Only in print: Prudce elegantní kolová sukně zažívá comeback

Když Jenny Walton poprvé viděla film Prázdniny v Římě, byla to pro ni láska na první pohled, kterou většina dívek její generace pocítila spíš při pohledu na Kate Moss nebo Alexu Chung. Ta objemná sukně, kterou Audrey Hepburn nosila, když se proháněla po věčném městě, tehdy náctiletou Walton zasáhla natolik, že se přihlásila na kurz šití. „Protože,“ říká, „jsem nebyla spokojená s tím, co bylo k dostání v obchoďáku v New Jersey.

Mohlo by se vám líbit

5 důvodů, proč si pořídit zářijovou ELLE oslavující kreativitu

Zářijová ELLE je tady! A na obálce není nikdo jiný než topmodelka Karolína Kurková, se kterou jsme strávili několik dní a při té příležitosti ji vyzpovídali a obsadili do role cover star. Přečtěte si 5 důvodů, proč si pořídit zářijovou ELLE, která oslavuje kreativitu ve všech jejích podobách...
elle.cz

Walton, nyní ilustrátorka, influencerka a hvězda street stylu, od té doby přepracovala módu 50. let ještě několikrát. Stále si některé kousky na sebe sama šije, ale dnes už ji se stejnou pravděpodobností potkáte ve značkách, jako jsou Prada a Miu Miu – a často v midi sukni s velkolepým objemem. Zdá se, že se teď móda dostala (nebo se vrátila) k tomu, co Walton dělala po celou dobu. V jedné z posledních módních kolekcích dům Prada, dlouholetý podporovatel siluety 50. let, předvedl bílé áčkové midi sukně, z nichž některé zdobily 3D motivy květin. Italský dům Bottega Veneta zase navázal na svou virální fialovou objemnou sukni z podzimu 2022 světle žlutou květinovou midi sukní. Maria Grazia Chiuri u Diora pak odhalila mnoho variací na květinové midi, zatímco Richard Quinn vytvořil šaty bez ramínek, na něž by byla hrdá každá debutantka a které se vzdouvaly v bocích. Wes Gordon u Carolina Herrera si pak vyzkoušel jak minisukni, tak i verze s původní příchutí přehnaného zvonového střihu. „Přišel jsem na to, že je na této siluetě něco zcela moderního – zřejmě kontrast mezi tvarovaným pasem a dramatickou áčkovou sukní,“ říká Gordon. „Což právě teď působí velmi svěže.“

Návrat klíčové siluety z restriktivnější éry je, podobně jako předtím Barbiecore a cottagecore, něco, co lze chápat jako regresi nebo jako přelom – právě podle kontextu. Valerie Steele, ředitelka a hlavní kurátorka The Museum at FIT, to vidí tak, že některé z těchto nových verzí odkazují na siluetu New Look, jak ji vytvořil Christian Dior v roce 1947, a na zlatý věk haute couture 50. let. Vnímá je také jako reakci na rychlou módu, tím, že tyto (staro)nové kousky kladou důraz na přednost siluety a krejčovského zpracování – tedy věci, které nelze napodobit.

Chcete pokračovat ve čtení? Článek v plném znění najdete v zářijovém vydání ELLE. Nenechte si jej uniknout, nebo si rovnou dopřejte předplatné magazínu. Obojí si můžete objednat až do své schránky za speciální cenu a s poštovným zdarma na tomto odkaze.

Inspirace z přehlídek:

Zdroje: Text Véronique Hyland