobodou charakteristické doby. Odraz životního pocitu 70. let, vrcholící v pulsujícím New Yorku: rebelský, nekonvenční, kreativní.